تلگرام ایکس جایگزینی مناسب و سریعتر برای تلگرام سابق

تلگرام ایکس دیجی دکی
نوشته شده توسط البان

تیم تلگرام چندی است که روی نسخه ای دیگر از تلگرام تحت عنوان تلگرام ایکس (Telegram X) کار می کنند. هدف آنان از این کار ایجاد یک نرم افزار کارآمدتر، سریعتر و با قابلیت های تلگرام اصلی است. و حالا به چنین موفقیتی دست یافتند و این نسخه از تلگرام را منتشر کرده اند.

تلگرام ایکس اِلـبان

تلگرام ایکس یک نسخه سریعتر، بهتر و راحت تر برای استفاده است که بعد از دو سال استارت کار در تیم تلگرام ارائه شده است. سرعت، راحتی و کیفیت سه ویژگی برجسته این نسخه از تلگرام است و در هر دو نسخه اندروید و iOS ارائه شده است. البته به گفته سخنگوی تلگرام این اپ با وجود ارائه شدن اما ممکن است همچنان نواقصی داشته باشد و نمی توان به طور حتم آن را جایگزین تلگرام قبلی نمود.


اگر تلگرام مسدود شود تلگرام ایکس هم قطعا مسدود خواهد شد و این دو در این زمینه تفاوتی با هم ندارند!


 

تلگرام ایکس در اندروید

این اپ در پلتفرم اندروید برگرفته از قدرت TDLib نوشته شده است که نتیجه آن انیمیشن های روان شده است. این نسخه هم سریعتر است و هم مصرف باطری آن بهینه تر. طراحی و ساختار آن نیز کمی متفاوت شده است. علاوه بر این در این نسخه از مود حباب آزاد استفاده شده که نتیجه آن تمام صفحه شدن عکس ها و چت ها می باشد.

در تلگرام ایکس شما می توانی روی هر عکس یا چتی انگشت نگه دارید و آن را در حالتی بهتر ببینید. امکان کشیدن انگشت روی پیغام ها و دسترسی های سریعتر از دیگر امکانات آن است. پخش کننده موسیقی در تلگرام ایکس بهینه شده و قدرتمندتر شده است. ضمن آنکه می توانید در بخش مدیای به اشتراک گذاری شده دسته بندی ها را ببینید و با دست کشیدن روی صفحه از یک دسته بندی به یک دسته بندی دیگر بروید.

مطلب مرتبط: مشکل تلگرام موبایل و انواع راه حل های آن 

تلگرام ایکس در iOS

این اپ برای اپلی ها با زبان سی نوشته شده و یک تلگرام سریع، سبک و بهینه در مصرف باطری به دست آمده است. امکاناتی که در نسخه اندروید ذکر شد، پیش از این تا حدودی در نسخه iOS وجود داشت و تغییرات زیادی در آن پیش نیامده است و تنها سرعت و مصرف باطری آن بهینه تر شده که خود این نیز می تواند تجربه بهتری برای کاربران ایجاد کند.


مرتبط: کانال تلگرامی البان


همانطور که گفته شد هنوز نمی توان تلگرام ایکس را جایگزین تلگرام معمولی کرد، اما می توان هر دو نسخه را روی یک گوشی داشت! چنانچه برای دانلود نسخه اندروید آن مشکل دارید، کافیست در کانال تلگرامی البان عضو شوید، و از طریق روبات کانال فایل نصبی آن را دانلود و نصب کنید. این نسخه از مراجع رسمی و معتبر تهیه شده و نیازی به فیلتر شکن ندارد.

منبع: Telegram Blog

دیدگاهتان را بنویسید