نحوه پاک کردن مخاطب در گوشی های آیفون (تکی و گروهی)

نوشته شده توسط البان

گاهی اتفاق اقتاده که بعد از رویدادی یا یک کار گروهی مبادرت به پاک کردن مخاطب هایی از لیست گوشی تان بکنید. یا اینکه به اشتباه روی گزینه دوپلیکیت زده باشید و یک نسخه کپی از مخاطبینتان روی گوشی شما ایجاد شود. بدتر از همه زمانی است که برای امتحان کردن تلگرام دوستتان، با شماره او تلگرام را روی گوشی خود فعال می کنید، در آن صورت تمام مخاطبان او نیز به لیست مخاطبان شما اضافه خواهد شد که این آخری واقعا آزار دهنده هست، هم برای شما و هم برای دوستتان.

البان در زمینه تعمیرات موبایل آیفون به صورت سخت افزاری و نرم افزاری همواره در کنار شما هست


مطلب مرتبط: هر آیفون داری باید خطرات اپل آیدی را بدونه


در این پست به توضیح شش روش مختلف برای پاک کردن مخاطبان از روی گوشی آیفون توضیح داده می شود:

حذف مخاطب به صورت تکی در آیفون

چنانچه فقط یک مخاطب را بخواهید پاک کنید، کار نسبتا ساده است. اول مخاطب مورد نظر را در لیست مخاطبین خود پیدا می کنید. انتخابش کرده و روی گزینه Edit در بالا سمت راست صفحه می زنید. سپس به انتهای صفحه می روید و گزینه Delete Contact را انتخاب می کنید. بدین ترتیب فرآیند پاک کردن مخاطب به اتمام می رسد.

پاک کردن گروهی مخاطبین آیفون

برای پاک کردن مخاطبان گروهی مخاطب در آیفون چندین روش وجود دارد که هر یک از این روش های متناسب با نیازهای مختلفی هستند که در ادامه توضیح داده خواهد شد:

1- اگر بخواهید تمام مخاطبان موجود درد آیکلاد خود را پاک کنید به تنظیمات (Settings) رفته و به بخش مربوط به تنظیمات آیکلاد خود وارد شوید. در این بخش باید رمز آیکلاد خود یا همان رمز اپل آیدی خود را وارد کنید. به بخش تنظیمات که وارد شدید، گزینه مخاطبین (Contacts) را پیدا کنید. استفاده مخاطبین از آیکلاد را غیرفعال کنید، وقتی این کار را انجام دهید، بلافاصله از شما پرسیده می شود که با این کار تمام مخاطبان آیکلاد از روی گوشی شما پاک خواهند شد، آیا مایل به انجام این کار هستید؟ با انتخاب Delete from My iPhone تمامی مخاطبان از روی گوشی شما پاک می شوند.

iPhone-Delete-Contacts-DigiDoki

2- در این قسمت پاک کردن مخاطب های مربوط به ایمیل های وارد شده در گوشی را آموزش می دهیم. در بخش تنظیمات (Settings) وارد مخاطبین (Contacts) شوید. در آن به بخش حساب ها (Accounts) وارد شوید. بر روی ایمیلی که می خواهید مخاطبان مربوط به آن را پاک کنید بزنید و در صفحه بعد گزینه مخاطبین (Contacts) را خاموش کنید و همچون حالت قبل به سوال جواب دهید.

مطلب مرتبط: آموزش رایگان و بسیار ساده ساختن اپل آیدی با ایمیل خود

3- در این بخش نحوه پاک کردن مخاطب های مربوط به نرم افزارهای جانبی همچون تلگرام و … را توضیح می دهیم. وارد تنظیمات (Settings) شده و در بخش مخاطبین (Contacts) گزینه ای تحت عنوان Contacts Found in Apps را خاموش کنید. بدین ترتیب مخاطبان مربوط به نرم افزارهای جانبی پاک خواهند شد.

iPhone-Delete-Contacts2-DigiDoki

4- روش دیگر برای پاک کردن مخاطب های خاص، استفاده از iCloud هست. ابتدا با استفاده از شیوه ای که در گزینه اول توضیح داده شد، یکبار مخاطبان آیکلادی را از روی گوشی خود پاک نمایید. سپس وارد آیکلاد خود شوید ومخاطبان مورد نظرتان را انتخاب و پاک نمایید. مجددا گزینه نمایش مخاطبان آیکلاد را فعال کرده و مخاطبان مورد نظرتان را ببینید.

5- شیوه آخر استفاده از نرم افزار است. نرم افزارهای زیادی به منظور مدیریت مخاطبین وجود دارند. ما نرم افزار Groups را به شما معرفی می کنیم. بعد از نصب آن و وارد شدن به مخاطبین، دایره ای در کنار مخاطبین شما بجود می آیند که به واسطه آن همچون گوشی های اندروید می توانید چند مخاطب را انتخاب کرده و با هم همگی را پاک نمایید. علاوه بر امکان پاک کردن، در این نرم افزار به راحتی می توانید یک فایل vcf از تمامی مخاطبانتان ایجاد کرده و از آنها پشتیبان گیری کنید و در گوشی دیگری استفاده کنید. این کار بهترین روش برای انتقال مخاطبان هنگام رفتن از گوشی آیفون به گوشی اندروید است!

مطلب مرتبط: مشکل مخاطبان Maybe در آیفون

یکی از این پنج روش حتما به کار شما خواهد آمد، اما همانطور که قبلا گفته ام تمام این روش ها زمانی موثر هستند که شما اپل آیدی منحصر به خود و ایمیل خود را داشته باشید!

مطلب مرتبط: آموزش رایگان ساخت اپل آیدی با ایمیل خودتان

سوالات متدوال پاک کردن مخاطب آیفون

آیا امکان پاک کردن مخاطب در آیفون وجود دارد؟

بله. برای این کار ابتدا در لیست مخاطبان Contacts، مخاطب خاص خود را پیدا کرده و انتخاب کنید سپس در سمت راست بالای صفحه، روی گزینه Edit بزنید. در صفحه باز شده به انتهای صفحه رفته و گزینه Delete Contact را بزنید.

چطور می توانم به طور کلی همه مخاطبان را از روی آیفون پاک کنم؟

با ورود به بخش تنظیمات و سپس آیکلود گزینه مربوط به مخاطبین Contacts را غیر فعال کنید. با این روش کلیه مخاطبان از روی گوشی شما پاک می شوند. اما توجه داشته باشید که مخاطبان بر روی اکانت آیکلود شما همچنان وجود دارند و اگر در آینده نیاز داشته باشید با روشن کردن همان گزینه مجدد مخاطبان به گوشی شما اضافه می شوند.

حذف گروهی مخاطبین در ایفون چگونه است؟

برای حذف تعدادی از مخاطبان خود به صورت گروهی یا باید وارد اکانت آیکلود خود شوید و یا اینکه از نرم افزارهای جانبی که برای آیفون طراحی شده اند استفاده کنید. به عنوان مثال با استفاده از برنامه Groups به راحتی می توانید یک گروه از مخاطبان خود را پاک کنید.

13 دیدگاه

  • سلام گوشی آیفون شرایطی داره که مثل اندروید وقتی قسمت شمارگیری هستس 4 رقم آخر شماره موبایل رو بزنی اسم وشماره تماس کامل مخاطب رو بیاره ممنون
    گفتگو شروع شد
    سوال 2
    تو گوشی آیفون وقتی به کسی زنگ میزنی هنگام برداشتن طرف مقابل میخواستم شرایطی پیش بیاد که به محض جواب دادنش یه ویبره گوشی بده

    • سلام
      سوال اول: در بخش شماره گیر، اگر کل شماره را وارد کنید و قبلا آن را ذخیره داشته باشید، نام مخاطب نشان داده می شود. در بخش مخاطبین، شماره ها را که وارد می کنید مخاطبانی که شماره ها را دارند نشان داده می شوند.
      سوال دوم: خیر. فعلا چیزی سراغ نداریم. کلا شرکت اپل دسترسی نرم افزار ها به پیامک و تماس را محدود می کند. ولی شاید نرم افزاری برای این منظور وجود داشته باشد

  • با سلام .
    بسیار ممنون برای آموزش عالیتون . مشکل بسیار بزرگ من رو حل کردین.
    شاد و موفق باشید.

  • سلا،متاسفانه من نمیتونم چنتا از مخاطب ها رو پاک کنم با این ارور مواجه میشم ( همه مخاطبین حذف نشدن ،ممکن است یک یا چند مخاطب فقط خواندنی باشند) ممنون میشم منو راهنمایی کنید

دیدگاهتان را بنویسید