هنگام فروش گوشی موبایل باید به چه نکاتی توجه داشت؟

نوشته شده توسط البان

با توجه به گران شدن گوشی های موبایل، ممکن است اشخاص برای خرید گوشی نو مجبور به فروش گوشی موبایل قبلی خود شوند که در این صورت رعایت برخی نکات بسیار مهم هستند تا در آینده به مشکل بر نخورند.

مطلب مرتبط: تعمیرات گوشی

اقدامات اولیه برای فروش گوشی موبایل 

اولین اقدام برای فروش گوشی موبایل، پاک کردن تمامی اطلاعات داخل آن است. اگر گوشی شما حافظه جانبی هم می خورد، حتما آن را خارج نمایید. گوشی خود را ریست فکتوری کنید تا تمامی اطلاعات آن به صورت کامل پاک شود، اگر در این امر به مشکلی برخورد کردید، کافی است در سامانه تعمیرات گوشی البان یک درخواست ثبت نمایید تا با ارائه مشاوره کاملا رایگان مشکلتان حل شود.

فروش گوشی موبایل اِلـبان

اگر گوشی شما یک آسیب دیدگی کوچک دارد، حتما قبل از اقدام به فروش آن، برای تعمیرش اقدام کنید. البته در این راستا اول برآورد هزینه کنید. ممکن است با هزینه ای اندک قیمت و ارزش گوشی تان کلی افزایش یابد. برای مشاوره و تعمیر گوشی خود نیز بدون نگرانی وارد سامانه البان شده و یک درخواست ثبت نمایید. به کارشناس بگویید که به منظور فروش گوشی موبایل می خواهید آن را تعمیر کنید و او شما را راهنمایی خواهد کرد که این کار چقدر به نفع شما خواهد بود یا خیر!

تمیزکاری گوشی

تا جای ممکن گوشی خود را تمیز کنید. اگر گلس روی آن شکسته، عوضش کنید و یا برش دارید. سعی کنید گوشی به بهترین حالت ممکن در بیاید. نکات مهم در زمینه تمیز کردن گوشی را حتما مد نظر داشته باشید.

فروش گوشی موبایل اِلـبان

معرفی خوب و کامل گوشی

از گوشی خود عکس های خیلی خوبی تهیه کنید. هنگام معرفی آن این عکس ها هستند که معرف آن خواهند بود و می تواند خریدار را وسوسه به خرید کند. در کنار عکس، ویژگی های آن را تا جای ممکن یادداشت کنید. چه از سایت های مختلف و چه تجربیات شخصی خودتان! تمام اینها می توانند ارزشمند باشند. مخصوصا تجربیات شخصی خودتان که کمتر در جایی دیده می شود.

قیمت گذاری گوشی

موضوع قیمت گذاری بخش مهمی از فرآیند فروش محسوب می شود. دو راه وجود دارد. اول استفاده از سایت هایی که اجناس دست دوم می فروشند. مشابه محصول خودتان را پیدا کنید و قیمت را رصد کنید. روش دوم مراجعه به افراد و مغازه های خریدار گوشی های دست دوم است. آنها گوشی شما را دیده و قیمتی اعلام خواهند کرد. از آنجا که آنها هنگام خرید گوشی شما به فکر سود بعد از آن هم هستند (که حق طبیعی آنهاست) شما می توانید به شخص، با قیمتی کمی بالاتر از قیمت اعلامی آنها گوشی خود را بفروشید.

نکته مهم برای خریداران گوشی دست دوم

پیش از این در رابطه با خرید گوشی دست دوم اطلاعات مهمی داده ایم. مخصوصا در سایه طرح رجیستری که خیلی مهم هست که خریدار مراقب باشد تا انتقال مالکیت به خوبی انجام گیرد.

دیدگاهتان را بنویسید