VoLTE HD Voice تجربه ای در نسل چهار و نیم اینترنت (4.5G)

نوشته شده توسط البان

VoLTE چیست و رابطه آن با LTE چیست؟ پاسخ این سوال را با خواندن این پست تا حدودی متوجه خواهید شد.

در ابتدای به روی کار آمدن شبکه LTE سیستم مکالمه CS استفاده شده است. در این حالت وقتی کاربر به اینترنت نسل چهار متصل است و می خواهد تماس تلفنی برقرار کند، به ناچار به شبکه 2G یا 3G بر میگردد و تا وقتی که تماسش تمام نشده و به شبکه 4G برنگشته نمی تواند از اینترنت پرسرعت استفاده کند. علاوه بر این سیستم مکالمه CS مشکلاتی همچون طولانی بودن زمان برقراری ارتباط و کیفیت صدای ضعیف را نیز شامل می شود.

مطلب مرتبط: آنتن گوشی و تعمیر مشکلات آن

VoLTE به کاربران لذت صدای با کیفیت HD روی شبکه (LTE (4.5G را می چشاند.

در دورانی که شبکه 4G ارائه شد، تماس ها از طریق سیستم مکالمه CS انجام می شد و شرکت های خیلی محدودی از سیستم VoLTE استفاده می کردند چرا که زیرساخت های آن نیز مهیا نبود. اما با ظهور نسل 4.5G تعداد بیشتری از اپراتورها از این شیوه جدید و باکیفیت مکالمه استفاده کرده اند و خواهند کرد. با مانور روی کیفیت صدای بسیار عالی و طرح مسئله ی پوشش همگانی در هر مکان در هر زمان، اپراتورها کاربران را به استفاده از این سرویس جدید ترغیب می کنند.

مرتبط: اینترنت نسل چهارونیم

یک شبکه ایده آل VoLTE باید از قانون “همیشه سه” “three Always”، یعنی همیشه روی ال تی ای، همیشه روی MOS4.0 و همیشه آنلاین، پیروی کند. شرکت هواوی توانسته این قانون همیشه سه را رعایت کند و به اپراتورها یک تماس صوتی ال تی ای با کیفیت بالا را در شرایط با تداخلات محیطی زیاد و تعداد و تراکم زیاد کاربران ارائه نماید.

Experience2 Huawei DigiDoki

VoLTE هواوی، اِلـبان

در حال حاضر نزدیک به 20 اپراتور در کشورهای هنگ کنگ، کره، آلمان و دیگر کشورها از این امکان شرکت هواوی استفاده می کنند. اخیرا اپراتورهای داخلی هم این سرویس را راه اندازی کرده اند. برای آگاهی از شرایط و نحوه فعالسازی آن به سایت های اپراتورهای مربوطه مراجعه کنید.

8 دیدگاه

  • شرکتهایی مثل هواوی که خیلی از زیرساختهای مخابراتی رو میسازند، می تونند خیلی برای کشورهای هدف مشکل ساز بشن. نمیدونم این همه وابستگی به یک شرکت کار عاقلانه ای هست؟
    این همه کار با 4.5G! اگر 5G بیاد دیگه چه کارهایی که نمیکنند؟!

    لطفا اگر امکان داره کمی در مورد 5G هم توضیح بدین، ممنون از مطالب خوبتون

    • در رابطه با امنیت مخابرات و زیرساختهای مربوط به آن قطعا سازمانهای تنظیم مقررات و زیرساخت کشور مراقب هستند!

      اما در مورد 5G به زودی مطالبی خواهم گذاشت به خصوص که به تازگی استاندارد آن نیز توسط سازمان ITUT منتشر شده است!

  • 5g در کدوم کشور ها داره سرویس میده ؟ موبایل های هوشمند ما مثل اپل و هواوی سامسونگ و شیامویی میتونه 5g رو سرویس دهی کنه؟

    • هنوز این تکنولوژی سرویس دهی نمی شود، اما جالب است بدانید که شرکت ZTE اولین گوشی که به 5G وصل می شود را ارئه کرده، هرچند که صاحبان آن نمی توانند از این قابلیتش فعلا بهره ای ببرند!

  • سلام اگر در گوشی علامت voLTE وجود داشته باشه به این معنی هستش که از شبکه ۴.۵g پشتیبانی میکنه

    • سلام
      در دفترچه راهنمای گوشی خود یا در سایتهای مختلف نگاه کنید و ببینید که گوشی شما با چه نسل مودم داخلی به اینترنت خط متصل می شود.

دیدگاهتان را بنویسید