بلاک کردن در واتساپ چگونه است و چگونه می توان آن را تشخیص داد؟

بلاک کردن در واتساپ
نوشته شده توسط البان

حتما برایتان پیش آمده که نخواهید به هر دلیلی از شخصی پیامی دریافت کنید، مخصوصا در فضاهای مجازی اینترنتی. در این پست می خواهیم در رابطه با بلاک شدن و بلاک کردن در واتساپ برایتان بگوییم. فقط این را بدانید که در واتساپ هر آنچه برای خود می پسندی برای دیگران هم باید بپسندی! 🙂

بلاک کردن در واتساپ ، اِلـبان

بلاک شدن و بلاک کردن یکی از مشکلاتی است که می توان از دسته مشکلات واتس اپ و انواع ترفندهای آن دانست و البان برایتان توضیح می دهد.

چگونه شماره ای را در واتساپ بلاک کنیم

برای بلاک کردن در واتساپ دو روش وجود دارد:

اول اینکه چت شماره یا مخاطب مورد نظر را باز کنید. روی نام یا شماره اش بزنید تا به بخش مربوط به تنظیمات مخاطب بروید. در انتهای این صفحه، یکی مانده به آخر گزینه ای هست به رنگ قرمز و نوشته Block Contact که با انتخاب آن مخاطب بلاک می شود.

بلاک کردن در واتساپ ، اِلـبان

روش دیگر این است که از طریق تنظیمات واتساپ ابتدا Account بعد Privacy و در انتها گزینه Blocked را بزنید. در این بخش لیستی از شماره هایی که در واتساپ بلاک کرده اید را می توانید ببینید، شماره ای اضافه کنید و یا شماره ای را از بلاک بودن خارج سازید.

هنگام بلاک کردن در واتساپ چه اتفاقاتی می افتد؟

بر خلاف بلاک کردن در تلگرام، در واتساپ هم بلاک کننده و هم بلاک شونده محدودیت هایی پیدا می کنند که به تفکیک آن ها را بیان خواهیم کرد. فقط در ابتدا بگوییم که هنگام بلاک کردن در واتساپ هیچ اتفاقی برای پیام های قبلی شما و مخاطب مورد نظر رخ نخواهد داد!

بلاک کردن در واتساپ ، اِلـبان

ارسال و دریافت پیام های جدید

دو مخاطبی که یکی دیگری را بلاک کرده باشد، امکان ارسال پیام به یکدیگر ندارند. بلاک شده، پیام می فرستد، اما به بلاک کننده نخواهد رسید. بلاک کننده هم اگر کاری بخواهد بکند از طرف واتساپ پیامی دریافت خواهد کرد که شما این مخاطب را بلاک کرده اید و پیام ها به او نمی رسند. و پیام ارسالی تنها یک تک تیک خاکستری می خورد، یعنی ارسال شده اما به گیرنده نرسیده!

بلاک کردن در واتساپ ، اِلـبان

تمام این پیام های ارسالی بعد از رفع بلاک، از بین می روند و هیچکدام از پیام ها و تماس ها هنگام بلاک بودن نمی مانند!

تماس واتساپی

وقتی مخاطبی بلاک می شود، هیچیک نمی تواند با دیگری تماس بگیرد! بلاک شده، هنگام برقراری تماس مشکلی متوجه نخواهد شد، گویی تماس در حال برقرار شدن است، اما بلاک کننده هیچ پیام یا زنگی دریافت نمی کند. وقتی هم بلاک کننده بخواهد تماس برقرار کند، واتساپ پیام می دهد که این مخاطب را بلاک کرده ای و نمی توانی با او تماس بگیری!

بلاک کردن در واتساپ ، اِلـبان

وضعیت آنلاین

در اینجا هم محدودیت دو طرفه هست. وضعیت آنلاین بودن، آخرین زمان آنلاین بودن، برای هر دو طرف رابطه بلاک شده وجود نخواهد داشت! کلا چیزی در این بخش، یعنی زیر نام مخاطب نوشته نخواهد شد.

بلاک کردن در واتساپ ، اِلـبان

البته این حالت بدون بلاک کردن در واتساپ هم قابل انجام هست و از طریق تنظیمات که در پستی دیگر به آن می پردازیم.

عکس پروفایل

عکس پروفایل در حالت رابطه بلاک شده، به صورت حالت پیشفرض واتساپ تبدیل می شود و شما نمی توانید عکس جدید پروفایل شخص بلاک شده یا بلاک کننده را ببینید.

بلاک کردن در واتساپ ، اِلـبان

توضیحات

پروفایل هر شخص یک توضیحات یا همان about دارد. افراد بلاک شده نمی توانند این بخش را از یکدیگر ببینند.

بلاک کردن در واتساپ ، اِلـبان بلاک کردن در واتساپ ، اِلـبان

چت در گروه

در گروه ها اوضاع فرق می کند. دیگر موارد گفته شده در رابطه با چت مطرح نیست. اگر دو فرد که یکی دیگری را بلاک کرده در یک گروه عضو باشند، باز هم می توانند پیغام هایی که هر یک در گروه می گذارند را ببینند! حتی اگر اعضای آن گروه فقط همان دو نفر باشند!!

آیا بلاک کردن در واتساپ به معنای پاک کردن مخاطب است؟

پاسخ به این سوال در یک کلام خیر است. بلاک کردن با پاک کردن تفاوت دارد.

چگونه بفهمیم که بلاک شده ایم؟

نشانه های بالا که ذکر شدند را بررسی کنید. اگر در مورد شما و شخص دیگری صدق می کرد، آنگاه به این معنا هست که بلاک شده اید!

56 دیدگاه

  • سلام من سوال دارم . به شخصی اشتباهی پیام دادم و اون پیام رو برا خودم حذف کردم . بلافاصله بلاکش کردم . میخوام بدونم اون پیام برا اون شخص رفته یا نه ؟ میشه راهنمایی کنین ؟ ممنون

  • سلام ببخشید من سوال دارم. چجوری مخاطب مسدود شده درواتساپ را پاک کنیم؟ یعنی از مسدودی درش نیاریم همونجور مسدودشده پاکش کنیم. که دیگر درلیست بلاکها نبینیمش؟

    • سلام
      در تنظیمات واتساپ به بخشی که مخاطبان بلاک شده را نشان می دهد بروید (Settings->Account->Privacy->Blocked)
      هر مخاطبی که می خواهید از بلاک بودن در بیاید را انتخاب کنید، به انتهای صفحه بروید و گزینه unblock را انتخاب کنید

  • سلام
    کسی که بلاک کردم و در گروهی اون هم عضوهیکارکنم تو گروه هم پیام های همو نبینیم؟

      • سلام ببخشید اگه کسی رو مسدود کرده باشیم و لغو انسداد را بزنیم و دوباره مسدود کنیم آیا می‌فهمد که ما او را لغو انسداد کردیم ؟

    • درود
      در قسمت چت در گروه
      آیا اشخاصی ک همدیگه رو بلاک کرده‌اند می‌توانند همدیگه رو عضو گروه‌های دو یا چند نفره کنن؟
      ممنون بابت سایت خوب و توضیحات شفاف

    • سلام
      اگر بکاپ می گرفتین میشه از اون برشون گردوند، اما در حالت عادی خیر
      اما با بلاک کردن نباید پیام های قبلی پاک می شدند

  • سلام، شخصی من رو بلاک کرده در واتساپ ولی قسمت about هنوز من میتونم ببینم از خودشم پرسیدم گفت بلاکم عکسش نیست ولی about هست. آیا همچین چیزی امکان داره؟

    • سلام
      احتمالا اگر این بخش را به روز کند، شما متوجه نشوید و اطلاعاتی که می بینید مربوط به پیش از بلاک کردن باشد

    • سلام
      معمولا در واتساپ هر اتفاقی می افتد برای هر دو طرف می افتد. یعنی اگر کسی شما را بلاک کند، تمام محدودیت هایی که برای شما ایجاد می شود برای خود ایشون نسبت به شما هم ایجاد می شود.
      اما
      اگر نمی خواهید استاتوستان را ببیند، می توانید در تنظیمات استاتوس کاری کنید که او هرگز نتواند ببیند. در غیر اینصورت، بعد از گذاشتن استاتوس، می توانید ببینید که چه کسانی استاتوس شما را دیده اند

  • سلام ایا روشی وجود داره بدونیم چه کسانی واتساپ وصفحه واتساپمون و عکس پروفایلمونو بازدید میکنن؟

  • سلام یک سوال داشتم!
    ی شخص رو ک بلاکش کردیم و بعد از بلاکی درش آوردیم
    آیا راهی وجود داره ک بفهمیم پیامای اون تو زمان بلاکی چیا بودن؟!

  • سلام و خسته نباشید
    من چند پیام در واتساپ ارسال کردم به فردی که یک تک تیک خاکستری خوردن بعد خواستم حذفش کنم اما گزینه حذف برای همه نمیاد . فقط گزینه حذف برای من هست.این به معنای اینه که پیام ها رو دیده؟ پس چرا دوتا تیک نخورده؟ بلاکم یا چی؟
    ممنون میشم

    • سلام
      در واتساپ میشه کاری کرد هیچکس متوجه نشه که پیام کسی رو خونده
      البته تیک دوم می خوره، اما آبی نمیشه
      اینکه فقط یک تیک خورده دو حالت داره، یا شما را بلاک کرده و یا یکی از طرفین از واتساپ تحت وب استفاده می کنند که پر از این چنین باگ ها است

  • سلام یک سوال داشتم
    یک نفر منو بلاک کرده بوده و نمی‌تونستم پروفایلش رو ببینم اما الان از بلاکی درآورده و حتی استاتوسی هم که گذاشته من دیدم ،میخاستم بدونم که خودش از بلاکی درآورده یا اینکه ممکنه واتساپش رو پاک و مجدد نصب کرده و من از بلاکی در اومدم؟

  • سلام ، اگه کسی رو بلاک کنم بعد اکانتم رو حذف کنم اون طرف انبلاک میشه؟ و اینکه اگه توی این شرایط قرار گرفتم و یک نفر بلاکم کرد و اکانتش رو حذف کرد میشه متوجه حذف شدن اکانتش شد؟

    • سلام
      این حالتی که شما سوال کردین خیلی خاص هست و اینکه طرفین چه نوع تلگرامی استفاده کنند و … خیلی تاثیرگذار هست.
      عملا تنها راه حل برای پیدا کردن جواب این سوال تست کردن آن است

  • سلام اگه کسی که بلاک کردیم دوباره وارد واتساپ بشه بازم تو لیست بلک لیست ما هست یا خارج میشه؟

    • سلام
      با توجه به اینکه واتساپ براساس شماره تماس فرد هست، اگر شماره تماس ایشون تغییر نکرده باشد، همچنان در حالت بلاکی می ماند

  • سلام شخصی من را بلاک کرده و در لیست مخاطبین که مشخصات شماره اورا میزنم علامتی که نشان میدهد او واتساب دارد نمیاید ولی واتسابش وصل است و با دیگران با همان خط در واتساب ارتباط دارد این به چه صورت است ؟

  • سلام
    من یه مخاطب رو بلاک کردم
    الان شمارش تو بلاک لیستم هست
    میخوام از تو لیست پاکش کنم ولی از بلاکی در نیاد
    باید چیکار کنم که دیگه هم بلاک باشه هم اسمش تو بلک لیستم نباشه؟؟؟

  • شخصی من را بلاک کرده ، اما گاهی در حد چند دقیقه پروفایل او را می‌توانم ببینم و باز پروفایلش به صفحه زمینه واتس اپ برمیگردد ، آیا او مرا از بلاک در می آورد و باز بلاک میکند که این اتفاق می افتد؟!

    • سلام
      خیلی نمیشه به صورت قطعی جوابی داد به این سوال ولی احتمالا موضوع همین باشد که برای مدتی هرچند کوتاه شما را از بلاکی در می آورد

    • سلام
      از طرف اینستا پیامی دریافت نمی کنه، چه در زمان بلاک کردن و چه در زمانی که از بلاک بودن در میارید. اما اگر وقتی بلاک می کنید او خودش به گونه ای دیگر متوجه بشه (چک کنه) بعد وقتی که دیگه بلاک نباشه اون موقع هست که متوجه میشه که شما دیگه بلاکش نکردین

  • سلام در واتساپ وارد لیست بلاک شدگان رفتم و دیدم ۱۸ نفر بدون اینکه بدونم تو یک روز بلاک شدن بدون اینکه من بلاکشون کرده باشم گوشیم هم دست خودم بود اون روز علتش چیه؟

    • سلام
      هم میتونه از اتصال شما به اینترنت باشه و هم طرف مقابل
      به خاطر بلاک شدن و … نیستش
      مخصوصا الان که میشه از واتساپ در کامپیوتر با خاموش بودن گوشی استفاده کرد، این مورد بیشتر به چشم می خورد

  • سلام وقتتون بخیر . اکانتی رو از مخاطب های گوشی حذف کردم و از واتساپ بعد فرستادن پیام بلاک کردم . خواستم بپرسم پیام های جدیدی که فرستادم براش حذف میشن ؟ منظور صفحه چت حذف نمیشه؟ البته تو تیک خاکستری خورد و بعد بلاک کردم

    • سلام
      روال عادی اینه که بعد از بلاک کردن دیگه هیچ پیامی از شما به ایشون نخواهد رسید و قبلش هم هرچه رسیده دیگه رسیده

  • سلام من به یه نفر اول پیام دادم صبح سین کرد ودوتیک آبی خورد ولی بعدش پیام دادم فقط یه تیک خورده هیچ کدوم از علامت های بلارو هم نداره امکان داره بلاک کرده باشه اخه واتساپش بیزینسه

    • سلام
      تیک اول یعنی پیام از سمت شما ارسال شده. تیک دوم یعنی به گوشی طرف مقابل رسیده، حالا یا ایشون آنلاین نشدند که پیام را دریافت کنند یا بلاکتون کردند هر دو حالت ممکنه که رخ بده

  • درود .
    من ابتدا به شخصی در واتس اپ پیام دادم و دو تیک خاکستری خورد ، بعد ایشون رو بلاک کردم ؛ پیام فرستاده شده بعد از بلاک کردن به دستشون خواهد رسید ؟
    پ.ن : امیدوارم حذف نشه…

دیدگاهتان را بنویسید