دوربین امنیتی با استفاده از موبایل اندروید قدیمی

دوربین امنیتی دیجی دکی
نوشته شده توسط البان

ایام عید نزدیک است و احتمالا افراد زیادی قصد سفر دارند. یکی از نگرانی های مردم، خالی گذاشتن منزلشان بدون داشتن یک دوربین امنیتی است. در این پست به شما آموزش خواهیم داد که چگونه می توانید یک موبایل اندروید را حتی از نوع قدیمی به یک دوربین حفاظتی تبدیل نمایید.

مطلب مرتبط: دوربین گوشی موبایل و مسائل پیرامون آن

این اپ فقط برروی موبایل اندروید سوار می شود، اما می توانید با گوشی آیفون هم آن را از راه دور و اینترنتی رصد کنید.

وسایل مورد نیاز برای دوربین امنیتی

برای تبدیل موبایل اندروید به یک دوربین مدار بسته، علاوه بر خود موبایل به یک اپ به نام Haven نیاز دارید. اگر گوشی را به اینترنت هم متصل کنید، از هر جایی می توانید تصاویر در حال ضبط توسط آن را مشاهده کنید، صوت بفرستید و به اصوات هم گوش کنید. چیزی شبیه به اینکه دارید با آن گوشی چت می کنید اما با این تفاوت که دیگر نیاز به برقراری تماس نیست!

تنظیمات ابتدایی اپ

در ابتدا اپ Haven را از بازار گوگل استور به صورت رایگان دانلود نمایید. بعد از نصب آن روی گوشی، باید آن را تنظیم کنید.

  • گوشی را به اینترنت منزل وصلش کنید و بعد از باز کردن اپ و دیدین چند صفحه ابتدایی، گزینه Configure را انتخاب نمایید.

دوربین امنیتی اِلـبان

  • از شما اجازه دسترسی به عکس ها و فایل های روی گوشی را می خواهد که اجازه بدهید و گزینه Allow را انتخاب کنید.

دوربین امنیتی اِلـبان

  • در مرحله بعد برای دسترسی به دوربین گوشی اجازه دسترسی می خواهد که اجازه بدهید.

دوربین امنیتی اِلـبان

  • در این مرحله تصویر ضبطی دوربین را خواهید دید. در پایین صفحه سمت چپ گزینه ای وجود دارد که تعیین می کند از دوربین جلو استفاده کند یا عقب. کنارش هم یک محور افقی قرار دارد که می توانید میزان حساسیت به حرکت را در آن تعیین کنید. این گزینه را بعدا هم می توانید تغییر دهید. هنگامی که به تنظیمات مطلوب رسیدید، فلش بالای صفحه سمت راست را انتخاب کنید.

دوربین امنیتی اِلـبان

  • در مرحله بعد به اپ اجازه استفاده از میکروفن و ضبط صدا می دهید. بعد از اجازه دادن اپ می گوید تا صدایی تولید کنید و می توانید حساسیت میکروفن را از طریق محور افقی پایین صفحه تنظیم کنید. وقتی تنظیمات تمام شد فلش بالای صفحه را بزنید.

دوربین امنیتی اِلـبان

  • مرحله بعد برای تعیین حساسیت دوربین به حرکت برای اعلام هشدار است! این می گوید که دوربین امنیتی شما با توجه به چه حرکت هایی برایتان اعلام خطر کند. بعد از تنظیم کردن، فلش بالای صفحه را بزنید

دوربین امنیتی اِلـبان

  • اگر داخل گوشی خود یک سیم کارت بیندازید، می توانید گزینه ارسال پیامک هنگام خطر را فعال کنید. باید اجازه این موضوع را در این مرحله صادر کنید

دوربین امنیتی اِلـبان

  • در نهایت Finish را انتخاب کنید.

دوربین امنیتی اِلـبان

  • Start Now را که بزنید، دوربین امنیتی شما شروع به کار می کند. با استفاه از مهره پایین سمت راست تمام موارد بندهای قبلی را می توانید تنظیم کنید.

تنظیمات در مورد زمان ذخیره ویدیو

دوربین امنیتی موبایلی شما علاوه بر رصد، امکان ذخیره ویدیو هم دارد. شما تعیین می کنید که چه زمانی را ذخیره کند و این دوربین این مدت را در خود ذخیره نگه می دارد. مطمئنا می دانید که این ویژگی بستگی به میزان حافظه گوشی شما هم دارد!

  • به تنظیمات اپ بروید.
  • در بخش تنظیمات ویدیو، گزینه Video Monitoring را فعال کنید

دوربین امنیتی اِلـبان

  • گزینه Set Video Monitoring Length را انتخاب کنید.

دوربین امنیتی اِلـبان

کلام آخر

بدین ترتیب شما با موبایل قدیمی بلااستفاده خود، یک دوربین امنیتی ارزان قیمت خواهید داشت. اما دقت کنید که گوشی در جای مناسبی قرار گرفته باشد، به اینترنت وصل باشد و اگر مشکل باتری دارد، بهتر هست که فکری برای باتری آن هم بکنید. این نکته را توجه داشته باشید که این دوربین به صورت دستی فعال و مجدد به صورت دستی غیرفعال می شود. درست است که گوشی را به برق وصل می کنید، اما اگر برقها برود و گوشی خاموش شود، این اپ دیگر بلااستفاده خواهد بود. برای تعویض باتری و یا هر مشکل دیگری در گوشی خود به راحتی از خدمات تعمیرات موبایل در محل البان استفاده کنید.

اپ های دیگری هم برای این منظور وجود دارند، خوشحال می شویم اگر تجربه خود را در رابطه با آنها با ما و دیگر کاربران عزیز در میان بگذارید.

امیدواریم که هرگز مشکلی برای شما و اموالتان پیش نیاید. پیشاپیش سال خوبی را برایتان آرزومندیم.

دیدگاهتان را بنویسید