معرفی نرم افزارهای کاربردی گوگل بعد از برداشته شدن تحریم ها توسط شرکت گوگل

google-drive-DigiDoki
نوشته شده توسط البان

چندی پیش در همین بلاگ از جانب بلاگ فارسی زبان گوگل اعلام کردیم که شرکت گوگل نرم افزارهایی را از لیست فیلتر خارج کرده و از این پس ما ایرانیها هم می توانیم از این نرم افزارهای کاربردی گوگل استفاده کنیم. در این پست می خواهم شما را با اپلیکیشن های خوب کلادی آزاد شده که هم روی موبایل می توانید با آنها کار کنید و هم روی کامپیوتر آشنا کنم.

مرتبط: برداشتن فیلتر از روی بعضی نرم افزارها توسط گوگل

Google Drive

گوگل درایو یکی از نرم افزارهای کاربردی گوگل است که به شما میخواهم معرفی کنم. این نرم افزار که درگوشیهای اندرویدی به صورت پیش فرض وجود دارد در سایر پلتفرمها قابل نصب است. تنها چیزی که برای استفاده از این نرم افزار نیاز داریم، یک جیمیل فعال به نام خودمان می باشد. بعد از داشتن این برنامه، یک فضای 15گیگی به صورت رایگان در فضای وب به شما اختصاص داده می شود که می توانید هر جا که اینترنت داشته باشید به آن دسترسی پیدا کنید.

نرم افزارهای کاربردی گوگل , Elbaan

گوگل درایو، اِلـبان

با گوشی از طریق نرم افزار مربوطه و با رایانه از طریق وارد شدن به جیمیل و رفتن به بخش گوگل درایو از منوی چند نقطه ای بالا، سمت راست صفحه نمایش. از طریق سایت گوگل درایو هم می توانید به فایلهایتان دسترسی داشته باشید.

Google Sheets, Docs, Slides

این سه نرم افزار، از نرم افزارهای کاربردی گوگل هستند که در واقع به نوعی زیرمجوعه گوگل درایو محسوب می شوند اما قابلیتهای بیشتری نیز دارند. همانطور که از نام این سه نرم افزار پیداست، اینها دروافع آفیس آنلاین می باشند! این نرم افزارها به صورت پیش فرض بر روی گوشیهای اندرویدی وجود دارند اما سایر کاربران نیز می توانند آنها را دانلود و استفاده نمایند.

مطلب مرتبط: معرفی انواع اپلیکیشن گوشی و مسائل پیرامون آن

با استفاده از این نرم افزارها شما می توانید فایلهای اکسل، وورد و پاورپوینت خود را هر جا که به اینترنت دسترسی دارید داشته باشید. حتی اگر اینترنت در اختیارتان نباشد، هر تغییری که روی فایلتان ایجاد کنید، به محض اتصال به اینترنت این تغییرات اعمال شده و در کلاد قرار می گیرند.

برای افرادی که به جاهای زیادی مسافرت می کنند و باید جداولی را همیشه همراه داشته باشند و تغییراتی نیز در آن اعمال کنند (همچون جداول مالی) نرم افزار Google Sheets کمک بزرگی به او خواهد کرد و او را از اینکه در جای ثابتی باشد و با سیستمی ثابت بی نیاز می کند.

از ویژگی جالب دیگر این نرم افزارها، قابلیت شیر کردن یا اشتراک گذاری آنهاست. در واقع شما می توانید یک فایل بخصوص را با افراد دیگری به اشتراک بگذارید. هر کدام می توانند روی فایل مربوطه تغییری اعمال کنند و تغییرات برای همه قابل رویت و پیگیری خواهد بود. بدین ترتیب همزمان یک گروه می توانند به یک فایل دسترسی داشته و آن را تغییر دهند!

لینک دانلود:

download appstore download googleplay DigiDoki

 

شما از چه نرم افزارهای کلادی ای استفاده می کنید؟

10 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید