4G یا LTE؟

4g-vs-lte-digidoki
نوشته شده توسط البان

هنگام خرید گوشی حتما متوجه تفاوت گوشیها در نوع اتصال داده آنها شده اید. 3G یا 4G ؟

حرف G به اول کلمه Generation، به معنای شماره نسل با توجه به استانداردهای سازمان  International Telecommunication Union (ITU-R) می باشد. نسل سوم بعد از نسل دوم که نتها قادر به ارسال و دریافت پیامک، برقراری تماس و انتقال پیامک های چندرسانه ای به صورت محدود بود آمد که امکان اتصال به اینترنت با سرعتهای قابل توجه در زمان خود بود.

مرتبط: وضعیت پوشش آنتنی اپراتورها

در سال 2008 موسسه مربوطه نسل چهارم را معرفی کرد و بیان کرد که این نسل باید حداقل سرعت انتقال داده 100 مگابیت بر ثانیه ای برای گوشیها و تبلتهای متحرک و سرعت 1گیگابیت بر ثانیه برای دستگاه های ثابت داشته باشد. اما این سرعتها در آن سال غیرقابل دسترس بودند. نسل سوم نیز به مرور زمان پیشرفتهای چشمگیری داشت اما هنوز به نسل چهارم نمی رسید.

مطلب مرتبط: اینترنت گوشی موبایل و تکات مهم استفاده از آن

LTE (Long Term Evolution) درواقع یک نسل میانی است. از نسل سوم بهتر ولی همچنان به سرعتهای مورد نظر در نسل چهارم نمی رسد، ضمن اینکه با توجه به نام آن در دراز مدت پیشرفت می کند. اپراتورها از چنین فرصتی استفاده نموده و بحث اینترنت 4G LTE را به راه انداختند تا ضمن فرار از قوانین، کلمه نسل چهارم را نیز بتوانند معرفی کنند.

4g-speeds-v2-digidoki

اینترنت نسل چهارم، اِلـبان

اما برای خرید گوشی باید دقت داشته باشید که از نوع پوشش اینترنت اپراتور مورد استفاده تان در منطقه زندگیتان آگاهی داشته باشید، تا ضمن خرید محصولی خوب، مجبور نباشید برای آنچه نخواهید داشت هزینه اضافی پرداخت نمایید، مگر آنکه اهل سفر باشید!

مرتبط: اینترنت اشیا

در حال حاضر پژوهشگران مشغول فعالیت و پژوهش برروی اینترنت نسل پنجم (5G) هستند که نسلی است مربوط به اینترنت اشیا! البته در این میان پیشرفتهای چشمگیری در ارتقای اینترنت 4G به ثبت رسیده و اینترنت 4.5G از جمله این پیشرفتها است.

مرتبط: اینترنت نسل 4.5

به نظر شما این افزایش سرعت در اینترنت تا چه جایی پیش خواهد رفت؟

3 دیدگاه

  • این نسل چهارم و نیم که تلویزیون تبلیغ می کنه چی هست؟ در مورد اون هم لطفا مطلب بزارید

  • ما شهرستان استان تهران هستیم با خط رایتل متاسفانه اینجا تری جی هم بزور برامون میاره. لطفا رسیدگی کنید.ممنون

دیدگاهتان را بنویسید