چگونه طول عمر باتری موبایل را افزایش دهیم؟

عمر باتری ، دیجی دکی
نوشته شده توسط البان

شرایطی پیش آمده که مجبورید برای مدت زمانی دور از برق و شارژر، شارژ گوشی خود را حفظ نمایید. چکار باید کرد تا این کار عملی شود و عمر باتری گوشیتان بیشتر شود؟

در این پست البان به شما در رابطه با افزایش عمر باتری گوشی توضیحاتی خواهد داد.

در ابتدا هر امکان ارتباطی به غیر از خط موبایل را خاموش کنید. یعنی بلوتوث، وای فای و دیتای موبایل. همگی اینها باطری مصرف کن هستند. اما اگر واقعا نیاز به اینترنت خط دارید بهتر است از نسلهای پایینتر با سرعت کمتر استفاده نمایید تا مصرف کمتر باشد یعنی به جای 4G یا LTE از 3G استفاده نمایید.

bluetooth digidoki no-wifi-digidoki mdata-digidoki 2G3G digidoki

در مرحله بعد همه نرم افزارهای باز را ببندید. همانطور که می دانید در گوشی وقتی که از نرم افزاری استفاده می کنید و از آن بیرون می آیید آن نرم افزار به خودی خود کامل بسته نمی شود و همچنان باز می ماند و در پس زمینه در حال مصرف باطری خواهد بود.

عمر باتری

نرم افزارهای موبایل، اِلـبان

نور صفحه را کنترل کنید. اگر از گوشی اندروید استفاده می کنید تنظیمات را دستی کرده و نور را به شدت کاهش دهید و اگر از آیفون استفاده می کنید روی حالت اتوماتیک قرار دهید. گوشی های اندروید در حالت اتوماتیک کمی بیش از مقدار مورد نیاز صفحه را روشن می کنند.

عمر باتری

تنظیم نور صفحه، اِلـبان

مدت زمان خاموش شدن صفحه را کم کنید و حتما ویبره را خاموش نمایید.

مرتبط: خطر آتش گرفتن باطری موبایل

گوش را خاموش و روشن نکنید! همانطور که استارت زدن در ماشین بنزین بیشتری مصرف می کند روشن شدن گوشی هم مصرف باطری بالاتری دارد. بنابراین اگر قرار نیست که گوشی شما برای مدت زمان بیش از ده دقیقه خاموش بماند آن را خاموش و روشن ننمایید. به جای خاموش کردن بهتر است برای کاهش مصرف گوشی را در حالت هواپیما (Flight Mode) بگذارید. این کار را در مکانهایی که آنتن ضعیف است و به اصطلاح ارتباط قطع و وصل می شود نیز انجام دهید. جستجو برای آنتن توسط گوشی باطری زیادی مصرف می کند.

flightmode-digidoki

حالت هواپیما، اِلـبان

برای تصویر زمینه گوشی (background) از تصاویر ثابت و غیر متحرک و حتی الامکان تیره وسیاه استفاده نمایید. در مدت ذکر شده فیلمها و عکسهایتان را ورق نزنید. سعی کنید از دوربین گوشی و نرم افزارهای مربوط به آن استفاده نکنید و اگر هم خواستید استفاده کنید بدون فلاش استفاده کنید.

عمر باتری

عکس نگیرید، اِلـبان

اکثر گوشی های حالت power saving mode هم دارند. درصورت لزوم زودتر از موعد خود گوشی، گوشی را به این حالت ببرید. در این حالت همه نرم افزارهای پس زمینه ای از فعالیت می افتند و بعضی قطعات داخلی گوشی خاموش یا کم کار تر می شوند.

عمر باتری

power saving mode, elbaan

ایمیل خود را از حالت اپدیت همیشگی به حالت اپدیت موردی تبدیل کنید. این حالت یعنی اینکه تا وقتی داخل ایمیلتان نروید متوجه رسیدن ایمیلهای جدید نمی شوید. البته این کار را برای هر نرم افزار دیگری که به دلیلی به شما پیغام می دهد نیز انجام دهید.

بدین ترتیب با انجام چند کار ساده عمر باتری گوشی شما بیشتر خواهد شد!

اما اگر با وجود تمام این کارها باز هم عمر باتری شما کم بود و احساس کردین که باتری مشکل دارد، اصلا نگران نباشید. درصورت داشتن باتری معیوب به راحتی به سایت دیجی دُکی به نشانی www.elbaan.com رفته و یک درخواست ثبت نمایید تا کارشناسان با شما تماس گرفته و جهت تعویض باتری معیوب گوشی شما اقدام کنند.

دیدگاهتان را بنویسید