هک گوشی به منظور استخراج بیت کوین، این مطلب را جدی بگیرید

هک گوشی Elbaan
نوشته شده توسط البان

هکرها این روزها به دلایل زیادی اقدام به هک گوشی شما خواهند کرد که یکی از آنها دسترسی به اطلاعات شماست. اما از آن بدتر زمانی است که از گوشی شما به عنوان ماینر و استخراج رمزارز استفاده می کنند. بیت کوین نیز یکی از موارد رمز ارزهاست که این روزها بسیار هم خبرساز شده است. به همین دلیل در ادامه روشهایی را برایتان خواهیم گفت تا حتما با بررسی بتوانید متوجه هک شدن یا نشدن گوشی خود بشوید.

مطلب مرتبط: معرفی اپلیکیشن گوشی و مسائل پیرامون آن

داغ شدن بیش از حد یکی از نشانه های هک گوشی

داغ شدن گوشی در زمان شارژ شدن یا هنگام استفاده از آن برای بازی های سنگین و … امری طبیعی است (هر چند باید مراقب داغ شدن بیش از حد و انفجار گوشی هم باشید!). گاهی اوقات دیدن فیلم برای مدت زمان طولانی هم می تواند مسبب این موضوع بشود. اما اگر گوشی شما بدون اینکه کار خاصی انجام دهید داغ می شود، باید کمی به فکر بیفتید و روی گوشی خود بیشتر تامل نمایید.

هک گوشی Elbaan هک گوشی Elbaan

اگر گوشی شما خیلی داغ می شود، در تنظیمات گوشی خود در دسته Apps وارد گزینه Manage Apps شوید. در این بخش اپ های فعال نشان داده می شوند. اگر دیدید اپی نا آشنا مشغول کار هست و یا اپی بیش از اندازه کار می کند، به آن مشکوک شوید.

کاربران حرفه ای تر با فعال کردن Developer Options می توانند سرویس های در حال اجرا را هم رصد کنند.

افت سریع باتری

نشانه بعدی احتمالی هک گوشی به منظور استخراج رمزارز، خالی شدن سریع باتری است. اگر حس کردین که ناگهان باتری گوشی شما دیگر آن سلامت قبلی را ندارد و خیلی سریع خالی می شود، پس احتمالا در پش زمینه گوشی فعالیت های زیادی در حال انجام هست که باید از آنها پیشگیری نمایید.

هک گوشی Elbaanهک گوشی Elbaan

این بار در تنظیمات گوشی به بخش باتری بروید و ببینید که کدام اپ ها چند درصد از باتری شما را مصرف کرده اند. اگر متوجه مصرف زیاد یک نرم افزار شدید، بدون اینکه استفاده زیادی از آن کرده باشید، کمی شک کنید!

هک گوشی Elbaan

در بخش App Battery Saver نیز می توانید اپهای فعال در لحظه را ببینید.

هک گوشی Elbaanهک گوشی Elbaan

در این بخش با انتخاب هر اپ می توانید میزان فعالیت آن را کنترل کنید. اگر همه چی طبیعی بود، احتمالا نیاز به تعویض باتری داشته باشید!

اپ های نصب شده ناخواسته

گاها هنگام استفاده از برخی از نرم افزارها اجازه هایی از شما خواسته می شود و متاسفانه در اکثر مواقع افراد بدون مطالعه و تامل گزینه قبول این درخواستها را انتخاب می کنند. گاهی شما به یک اپ اجازه دسترسی می دهید تا بتواند اپ دیگری را نصب کند. گاهی گوشی شما دچار ویروس می شود و خودش راه را برای نصب شدن اپ های غریبه باز می کند که همگی اینها می تواند منجر به هک گوشی شما به منظور استخراج بیت کوین و … شود.

mobileapps digidoki

هرچند وقت یک بار حتما حتما به سراغ بخش اپها درتنظیمات گوشی خود بروید. ببینید که داخل گوشی شما چه اپ هایی وجود دارند، تاریخ نصبشان را ببینید و اینکه اپ مربوط به سیستم عامل هست یا خیر.

اگر اپی مشکوک و غریبه دیدید، لطفا بلافاصله واردش نشوید. بعضا این اپ ها با باز شدن گوشی و شما را حسابی ناراحت می کنند و حتی ممکن هست به قیمت از دست دادن تمام اطلاعاتتان تمام شود. بنابراین در صورت دیدن اپ مشکوک خوب راجع به آن فکر کنید. اینکه چه زمانی نصبش کردید و اصلا چرا. اگر حس کردید که این اپ را اصلا نمیشناسید، بلافاصله اول دیتای آن را پاک کنید و سپس خودش را پاک کنید.

مصرف اینترنت بالا

در کارهای روزمره فعلی نیاز ما به استفاده از اینترنت خیلی بالاست. بدلیل استفاده زیاد هم بعضا ترجیح می دهیم از بسته های اینترنتی استفاده کنیم. اگر حس کردین که این بسته ها خیلی زود تمام می شوند باید رصد کنید که چه اپ هایی و به چه میزانی اینترنت مصرف کرده اند تا خیالتان از بابت هک گوشی راحت شود.

هک گوشی Elbaan هک گوشی Elbaan

در تنظیمات وارد بخش Data Usage شوید. در این بخش، اپ هایی که اینترنت مصرف می کنند و همچنین میزان مصرفشان دیده خواهد شد. اگر دیدید اپی بیش از حد یا به صورت خیلی غیرطبیعی بدون آنکه از آن استفاده خاصی بکنید، اینترنت مصرف کرده، خوب است نسبت به آن مشکوک شوید.

هک گوشی Elbaan

توجه داشته باشید، اینستاگرام اینترنت زیادی مصرف می کند و همچنین اگر تنظیمات کاهش مصرف تلگرام و امثال آن را فعال نکرده باشید، آنها نیز می توانند اینترنت زیادی مصرف کنند.

در این بخش تنظیمات می توانید تعیین کنید که کدام اپ ها اجازه استفاده از اینترنت دیتای (سیم کارت) شما را دارند و کدام باید فقط از وای فای استفاده کنند.

تبلیغات زیاد در گوشی

گاهی در گوشی هک شده شاهد تبلیغات های زیاد و خسته کننده هستیم. خوب دقت کنید که آخرین بار چه اپی نصب کرده اید که این اتفاق رخ داده. معمولا اپ های خارج از گوگل پلی این مشکل را می سازند.

هک گوشی Elbaan

حال چرا می گوییم این تبلیغات نشاندهنده هک شدن گوشی شماست؟ چون این اپی دارد اطلاعات و نحوه رفتاری شما را رصد می کند، و این اطلاعات را برای شرکت های تبلیغاتی می فروشد! فکر نکنم شما خیلی از این کار خوشتان بیاید!؟

کند شدن بیش از حد گوشی

اگر حس می کنید گوشی شما بیش از حد کند شده و با وجود انجام تمام اقدامات ذکر شده برای رفع مشکل کند شدن گوشی، باز هم این مشکل را دارید، چندین مورد می تواند دلیل این موضوع باشد و یکی از آنها هک شدن گوشی شماست.

How-to-Fix-Android-Running-Slow-Problem-DigiDoki

خوب هست در این مواقع یک ویروس کش خیلی خوب بیابید و نصب کنید، تا گوشی شما را اسکن کرده و به دنبال مشکل بگردد.

تماس ها و پیامک های مشکوک

همانطور که قبلا هم گفتیم، یکی دیگر از راه های هک کردن از طریق گوشی تماس تلفنی است یا به نوعی کلاهبرداری تلفنی. این مورد ربطی به استخراج بیت کوین ندارد، اما از آنجا که مربوط به سرقت اطلاعات شماست، در دسته موارد هک گوشی می گنجد.

بیشتر مراقب باشید

ما در این پست انواع روش ها برای پی بردن به موضوع هک گوشی را ذکر کردیم. گاهی حملات ممکن است از اپ های خیلی معروف باشد که شما به اشتباه مدل فیک و بدل آن را از جایی نامطمئن نصب کرده اید! مانند نرم افزار واتساپ که یک نسخه فیک آن، توانست بیش از صدهزار نصب را در کمتر از دو روز از آن خود کند!

حتما به موارد مهم نصب اپ در گوشی های اندروید دقت کافی داشته باشید و موارد گفته شده را به دقت مورد توجه قرار دهید. چنانچه هر یک از مشکلات گفته شده در این پست همچنان برایتان پابرجا بود، اصلا ناراحت نشوید از طریق سایت https://elbaan.com/ یک درخواست ثبت نمایید تا کارشناسان البان شما را جهت رفع مشکل گوشی تان راهنمایی کنند.

 

دیدگاهتان را بنویسید