علت داغ شدن گوشی چیست؟ در چه صورت باید اقدامات اضافه انجام داد؟

علت داغ شدن گوشی دیجی دکی
نوشته شده توسط البان

احتمالا اگر شما هم با گوشی خود کار می کنید، بازی می کنید، به اینترنت وصل می شوید و … متوجه داغ شدن گوشی خود شده اید. آیا علت داغ شدن گوشی خود را می دانید؟ در ادامه برایتان در این رابطه توضیحاتی خواهیم داد و داغ شدن های خطرناک که نیاز به اقدامات بعدی دارند را هم خواهیم گفت.

در گوشی شما همانند هر پردازنده دیگری نظیر رایانه های شخصی، پردازنده هایی وجود دارد. این پردازنده ها متشکل از بعضا چندین میلیون ترانزیستور هستند (تمام این ترانزیستورها در فضایی به کوچکی ناخن انگشت شصت شما جای گرفته اند!). کار کردن این پردازنده ها باعث ایجاد حرارت می شود. در رایانه ها سیستم های مختلفی از جمله وجود فن ها به کاهش این حرارت کمک می کنند. اما در گوشی نمی توان از فن استفاده کرد.

مطلب مرتبط: تعمیرات تخصصی موبایل

در گوشی ها سیستم خنک کنندگی چیزی مانند سیستم یخچال هست. یک وسیله ای به نام هیت سینک وجود دارد که بعضا در آنها از مایعات نیز استفاده می شود، این هیت سینک روی بخش های پردازنده گوشی هست. حرارت ایجاد شده توسط پردازنده توسط هیت سینک گرفته شده و به بیرون از فضای گوشی انتقال داده می شود. بنابراین علت داغ شدن گوشی شما درواقع همین حرارتی است که هیت سینک از پردازنده گرفته و به بیرون از فضای داخلی گوشی می خواهد منتقل کند.

اگر گوشی شما خیلی داغ شد، حتما نسبت به خنک کردن آن اقدام کنید. گوشی داغ می تواند خطرناک باشد!

البته خیلی تلاش می شود تا پردازنده ها در گوشی های هوشمند کمتر حرارت تولید کنند، اما با افزایش کارآیی گوشی ها و همچنین استفاده زیادتر از آنها این حرارت اجتناب ناپذیر می شود و بنابراین به فکر راهکارهای پربازده تری برای دور کردن حرارت از گوشی هستند. استفاده از آب برای خنک کردن گوشی یکی از این راهکارها هست.

علت داغ شدن گوشی اِلـبان

استفاده از اینترنت همراه نیز یکی از دلایل داغ شدن گوشی است که به همان بحث پردازندگی بر می گردد به اضافه جمع توان های دریافتی توسط گوشی. در مواقعی که آنتن ضعیف هم باشد این حرارت بیشتر می شود.

اما نکته مهم در مورد داغ شدن گوشی این است که علت داغ شدن گوشی ممکن است از باطری گوشی شما باشد. همانطور که قبلا هم توضیح داده ایم، داغ شدن بیش از حد گوشی خیلی برای باطری و همینطور استفاده کننده از گوشی خطرناک است. اگر این داغ شدن به دلیل خراب شدن باطری باشد که دیگر چه بدتر. در این مواقع اگر دیدید که گوشی شما خیلی داغ می شود و شارژ آن نیز به صورت غیر متعارف تغییر می کند، بلافاصله به سایت ما به نشانی https://elbaan.com/ بروید و یک درخواست ثبت نمایید. کارشناسان ما با شما تماس گرفته و بعد از ارائه مشاوره رایگان تلفنی در صورت نیاز و تمایل شما برای تعویض باطری گوشی شما در محلی که شما می خواهید اقدام خواهند کرد!

دیدگاهتان را بنویسید