اتصال به وای فای مشکل برخی از گوشی ها

اتصال به وای فای | تعمیرات موبایل البان
نوشته شده توسط البان

فرقی نمی کند که گوشی اندرویدی دارید یا گوشی آیفون یا هر دستگاه دیگری، امروزه اتصال به وای فای و اینترنت یکی از نیازهای اساسی همه کاربران محسوب می شود.

با توجه به گران بودن اینترنت همراه و اینترنت خط، استفاده و اتصال به وای فای به صرفه تر و مناسب تر خواهد بود و افراد زیادی بیشتر تمایل دارند از وای استفاده کنند تا از اینترنت خط. به غیر از قیمت بحث مصرف باتری نیز هست، که گوشی در حالت اتصال به وای توان کمتری مصرف می کند و بنابراین باتری آن عمر بیشتری خواهد کرد اما در حالت استفاده از اینترنت گوشی شارژش زودتر خالی خواهد شد.

مطلب مرتبط: اینترنت گوشی موبایل و تمام مسائل مربوط به آن

بنابراین وقتی گوشی شما به وای فای وصل نمی‌شود چه کار باید کرد؟ اگرچه راه‌های متعددی برای رفع این مشکل وجود دارد، ما برخی از مراحل عیب‌یابی مفید را که می‌توانید استفاده کنید را بیان کرده‌ایم. اما اگر با این راهکارها باز هم مشکلتان باقی ماند البان همیشه در خدمتتان خواهد بود.

در صورت عدم اتصال به وای فای اقدامات زیر را امتحان کنید

قطع شدن وای فای گوشی تحت هیچ شرایطی خوشایند نیست . اگر با این مشکل مواجه هستید و به شدت به اینترنت نیاز دارید، نگران نباشید. قبل از هرچیزی نگاهی به این پنج نکته عیب‌یابی آسان که می‌توانید خودتان به راحتی آن‌ها را دنبال کنید بیندازید.

این راهکارها به نوعی نرم افزاری محسوب می شوند و امیدوار هستیم با همین روش ها مشکلتان حل شود و اگر نشد یک تست دیگر باید انجام دهید که اگر آن مشکل داشت آن موقع قطعا مشکل سخت افزاری است و باید به فکر تعمیرات سخت افزاری باشید.

بررسی تنظیمات وای فای گوشی

در وهله‌ی اول مطمئن شوید که اتصال وای فای شما روشن و فعال است.

اگر گوشی شما اندرویدی است از صفحه اصلی خود، به پانل تنظیمات سریع بروید و قسمت اعلان‌های تلفن خود را پایین بکشید. به دنبال نماد وای فای بگردید و برای خاموش کردن آن کلیک کنید. چند ثانیه صبر کنید و دوباره روی آن کلیک کنید تا روشن شود. گوشی شما شروع به اسکن برای اتصال شبکه‌های در دسترس می‌کند و باید بلافاصله اتصال مجدد را شروع کند.

وقتی آنجا هستید، مطمئن شوید که حالت هواپیما غیرفعال است. اگر حالت هواپیما روشن باشد، جلوی دستگاه شما را از اتصال به تمام شبکه‌های اطراف و بلوتوث می‌گیرد.

اگر گوشی شما آیفون است، در گوشی های تا آیفون ایکس باید از پایین به بالا بکشید و در گوشی های آیفون ایکس به بعد از بالا به پایین بکشید. دقت داشته باشید که گزینه وای فای باید آبی باشد. اگر روی آن خط باشد یا به صورت سفید باشد، یعنی یا وای فای خاموش است و یا حالت اتصال آن غیرفعال است.

در هر دو حالت گوشی شما به وای فای وصل نخواهد شد. البته اگر در حالت هواپیما باشید، باز هم می توانید گزینه وای فای را روشن کنید.

اشکال به اتصال وای فای قبلی

اگر در اتصال به وای فای هایی که همیشه به آنها متصل بودین، مشکلی داشتین، در مرحله اول بهتر است که آن وای فای مذکور که همیشه به آن وصل می شدین و الان نمی توانید وصل شوید را پیدا کرده و آن را فراموش یا forget کنید.

بعد از این کار حالا باید مجدد مانند روز اول به آن متصل شوید، یعنی انتخابش کنید و رمز آن را وارد نمایید و بعد به احتمال زیاد متصل خواهید شد.

عدم اتصال به دلیل مشکل مودم

گاهی اوقات مشکل از گوشی شما نیست و مودم بازی در می آورد. اول اینکه توجه داشته باشید که هر مودم در یک لحظه به تعداد محدودی دستگاه می تواند وای فای بدهد، یعنی تعداد دستگاه هایی که می توانند به وای فای یک مودم وصل شوند محدود هستند.

عمدتا این عدد 32 دستگاه است اما با توجه به نو یا قدیمی بودن مودمتان و یا اگر به هات اسپات یک گوشی دیگر می خواهید وصل شوید، این تعداد کمتر هم خواهد بود.

اما اگر تعداد به حد نصاب نرسیده و باز در اتصال مشکل دارید، خوب است که یک مرتبه مودم را خاموش و روشن کنید. بسیاری از مواقع با انجام این کار گوشی یا دستگاه شما به راحتی به مودم وصل می شوند.

دلیل خاصی برای این کار وجود ندارد اما شاید روشن بودن طولانی مدت کار اتصال به وای فای بعضا مشکل می شود که خاموش و روشن کردن لحظه ای مودم این مشکل را برطرف خواهد کرد.

به روز رسانی گوشی

این احتمال بسیار کم است اما نمی توان گفت که اصلا تاثیری ندارد، اما گاهی به روز نبودن گوشی هم می تواند باعث عدم اتصال به وای شود. بررسی این که آیا برای گوشی شما به روز رسانی ارائه شده یا نه به راحتی از طریق تنظیمات خود گوشی قابل انجام است و این موضوع را بررسی کنید.

بازنشانی تنظیمات شبکه در گوشی

گاهی ممکن است شما ندانسته یا به واسطه یک اپ تنظیمات شبکه گوشی خود را تغییر داده باشید و همین امر سبب شود که نتوانید به وای فای وصل شوید.

یکی از کارهایی که خیلی از اوقات کمک می کند، بازنشانی تنظیمات شبکه در گوشی است. با این کار هیچ کدام از اطلاعات گوشی شما پاک نخواهند شد و فقط وای فای هایی که در گوشی شما ذخیره شده بودند پاک خواهند شد که باید مجدد به آنها وصل شوید.

این کار به سادگی از طریق تنظیمات خود گوشی امکان پذیر است و نیازی به کار اضافه نیست.

مشکل مخصوص گوشی های اندرویدی

در گوشی های اندروید برخلاف آیفون دسترسی میان اپلیکیشنی وجود دارد، یعنی اپلیکیشن ها می توانند روی هم دیگر اثر بگذارند. گاهی ممکن است یک اپلیکیشن مزاحم اتصال شما به وای فای شود.

این موضوع را با رفتن به حالت ایمن یا همان safe mode می توانید بررسی کنید. اگر در این وضعیت مشکلی وجود نداشت، آن وقت مطمئن باشید که یک اپلیکیشن مزاحم وجود دارد که شما را از اتصال به وای فای باز می دارد.

اگر نتوانید اپلیکیشن مربوطه را پیدا کنید، چاره ای به جز فکتوری ریست نخواهد ماند.

فکتوری ریست یا بازنشانی به تنظیمات کارخانه

در وهله آخر اگر هیچ یک از کارهای نرم افزاری که تا به اینجا انجام دادین، جواب نداد، ناچارا باید گوشی را فکتوری ریست یا بازیابی به تنظیمات کارخانه بکنید.

شاید خیلی این روش را دوست نداشته باشید اما این آخرین تیری است که می توان قبل از اقدامات سخت افزاری زد و خیلی بهتر از هر نوع کار سخت افزاری است.

مشکل سخت افزاری در وای فای

اگر هیچ کدام از روش های نرم افزاری جواب ندادند، دیگر به ناچار باید رفت سراغ مشکلات سخت افزاری.

معمولا، در اکثر گوشی ها، آی سی مربوط به وای فای، با بلوتوث و جی پی اس مشترک هستند. بنابراین اگر در این موارد یعنی بلوتوث و جی پی اس هم مشکلاتی دیدین، به احتمال نود درصد مشکل از آی سی مربوطه است که باید تعویض شود.

اما گاهی مشکل فراتر از این حرفاست و نیاز به بررسی های بیشتری دارد.

این گونه عیوب و عیب یابی ها، نیاز به مهارت زیاد و هچنین ابزار و دانش بالایی است، بنابراین اصلا توصیه نمی کنیم که خودتان دست به کار شوید.

برای این کار همیشه می توانید به تکنسین های البان اعتماد کرده و کار خود را به آنها بسپارید. برای این منظور کافی است یک درخواست رایگان ثبت کنید و باقی کارها را البان برایتان انجام خواهد داد.

ضمنا از طریق پیج البان در اینستاگرام هم همواره می توانید سوالات خود را از طریق دایرکت بپرسید و کارشناسان در اسرع وقت به شما پاسخ خواهند داد.

پیج البان در اینستاگرام: elbaancom@

دیدگاهتان را بنویسید