بورس را با گوشی موبایل خود پیگیری کنید

بورس و تعمیرات موبایل البان
نوشته شده توسط البان

حتما متوجه حرکت جمعی کشور به سوی بورس و حمایت های دولت از این ماجرا شده اید. روزانه افراد زیادی در حال گرفتن کد بورسی بوده و سپس با ثبت نام در یک کارگزاری مبادرت به خرید سهام می کنند. در ادامه البان برایتان از روند کار در آن توضیح می دهیم. خوبی روشی که توضیح آن داده خواهد شد این است که به راحتی می توانید این مراحل را با گوشی موبایل خود طی نمایید و این از مزیت های زندگی با موبایل است.

مطلب مرتبط: تعمیرات گوشی

روند ثبت نام در بورس چگونه است؟

برای ورود به این عرصه چند اقدام باید انجام دهید که به تفکیک آنها را برایتان ذکر می کنیم

گام اول – ثبت نام در سامانه سجام

لازم است هر شخصی که می خواهد در بورس وارد شود، یک کد بورسی داشته باشد. شما با این کد شناخته می شوید. برای اخذ کد بورسی بایستی به ترتیب زیر اقدام نمایید:

  • ثبت نام در سامانه سجام به نشانی https://www.sejam.ir/
  • یک حساب بانکی هم باید در این سامانه تعریف کنید که برای آن باید حتما شماره شبا و شماره حساب هم داشته باشید!
  • بعد از ثبت نام در این سامانه باید برای احراز هویت به مراکزی که در سامانه سجام ذکر شده مراجعه کنید.
  • کد ده رقمی انتهای ثبت نام را حتما باید به همراه داشته باشید و همچنین سیم کارتتان باید به نامتان باشد.
  • معمولا دفاتر پیشخوان دولت و برخی بانک ها این کار را انجام می دهند.
  • با در دست داشتن اصل شناسنامه و کارت ملی به این مراکز مراجعه کنید.

بورس و تعمیرات موبایل البان

توجه داشته باشید که با توجه به استقبال فراوان مردم معمولا این مراکز شلوغ هستند. حتما با خود وسایل ایمنی در برابر کرونا همچون ماسک و مواد ضدعفونی به همراه داشته باشید. اگرچه این مراکز ساعت 8 صبح شروع به کار می کنند، اما معمولا پیش از این ساعت صف تشکیل شده و بعد از بازگشایی افراد به ترتیب صف پیش از باز شدن شماره دریافت کرده و وارد می شوند.

یک کد متشکل از حروف و عدد دریافت می کنید که همان کد بورسی شما است.

** پیش از مراجعه به دفاتر پیشخوان دولت ادامه پست را مطالعه بفرمایید.

روش الکترونیکی احراز هویت سجام اضافه شده است که در ادامه پست آن را برایتان نوشته ایم.

گام دوم – ثبت نام در یک کارگزاری بورسی

بعد از آنکه کد بورسی خود را دریافت کردید، برای آنکه بتوانید در بورس عملیات خرید و فروش سهام انجام دهید، باید که از طریق یک کارگزاری وارد شوید. برای این کار باید اقدامات زیر را انجام دهید:

  • یک کارگزاری رسمی انتخاب کنید.
  • وارد سایتش شده و ثبت نام کنید.
  • کارگزاری ها هر کدام ممکن است مدارک خاص خودشان را طلب کنند.
  • ابتدا از طریق سایت و به صورت اینترنتی ثبت نام کرده و مدارک مورد نیازشان را آپلود کنید.
  • پس از اتمام ثبت نام در سایت، باید احراز هویت کنید.
  • برای احراز هویت دو راه وجود دارد: 1) مراجعه به خود کارگزاری، 2) مراجعه به دفاتر پیشخوان دولت که کارگزاری اعلام کرده است.
  • این احراز هویت را می توانید همزمان با احراز هویت سجام انجام دهید.

بورس و تعمیرات موبایل البان

از نکات مهم در انتخاب کارگزاری بورسی این است که هیچ تفاوتی نمی کند که شما در کدام کارگزاری اقدام به خرید و فروش سهام می کنید. مهم این است که امکان خرید و فروش آنلاین را به شما بدهد.

مطلب خواندنی: نوبت گیری اینترنتی معاینه فنی

از البان این نکته را داشته باشید که هرچه یک کارگزاری کمتر مشهور باشد، احتمالا هنگام خرید و فروش به دلیل تعداد کمتر مراجعات راحت تر خواهید بود. دو نکته را در نظر داشته باشید: اول اینکه کارگزاری خلوت تر بهتر است، دوم اینکه یک کارگزاری را انتخاب کنید که دسترسی شما چه به دفتر کارگزاری و چه برای مرحله احراز هویت آسان باشد و به سختی نیفتید.

پس از احراز هویت، برایتان نام کاربری و رمز پیامک می شود و می توانید وارد سایت کارگزاری خود شده و خرید و فروش سهام داشته باشید.

استفاده از گوشی موبایل در بورس چگونه است؟

بعد از آنکه نام کاربری و رمز را دریافت کردین، می توانید وارد سایت کارگزاری خود شده و اقدام به خرید و فروش سهام کنید. برخی کارگزاری ها برای این کار اپ دارند و شما با نصب اپ کارگزاری می توانید از طریق اپ و با استفاده از گوشی خود عملیات خرید و فروش سهام را انجام دهید.

علاوه بر کارگزاری و سایتش شما باید سایت دیگری را هم بلد باشید. سایت شركت مديريت فناوری بورسِ تهران که در آن تمام اطلاعات به روز (خیلی به روز) سهام شرکت ها وجود دارد.

یک اپ که اطلاعات کلی بورس و نمادها را می توانید در آن ببیند اپ ره‌آورد ۳۶۵ است که در گوشی های اندروید می توانند آن را از گوگل استور نیز دانلود و استفاده نمایند.

احراز هویت الکترونیکی سجام برای گرفتن کد بورسی

اخیرا سامانه سجام امکانی را اضافه کرده است که به واسطه آن افراد می توانند بدون نیاز به حضور در دفاتر پیشخوان دولت احراز هویت انجام دهند. تنها لازم است که یک گوشی موبایل داشته باشید تا اولا تصویر امضای خود را آپلود کنید و در مرحله بعدی از خود باید یک فیلم سلفی آپلود نمایید.

این کار از طریق اپ های مختلف انجام خواهد گرفت و احتمالا باید با گوشی اندرویدی این کار را انجام داد. اپ های مالی در گوشی های آیفون به صورت راحتی قابل نصب نیستند و مشکلاتی دارند.

این امکان هنوز به صورت کامل راه اندازی نشده، اما ما در صدد آن هستیم تا به محض نهایی شدن طرح، آن را در اینجا منعکس کنیم.

در حال حاضر صفحه احراز هویت الکترونیکی سجام در لینک https://www.sejam.ir/fa/ElectronicAuthentication است که فعلا در حد چند خط توضیحات در باب احراز هویت الکترونیکی گفته است.

کلام آخر

اگر چه این روزها بورس درحال رشد چشمگیری است، اما تا زمانی که در آن اطلاعاتتان به اندازه کافی نشده است وارد آن نشوید. ورود به عرصه ای که اطلاعات زیادی از آن ندارید می تواند باعث وارد آوردن خسارات زیادی به شما شود.

بورس و تعمیرات موبایل البان

اما اگر احساس می کنید از این غافله عقب مانده اید، توصیه داریم تا با تمام سرمایه خود به آن ورود نکنید، در ابتدا بخش کمی از سرمایه خود را در آن تزریق کرده و بعد از اینکه کمی یاد گرفتید و دانستین که چه اقداماتی باید انجام دهید، می توانید با افزایش مهارت، حجم بیشتری سرمایه به آن وارد کنید.
در صورتیکه برای استفاده از گوشی خود نیز به مشکل خوردید می توانید از طریق نوار ابزار پایین همین صفحه درخواست خود را ثبت نمایید تا کارشناسان تعمیرات موبایل البان در سریع ترین زمان ممکن با شما تماس گرفته و مشاوره های رایگان در این خصوص را به شما ارائه نمایند.

2 دیدگاه

  • سلام شب شما بخیر
    اقا دو تا سوال؟
    در رابطه با کارگزاری
    کارگزاری مفید به نظر شما خوبه؟
    و دوم اینکه چند تا کارگزاری میشه ثبت نام کرد؟
    مرسی

    • سلام
      وقت شما بخیر
      کارگزاری ها تفاوتی با هم ندارند، تقریبا همه شان پلتفرم های مشترکی استفاده می کنند و از این حیث تفاوتی ندارند. هر چه کارگزاری گمنام تر باشد بهتر است، چرا که در حال حاضر با رجوع زیاد کاربران، سرور کارگزاری هایی نظیر کارگزاری مفید کم می آورند و ممکن است به دلیل ترافیک بالا امکان خرید و فروش سهام از شما گرفته شود.
      به غیر از گم نام بودن، راحتی دسترسی، پشتیبانی 24ساعته و نحوه احراز هویت در آنها هم اهمیت دارد.

دیدگاهتان را بنویسید