8 ویژگی جالب نوکیا 8 که خوب است بدانید!

نوکیا 8 دیجی دکی
نوشته شده توسط البان

نوکیا در قدیم یکی از بهترین گوشی های بازار بود و رکوردهای خیلی خوبی هم در فروش از خود برجای گذاشت. همه چیز خوب بود تا آنکه اندروید آمد و سیمبین و جاوا کنار گذاشته شدند. اما نوکیا بجای رفتن به سمت اندروید با شرکت مایکروسافت پیوند خورده و گوشی های با سیستم عامل ویندوز فون ارائه کرد. در ابتدا خیلی مورد استقبال قرار گرفتند اما ضعف آنها در پشتیبانی از اپها، این نوکیاهای ویندوزی (لومیا) از دلها بیرون رفتند. تا اینکه مجددا نوکیا با شرکت HMD پیوند خورد و به اندروید چسبید و حالا امسال گوشی نوکیا 8 را ارائه کرده است.

 

مرتبط: بازگشت نوکیا

 

نوکیا در ابتدا در این بازگشت طلایی خود با نوکیا 3310 جدید کارش را شروع کرد و بعد از استقبال زیاد خریداران، انواع دیگر گوشی ها نوکیا 3، نوکیا 5، نوکیا 6 و … را ارائه کرد. تمامی این گوشی ها از کیفیت ساخت بالا، استقامت زیاد گوشی (همچون گذشته نوکیا) و قیمت مناسب برخوردار بودند. حال نوکیا 8 قرار است بار دیگر بازار موبایل را در دست خود بگیرد. در ادامه 8 ویژگی جالب نوکیا 8 را برایتان شرح خواهم داد:

مطلب مرتبط: تعمیرات گوشی

پردازنده قوی

نوکیا 8 دارای آخرین پردازنده شرکت کوالکام، اسنپ دراگون 835 است. این پردازنده در گوشی هایی همچون سامسونگ اس 8 هم استفاده شده است و پربازده ترین پردازنده در مصرف باطری تا به امروز گزارش شده است. علاوه بر این پردازنده قوی، نوکیا 8 از یک سیستم خنک کننده قوی برخوردار است که حرارت را از طریق بدنه گوشی خارج می کند.

نوکیا 8

بدنه فلزی یک تکه

این پرچمدار نوکیا دارای بدنه فلزی یک تکه، ساخته شده از یک بلوک آلمینیومی می باشد. در لبه ها دارای ضخامت 4.6میلیمتری و در وسط ضخامت 7.3میلیمتری دارد. صیقلی شده و همچون یک آینه عمل می کند.

دوربین دو لنزه

دارای یک دوربین دو لنزه با کیفیت با لنز زایس است.

ترکیب دوتایی دوربین ها در نوکیا 8

یکی از ویژگی های بسیار جالب نوکیا 8 این است که شما می توانید با استفاده از آن همزمان با استفاده از دو دوربین عقب (اصلی) و جلوی گوشی عکس و فیلم تهیه کنید. نوکیا از این ویژگی به دوتایی یا دید دوگانه (Dual Sight or Bothie) نام می برد.

نوکیا 8

ضمن آنکه شما می توانید با فعال کردن گزینه لایو آن به صورت مستقیم فیلم یا عکس خود را در فیس بوک یا یوتیوب به اشتراک بگذارید.

بلندگوی 360 فضایی اوزو

ویژگی جالب صوتی نوکیا 8، برخورداری از بلندگوی اوزو (OZO Audio) است که یک فناوری صوتی است که قابلیت ضبط و پخش صدا با صورت سه بعدی را دارد. شما با این نوکیا می توانید فیلم های کیفیت بالا با صوت اوزو ضبط کنید و جالبتر اینکه از این ویژگی صوتی در دستگاه های بدون این سخت افزار هم بهره ببرید.

شارژ سریع

با پردازنده شارژ خوب، برای مصرف روزانه خود می توانید با 20 تا 30 شارژ کردن به شارژ مناسب دست پیدا کنید.

نوکیا 8

اندرویدی بدون اپهای اضافی

نوکیا 8 با اندورید 7.1.1 عرضه می شود و حداقل اپهای واجب را به صورت پیش فرض در خود دارد. ضمنا یک فضای نامحدود نیز در گوگل فوتو در اختیار شما قرار می دهد.

بلوتوث 5

نوکیا 8 همچون سامسونگ اس 8 از بلوتوث نسل پنجم بهره می برد که دارای سرعت دوبرابری و برد چهار برابری نسبت به نسل های قبلترش هست.

این بود ویژگی های نوکیا 8 که به آرامی دارد جای خودش را در بازار و جیب ها و کیف های مردم باز می کند. آیا شما این گوشی را تهیه خواهید کرد؟

 

دیدگاهتان را بنویسید