ویروس واتساپ را با به روز رسانی فلج کنید

ویروس واتساپ ، دیجی دکی
نوشته شده توسط البان

گروه واتساپ (یا در واقع شرکت فیس‎بوک) اعلام کرده که کاربرانش هر چه زودتر به روز رسانی واتساپ را انجام دهند چرا که به واسطه قابلیت تماسی این اپ، یک حفره امنیتی یافت شده و شرکتی توانسته آن را یافته و به گوشی ها رسوخ کند! این ویروس واتساپ از طریق تماس وارد گوشی می شود و حتی اگر تماس پاسخ هم داده نشود، کار خودش را می کند!

ویروس واتساپ یا جاسوس افزار پگاسوس

یک شرکت امنیتی اسرائیلی به نام گروه NSO ویروس واتساپ را ایجاد کرده و با کشف شرکت واتساپ معلوم شده که اخیرا از طریق یک حفره امنیتی در امکان تماس واتساپ، به گوشی ها وارد می شود و اطلاعات کاربران را بر می دارد! ویروس یا بهتر بگوییم جاسوس افزار پگاسوس، توسط گروه های مختلفی تا به حال ایجاد شده و معمولا در همه آنها پشتیبانی و حمایت دولتی وجود داشته است. دولتهایی که هدفشان سرقت اطلاعات بوده است!

ویروس واتساپ ، اِلـبان

بر همین اساس و بعد از کشف تیم واتساپ، گروه NSO اعلام کرده که کارش قانونی بوده و تحت نظارت دولت انجام گرفته و هدف آنها مبارزه با تروریسم و خلاف بوده است! همچنین اضافه کرده که پس از ایجاد آن دیگر در پروژه نقشی ندارد و همه چیز در دستان دولت افتاده است!

مطلب مرتبط: بلاک کردن در واتساپ

گروه NSO برای تبرئه خودش نیز اضافه کرده که این گروه همواره در تلاش است تا حفره های امنیتی انواع نرم افزارها را پیدا کند، اما هرگز برای خودش این کار را نکرده و نخواهد کرد و همواره برای این گونه کارها یک پروژه دولتی-امنیتی پشت قضیه بوده است.

این ویروس تنها مختص به واتساپ نیست و تقریبا دو سالی هست که در 45 کشور قربانی می گیرد!

ویروس واتساپ چگونه عمل می کند؟

جاسوس افزار پگاسوس رو گوشی های اندروید و آیفون قابل نصب است و بنابراین کاربران آیفونی این بار در خطر هستند. این ویروس با هدف خود از طریق واتساپ تماس می گیرد و خود را وارد گوشی او می کند، حتی اگر تماسش پاسخ داده نشود!!! بعد از ورود به گوشی تماس خودش را از تاریخچه تماس ها نیز پاک می کند تا ردپایی از خود برجای نگذارد.

ویروس واتساپ ، اِلـبان

به گزارش شرکت فیس‎بوک این جاسوس افزار این امکان را دارد که عملکرد کل گوشی را در دست بگیرد و پیش از آنکه سازنده اش اعتراف کند، به دولتی بودن و پشت گرمی این ویروس پی برده است.

توصیه واتساپ

گروه واتساپ اعلام کرده که کاربران هر چه زودتر واتساپ خودشان و همچنین سیستم عامل گوشی شان را به روز کنند تا آخرین موارد امنیتی در آنها لحاظ شود. اگر شما هم از واتساپ استفاده می کنید، مراقب باشید و کلا به روز رسانی های اپ ها را، مخصوصا اپ هایی که بیشتر از بقیه استفاده می کنید جدی بگیرید! نصب و به روز رسانی اپ ها را حتما از مبادی رسمی یعنی گوگل استور و اپ استور انجام دهید.

ویروس واتساپ ، اِلـبان

!!! در رابطه با اپ هایی که قابلیت اشتراک گذاری فایل و برقراری تماس دارند بیشترین احتیاط را داشته باشید !!!

باز هم اگر سوالی در خصوص واتس اپ داشتید یا به مقاله مشکلات و ترفندهای واتس اپ مراجعه کنید و یا اینکه در پایین همین پست سوال خود را بپرسید تا کارشناسان تعمیرات موبایل البان در کمترین زمان ممکن پاسخ شما را ارائه دهند.

2 دیدگاه

    • سلام
      دقیقا مشخص نیست که منظورتون از اینکه کسی به گروهتون ویروس داده چه هست
      اگر میشه از طریق دایرکت اینستاگرام سوالتون را بپرسید تا بتونیم به نتیجه ای برسیم

دیدگاهتان را بنویسید