Nearby Sharing یا همان AirDrop اما در اندروید

Nearby Sharing in Android, Elbaan
نوشته شده توسط البان

مانند آنچه قبلا در مقایسه اندروید و آیفون گفتیم، شاید دیگر نتوان تفاوتی بین اندروید و iOS قائل شد و این دو با بهره گیری از مزایای همدیگر هم سعی در رقابت دارند و هم سعی در ایجاد حس بهتر برای کاربرانشان. فناوری جدیدی که احتمال می رود به گوشی های اندروید اضافه شود فناوری Nearby Sharing چیزی شبیه به AirDrop در iOS است.

مطلب مرتبط: بلوتوث گوشی و انواع مسائل پیرامون آن

در ادامه البان برایتان بیشتر توضیح می دهد

Nearby Sharing چیست؟

گوگل همیشه برای اشتراک گذاری فایل ها بین گوشی های اندرویدی گفته که یک راهکار سریع و ایمن و مناسب ارائه خواهد داد. اما تا به حال در این امر ناموفق بوده است!

Nearby Sharing in Android, Elbaan

اخیرا توسعه دهندگان متوجه یک امکان جدید به نام Nearby Sharing شده اند که همانطور که از نامش هم پیداست (اشتراک گذاری نزدیک) باید چیزی مشابه با AirDrop در iOS باشد، تا گوگل به وعده خود عمل کرده باشد.

Nearby Sharing in Android, Elbaan

پیش از این پروژه Android Beam مطرح بود که بنا بر دلایلی با شکست مواجه شد و رونمایی نشد. بلوتوث تنها گزینه ای است که در کنار انواع اپ های اشتراک گذاری فایل به گوشی های اندروید امکان انتقال اطلاعات می دهد، هرچند که نسبتا کند هست!

نحوه کار Nearby Sharing چگونه است و کدام گوشی ها آن را دریافت خواهند کرد؟

همانطور که برای ایردراپ قبلا توضیح داده بودیم، روند کار این فناوری برای اندروید هم با بلوتوث آغاز می شود. دو گوشی نزدیک به هم با بلوتوث به هم متصل شده و همدیگر را می یابند. وقتی به هم متصل شدند، از طریق وای فای اطلاعات را با سرعت بالا بین همدیگر منتقل می کنند.

Nearby Sharing in Android, Elbaan

اما موضوعی که مطرح هست این است که معلوم نیست این امکان برای تمام گوشی های اندرویدی ارائه شود و یا فقط گوشی های پیکسل که مختص خود گوگل هستند. در کنار گوگل شرکت سامسونگ نیز در پی بازسازی AirDrop برای گوشی های خودش هست. باید دید در آینده چه اتفاقی خواهد افتاد.

 

دیدگاهتان را بنویسید