بازیابی عکس ها و فیلم ها در آیفون تا یک ماه پس از پاک شدن

بازیابی عکس دیجی دکی
نوشته شده توسط البان

گاهی اتفاق می افتد که ناگهان به اشتباه عکس یا فیلمی را از گوشی خود پاک می کنید. حاضرید هرکاری کنید تا آن عکس یا فیلم را بازیابی کنید. در آیفون برای بازیابی عکس و فیلم یک بازه زمانی سی روزه فرصت دارید. در ادامه روش کار را به شما توضیح خواهیم داد.

 

مرتبط: روی خوش گوگل به ایرانی ها

 

در گوشی های آیفون دو راه برای بازیابی عکس ها و فیلم ها وجود دارد. یکی استفاده از آی کلاد است و دیگری روشی ساده. متاسفانه حجم آی کلاد محدود است و شما برای اضافه کردن حجم مجبور هستید تا پرداخت داشته باشید. بهتر است از آی کلاد خود برای ذخیره سازی مخاطبانتان استفاده کنید که هرچقدر هم که باشند پنج گیگ فضای اختصاص یافته به شما را پر نخواهند کرد. اما اگر برایتان واجب است می توانید فضای آی کلادتان را ارتقا دهید.

البته همانطور که قبلا هم توضیح دادم می توانید از امکاناتی که گوگل هم در اختیارتان قرار می دهد استفاده کنید. کافی است یک اکانت جیمیل داشته باشید و با نصب گوگل درایو و گوگل فوتو خیلی اطلاعات را به پشتیبان حفظ کنید.

اما یک روش ساده هم وجود دارد که بدون نیاز به اینترنت و محدودیت فضا می توانید عمل بازیابی عکس ها و فیلم های پاک شده را انجام دهید. اما نکته مهمی که باید به آن توجه داشته باشید این است که این روش تنها تا 30 روز بعد از پاک شدن عکس و فیلم قابل استفاده است.

اگر وارد عکس های گوشی آیفون خود شوید در پایین صفحه سه گزینه مشاهده خواهید کرد. این سه گزینه عبارتند از Photos, Memories و Albums. وارد بخش آلبوم ها شوید.

بازیابی عکس اِلـبان

در بخش آلبوم ها عکس ها را به صورت دسته بندی خواهید دید. بر اساس افراد، مکان، مدل عکس(سلفی یا اسکرین شات یا لایو) به صورت خودکار دسته بندی می شوند. یکی از دسته های موجود در این بخش دسته به تازگی پاک شدگان (Recently Deleted) است. در این دسته عکس هایی را می بینید که خودتان از داخل گوشی حذف کرده اید. این عکس ها به مدت سی روز در این فضا می مانند (و ضمنا فضایی از حافظه گوشیتان را نیز اشغال می کنند). در این سی روز شما فرصت دارید تا در صورت پشیمانی هر کدام را که بخواهید انتخاب کرده با گزینش گزینه recover آن را بازیابی کنید.

photo_2017-08-27_10-17-44

برای این منظور نرم افزارهایی هم وجود دارند که البته رایگان نیستند!

در هر صورت اگر دوربین شما برای گرفتن عکس های جدید دچار مشکل شد می توانید از خدمات تعمیرات موبایل در محل البان برای رفع ایرادات گوشی آیفون خود اقدام نمایید. 

دیدگاهتان را بنویسید