7 راه برای بهبود اعلان ها در اندروید

اعلان ها در اندروید
نوشته شده توسط البان

نوتیفیکیشن‌ها یا اعلان ها در اندروید عملکرد بهتری از اعلان‌های آیفون دارند بعلاوه آنکه شما قابلیت مدیریت این اعلان ها در اندروید را به میزان زیادی دارید که با همین امکان مدیریت بالای اعلان ها می توانید به صورت حداکثری از گوشی خود استفاده کنید و تجربه منحصر به فردی را برای استفاده بهتر از قابلیت های گوشی به دست بیاورید. و همین ویژه سازی تنظیمات در سیستم عامل اندروید است که آن را از آیفون در برخی از موضوعات پیشتاز کرده است.

سابقه اعلان خود را مشاهده کنید

یکی از ناامیدکننده‌ترین چیزها در مورد اعلان‌ها حذف تصادفی آنهاست. به این معنی که اعلانی را در گوشی اندرویدی خود مشاهده می کنید اما ناگهان دستتان می خورد و آن اعلام می رود بعد می پرسید: از چه برنامه ای بود؟ آیا چیزی مهم را از دست داده اید؟ چگونه می توانید دوباره آن را پیدا کنید؟ اینجاست که تاریخچه اعلان می تواند به شما کمک کند.

تاریخچه اعلان ها گزارشی از تمام اعلان هایی است که در 24 ساعت گذشته در دستگاه شما ظاهر شده است. به دلایلی به طور پیش فرض فعال نیست، بنابراین ابتدا باید آن را روشن کنید. با مراجعه به بخش تنظیمات گوشی خود، Notification History یا سابقه اعلان را پیدا کرده و تنظمیات مرتبط با آن را روشن نمایید.


مطلب مرتبط: مشاهده تاریخچه اعلان ها در اندروید


آیکون های اعلان را از نوار وضعیت مخفی کنید

مهمترین ویژگی اعلان‌های اندروید نوار وضعیت و “سایه اعلان یا notification shade ” است. نوار وضعیت یا سایه اعلان ها به قسمتی گفته می شود که بدون باز کردن گوشی می توانید از پیغام های گوناگونی که در برنامه برای شما ارسال شده است آگاه شوید و به راحتی می توانید ببینید کدام نوتیفیکیشن ها را دارید و برای خواندن آنها انگشت خود را به پایین بکشید. با این حال، ممکن است نخواهید هر برنامه ای آیکونی را در آنجا قرار دهد.

برای برنامه‌هایی که چندان مهم نیستند، می‌توانید به سادگی نماد اعلان را از نوار وضعیت پنهان کنید. وقتی انگشت خود را به پایین بکشید، اعلان همچنان وجود دارد، اما اکنون اولویت کمتری دارد و در پایین سایر اعلان ها ظاهر می شود.

توقف اعلان‌ها از ظاهر شدن

به طور پیش‌فرض، بیشتر اعلان‌های اندروید روی صفحه ظاهر می‌شوند. این اعلان‌ها می‌توانند مانع از استفاده شما از گوشی شود، مخصوصاً برای برنامه‌های بی‌اهمیت به شدت آزاردهنده است که شما تمایلی به دریافت حتی یک اعلان از آن برنامه ندارید. خوشبختانه، یک راه آسان برای خاموش کردن این موضوع وجود دارد.

هنگامی که “Pop on screen” را در تنظیمات مرتبط با اعلان های برنامه خاموش می کنید، اعلان فقط به عنوان یک نماد در نوار وضعیت ظاهر می شود. پاپ آپ کامل با محتوای اعلان را نخواهید دید. این یک گزینه عالی برای اعلان های با اولویت پایین است.

رفع اعلان های از دست رفته

برخی از دستگاه‌های اندرویدی به‌خاطر ایجاد «بهینه‌سازی» باتری بسیار بدنام هستند. یعنی هنگامی که در حالت بهینه سازی می روند بسیاری از اعلان هایی که شما نیاز به دریافت آنها دارید را نیز حذف و یا جلوگیری می کنند.

چند روش وجود دارد که می توانید برای رفع این مشکل تنظیم کنید. اگر دستگاه سامسونگ گلکسی دارید، به احتمال زیاد این «ویژگی» آزاردهنده را تجربه کرده اید. در یک مقاله مجزا به این موضوع به صورت اختصاصی خواهیم پرداخت.

اعلان های حساس را در صفحه قفل پنهان کنید

صفحه قفل پنجره گوشی اندرویدی شماست. حتی اگر قفل باشد، سایرین می‌توانند اعلان‌هایی که بر روی گوشی می آید را ببینند. خبر خوب این است که می توانید محتوا را پنهان کنید و همچنان اعلان را ببینید.

اندروید برای این کار دو گزینه در اختیار شما قرار می دهد. می‌توانید انتخاب کنید همه «اعلان‌ها حساس»  هستند، با این انتخاب به تا هنگامی که گوشی شما از حالت قفل در نیاید نمی توانید اعلان ها را مشاهده کنید. اگر هم برخی از اعلان ها را علاقه دارید که در حالت قفل هم نمایش داده شوند می توانید به صورت جداگانه این موضوع را برای هر برنامه تنظیم کنید.

دریافت یادآوری برای اعلان ها در اندروید

تا به حال اتفاق افتاده که اعلانی را بر روی گوشی مشاهده کنید اما در همان زمان نتوانید یا نخواهید به آن اعلام پاسخ دهید اما برایتان مهم باشد که در فاصله زمانی مشخص دیگر همان اعلان مجدد ظاهر شود؟ این قابلیت برای اعلان ها در اندروید وجود دارد.

با به تعویق انداختن یک اعلان، به سادگی آن اعلان برای مدت زمان انتخاب شده، پنهان و سپس دوباره در زمان انتخابی بر روی گوشی شما نمایش داده می شود. به این ترتیب، به طور تصادفی اعلان را حذف نمی کنید یا آن را در نوار وضعیت خود فراموش نمی کنید.

مسدود کردن اعلان‌ها برای زمان تمرکز

هنگامی که اعلان‌ها بیش از حد باعث حواس پرتی می‌شوند، حالت فوکوس (Focus Mode) بهترین دوست شماست. این ویژگی به شما امکان می‌دهد برنامه‌های خاصی را که به نظر شما حواستان را پرت می‌کنند انتخاب کنید، سپس آنها را به طور موقت مسدود کنید.

حالت فوکوس شبیه Do Not Disturb است اما حالت فوکوس فقط برنامه‌ها را مسدود می‌کند، توانایی مسدود کردن تماس‌ها یا پیامک‌های افراد خاص را ندارد.

اعلان ها در اندروید به طور کلی بسیار خوب هستند و همه این گزینه‌ها بخشی از دلیل این امر هستند. شما کنترل های زیادی در اختیار دارید، بنابراین مطمئن شوید که از آنها استفاده می کنید. اجازه ندهید تلفن شما به محل حواس پرتی دائمی تبدیل شود.

اگر سوالی برای فعال سازی اعلان ها در گوشی خود داشتید می توانید در پایین همین پست سوال خود را بنویسید و کارشناسان البان به سرعت به شما پاسخ خواهند داد و یا در صورتیکه برای گوشی شما مشکلی پیش آمد و برای تعمیر گوشی خود نیاز به راهنمایی و مشاوره داشتید می توانید از مشاوره رایگان مرکز تخصصی تعمیرات موبایل البان بهره مند شوید. برای این منظور کافی است یک درخواست از طریق گزینه های بالای همین صفحه ثبت نمایید تا کارشناسان برای مراحل بعدی شما را راهنمایی کنند. اگر هم علاقه مند به مطالعه موارد بیشتری برای استفاده حداکثری از گوشی موبایل خود هستید می توانید پستی را که لینک شده است مطالعه نمایید تا با قابلیت های منحصر به فرد گوشی خود آشنا شوید.

دیدگاهتان را بنویسید