Find iPhone چیست و چگونه می توان با آن، گوشی را پیدا کرد؟

Find iPhone , Elbaan
نوشته شده توسط البان

امروزه تلفن های همراه از وسایل جدانشدنی ما کاربران به شمار می روند و گم کردن یا به سرقت رفتن گوشی می تواند باعث دردسرهای زیادی برایمان شود و تا بدست آوردن مجدد آن روزهای سختی را پشت سر خواهیم گذاشت. کاربران آیفون با استفاده از Find iPhone تا حدودی می توانند با خیال راحت تری باشند.

مراجعات به مراکز تعمیرات موبایل آیفون برای استفاده از از این امکان گوشی و یافتن آن بعضا گزارش می شود که واقعا نیازی نیست فرد به جایی مراجعه کند. خودش هم می تواند با آموزش زیر مشکلش را حل نماید.

Find iPhone چیست؟

در این پست در مورد کارایی و نحوه استفاده از Find iPhone برایتان شرح خواهم داد. این اپ معمولا از ابتدا روی گوشیهای آیفون موجود است، اما اگر هم نباشد به راحتی می توانید آن را از اپ استور دانلود کنید. بواسطه این اپ می توانید موقعیت مکانی گوشی خود را چنانچه به هر طریقی به اینترنت متصل باشد بیابید، اما این اپ کاری برای گم نشدن یا ربوده نشدن گوشی انجام نمی دهد.

مرتبط: ساختن اپل آیدی با ایمیل خودتان

در ابتدا روی گوشی یا هر وسیله ی آی او اسی که دارید باید این اپ را نصب کنید، کافی است به اپ استور رفته و Find iPhone را سرچ و نصب کنید. بعد از نصب داخل تنظیمات گوشی در بخش iCloud رفته و اپل آیدی خود را در آن وارد نمایید. توصیه اکید دارم قبل از هرکاری به نکات امنیتی ذکر شده در مورد اپل آیدی که در پست مربوطه آورده ایم مراجعه نمایید. پس از وارد نمودن اپل آیدی، گزینه Find iPhone را به حالت فعال ببرید.

find-my-iphone-screen-DigiDoki

Find iPhone, Elbaan

حال فرض بر این است که گوشی شما در حالیکه به اینترنت متصل بوده (یا به شبکه اینترنت محلی خاص و یا به اینترنت خط) و متاسفانه آن را نمیابید. اگر از قبل اقدامات فعالسازی را انجام داده باشید، با استفاده از یک دستگاه آی او اسی دیگر یا با هروسیله دیگری که به اینترنت وصل می شود می توانید گوشی خود را پیدا کنید. به ترتیب هردو روش را برایتان توضیح خواهم داد:

یافتن گوشی با یک دستگاه ios

در دستگاه جلوی رویتان وارد اپ Find iPhone شوید و اپل آیدی خودتان را در بخش مربوطه وارد نمایید. بعد از این مرحله یک نقشه باز خواهد شد و لیستی از وسایلی که در آنها با این اپل آیدی در Find iPhone رجیستر کرده اید. گزینه مورد نظرتان را انتخاب نمایید تا توانایی انجام کارهایی را پیدا کنید (این موارد را در بخش بعدی توضیح خواهم داد)

find-my-iphone-screen-5-DigiDoki

Find iPhone, Elbaan

با استفاده از اینترنت

اگر وسیله ios دیگری در اختیار ندارید کافیست به سایت iCloud بروید و با اپل آیدی خودتان در آن وارد شوید.

web-iCloud-DigiDoki

web iCloud, Elbaan

در صفحه باز شده روی آیکون بزرگ Find iPhone کلیک کرده و بعد گزینه All Devices را از بالای صفحه انتخاب نمایید. بدین ترتیب لیستی از تمام وسایل شما نمایش داده خواهند شد.

find-my-iphone-web-DigiDoki

Find iPhone, Elbaan

بعد از انتخاب وسیله مورد نظرتان تعدادی امکان برای شما فراهم خواهد آمد. با اولین آنها می توانید کاری کنید تا گوشی شما به مدت یک یا دو دقیقه با صدای بلند و فرکانسی خاص صداهایی را پخش نماید تا آن را راحتتر پیدا کنید.

گزینه دوم lost mode می باشد که در این حالت می توانید گوشی را به نوعی قفل نمایید و یک شماره و پیغام روی آن قرار دهید تا یابنده تنها قادر باشد آن پیغام را ببیند و تنها با آن شماره تماس حاصل نماید

find-my-iphone-13-DigiDoki

Lost Mode, Elbaan

گزینه سوم گزینه نهایی است، زمانی است که دیگر امیدی به یافتن گوشیتان ندارید، با این گزینه تمام اطلاعاتتان از روی گوشی پاک خواهند شد!

Erase-iPhone-Find-iPhone-DigiDoki

Erase iPhone, Elbaan

باوجود چنین اپی، باز هم توصیه ما به شما این است که در صورت دزدیده شدن گوشیتان بلافاصله مراتب را به نزدیکترین کلانتری اطلاع دهید. امید است که هیچکس راه دزدی را پیش نگیرد و گوشی کسی نیز گم یا دزدیده نشود.

چنانچه در این زمینه یا زمینه های مشابه سوالی داشتین، می توانید در پایین همین نوشته به صورت کامنت برایمان بنویسید. ما پاسخ می دهیم.

4 دیدگاه

  • Find iPhone می تونه در سرقت های گوشی نیز بسیار مفید باشه و علاوه براین برای پدر یک خانواده درحکم کنترل اعضا و فرزندان خود نیز نقش ایفا کنه.

    • تاوقتی که اولا گوشی به اینترنت متصل باشه و ثانیا Find iPhone روش فعال شده باشه و ثالثا پدرها کار کردن با اون رو بلد باشند!

  • چه توقعاتی! ما یه تماس معمولی نمیتونیم در خیلی از جاهای ایران بگیریم چه برسه به اینکه به اینترنت وصل باشیم!

    • حق باشماست، البته این رو هم در نظر داشته باشید که این امکانات با توجه به شرایط موجود در ایران بوجود نیامده اند! 🙂

دیدگاهتان را بنویسید