اپ های ممنوعه را از گوشی خود پاک کنید

اپ های ممنوعه ، البان
نوشته شده توسط البان

با هوشمند شدن گوشی ها، انواع کاربردهای گوشی با استفاده از انواع اپ ها مهیا می شود. اما در میان این اپها، اپ هایی هستند که ما در البان به آنها اپ های ممنوعه می گوییم و توصیه داریم اصلا نصبشان نکنید و اگر هم نصب دارید، در مورد پاک کردنشان فکری اساسی کنید.

مطلب مرتبط: معرفی اپلیکیشن گوشی و مسائل پیرامون آن

طبق آمار منتشر شده در امریکا، به صورت میانگین روزانه هر فرد حداقل 9 اپ مختلف را در گوشی خود استفاده می کند و میانگین مصرف گوشی 3 ساعت در روز است. بنابراین استفاده از اپ یک مورد بسیار جدی است و باید هم این گونه باشد. با توجه به مبالغی که برای خرید گوشی پرداخت می کنیم باید که از آن به بهترین شکل ممکن استفاده کنیم.

حال با وجود این همه اپ، باید مراقب اپ های ممنوعه هم باشیم. اپ هایی که در ادامه برایتان شرح خواهیم داد و به تفکیک می گوییم.

اپ های ممنوعه ای که شما را افسرده می کنند

اگر اپی روی گوشی خود دارید و هر بار که سراغ آن می روید حال روحی شما را خراب می کند، این اپ اصلا اپ خوبی نیست. توصیه داریم تا پاکش کنید.

گاهی این اپ ها مربوط می شوند به اپ های اجتماعی که افراد زیادی در آن عکس های فراوانی از حقایق و غیرحقیقت های زندگی شان منتشر می کنند و بعضا برای برخی از افراد ناراحت کننده می شود که چرا او چنین امکاناتی ندارد! اگر شما هم این چنینی هستید، دو راه را به شما توصیه می کنیم: اول اینکه افراد به اصطلاح خالی بند و یا فخرفروش (پوز دهنده) و یا آنهایی که حال شما را بد می کنند را دنبال نکنید و یا راه دوم این که کلا این اپ را پاک کنید.

اپ های ممنوعه ، البان

اینکه افراد زیادی در جامعه از اپ خاصی استفاده می کنند و یا افراد خاصی را دنبال می کنند اصلا مهم نیست. مهم ترین مسئله خود شما هستید! (حتما منظورمان را فهمیدید، بله، اینستاگرام یکی از اپ های افسرده کننده می تواند باشد!)

اپ های ممنوعه ای که حریم خصصوی شما را رعایت نمی کنند

در میان اپ هایی که بعضا بسیار مورد استقبال هم قرار گرفته اند، اپ های ممنوعه ای هستند که اصلا برای حریم خصوصی شما هیچ ارزشی قائل نیستند و از اطلاعات و فعالیت های شما سوءاستفاده می کنند!

فیس بوک و مرورگر کروم از سردمداران میلیونی این گونه اپ ها هستند! کروم آنقدر در اطلاعات افراد سرک کشید که دست آخر واشنگتن پست در مقاله ای کروم را جاسوس خواند! اخبار فروش اطلاعات فیس بوک هم که کم و بیش به گوشتان خورده حتما.

خوشبختانه اپ های جایگزین زیادی هم وجود دارند که می توانید از آنها استفاده کنید، ضمن اینکه سیاست کلی شرکت ها رو به افزایش حفظ حریم خصوصی کاربرانشان است.

اپ های ممنوعه ای که در ظاهر رایگان هستند، اما نیستند!

اپ هایی هستند که در ظاهر شما به صورت رایگان از آنها استفاده می کنید و کلی امکانات جالب و مفرح به شما می دهند. اما در واقع این اپ ها خودشان را رایگان در اختیار شما نمی گذارند و بهایی که شما می پردازید اطلاعاتتان است!

اپ های زیادی وجود دارند که بعضا بسیار هم مورد توجه قرار می گیرند (مانند فیس اپ) که در ظاهر رایگان هستند، اما کلی از اطلاعات شما را ذخیره کرده و در وقت نیاز می فروشند.

اپ های ممنوعه ، البان

اپ های ممنوع این دسته شامل وی پ ی ان های رایگان، اپ چراغ قوه، اپ های تغییر چهره همچون فیس اپ و … می شوند.

خلاصه ببینید که یک اپ چرا باید به شما خدمتی را رایگان ارائه کند. اگر تبلیغات درون اپی داشته باشد، تا حد زیادی مشکلی نیست (اما در اکثر موارد هست 🙂 ). اگر جنسی برای فروش دارد، اوکی است. اگر پرداخت درون اپی دارد قابل قبول است. اما اگر دیدید، اپی تنها به خاطر رضایت خدا به شما رایگان سرویس می دهد، مراقب اطلاعات خودتان باشید.

اپ های ممنوعه ای که شما را متقاعد به هزینه کردن می کنند

دسته بعدی از اپ های ممنوعه فقط و فقط بستگی به خود شما دارند. حتما بازی هایی را دیده اید که در حالت عادی رایگان هستند، اما برای به دست آوردن امکاناتی باید در آنها پول خرج کنید. و یا اپ هایی که درگاه فروش هستند و به شما انواع کالاها را پیشنهاد می دهند.

اگر یک بازی حال شما را خوب می کند و پرداخت هزینه در آن حال شما را بهتر خواهد کرد، تا جایی که به شما آسیب وارد نکند خوب است. اگر خرید آنلاین باعث می شود تا فرصت های بیشتری به دست آورید و زندگی راحت تری داشته باشید عالی است. اما گاها افراد به این گونه هزینه کردن ها به نوعی معتاد می شوند.

اپ های ممنوعه ، البان

اگر دیدید که بازی گوشی شما را اداره می کند و اراده شما روی آن از دست رفته است، کمی بیشتر فکر کنید. برای خودتان سقف هزینه ای تعریف کنید. اگر می بینید که این سقف را نمی توانید رعایت کنید، به نظر بهتر است که با این اپ و بازی خداحافظی کنید.

اگر اپ خرید شما را وسوسه می کند تا چیزهایی که لازم ندارید بخرید و هر ماه کلی هزینه روی دستتان می گذارد، بهتر هست که هر موقع که به آن نیاز داشتین نصبش کنید.

اپ های ممنوعه ای که شما را مجبور به کار 24 ساعته می کنند

ما همگی انسان هستیم. در 24ساعت شبانه روز، باید ساعاتی را کار کنیم، ساعاتی را استراحت کنیم و ساعاتی را به فعالیت های غیر کاری سپری کنیم. اگر اپی روی گوشی دارید که شما را همیشه پشت میز کارتان نگه می دارد، این اپ اصلا اپ خوبی نیست و یا شما به خوبی از آن استفاده نمی کنید!

داشتن اپ هایی نظیر Trello، Google Docs و … به این معنا نیست که شما همیشه باید کار کنید. اگر نمی توانید به خاطر این اپ ها میان زمان های زندگی تان تفکیکی قائل شوید، بهتر است تا کلا آن ها را نداشته باشید.

اپ های ممنوعه ، البان

زندگی جاری است و توقفی هم ندارد. کار باید در جای خودش باشد و زندگی اجتماعی مان نیز در جای خودش!

کلام آخر

در این پست، البان در رابطه با اپ های ممنوعه ای گفت که هر کدام به طریقی حال شما را بد می کنند. یکی افسرده تان می کند، یکی پولتان را می دزدد، یکی وقتتان و دیگری اطلاعاتتان! برخی نیز به طریقه استفاده شما بستگی دارند.

اپ ها ساخته شده اند تا ما زندگی بهتری داشته باشیم و از امکانات گوشی بهتر و بیشتر استفاده کنیم. اگر می بینید که اپی دارد هر یک از بخش های زندگی تان را مختل می کند، از شرّ آن خلاص شوید.

 

2 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید