استاتوس در واتساپ چیست و چگونه می توان یکی ساخت؟

استاتوس در واتساپ دیجی دکی
نوشته شده توسط البان

با توجه به محدودیت های موجود برای تلگرام، کشش به سمت واتساپ در ایران بیش از پیش شده. سعی ما در این بوده که در این راستا آموزش هایی قرار بدهیم تا بتوانید از واتساپ بهتر و بیشتر بهره ببرید و زندگی با موبایل برایتان راحتتر شود. در این پست می خواهیم در رابطه با استاتوس در واتساپ توضیح دهیم. اینکه چه هست و چگونه می توانید یکی بسازید.

اگر با اینستاگرام کار کرده باشید توضیح دادن استاتوس در واتساپ ساده خواهد بود. در واقع استاتوس در واتساپ چیزی شبیه به استوری در اینستاگرام است. عکس یا فیلمی است که می خواهید تمامی مخاطبانی که شماره شما را در گوشی شان دارند و در واستاپ هم وارد شده اند آن را ببینند. به نوعی یک اعلانیه عمومی است برای مخاطبانتان. می تواند چیز جالبی باشد که دیده اید و یا حالت و احساسی باشد که دارید.

نحوه ایجاد استاتوس در واتساپ

اما در مورد نحوه ساخت و انتشار استاتوس در واتساپ بگوییم که کار بسیار ساده هست، اما بعضا باعث اشتباه افراد هم می شود. دو راه برای ساختن استاتوس وجود دارد.


مرتبط: فردی سازی صدای اعلان ها در واتساپ


راه اول: وقتی وارد محیط واتساپ می شوید، در پایین صفحه (در آیفون) یا بالای صفحه (در گوشی های اندروید) یک منو خواهید دید. این منو گزینه های مختلفی دارد: استاتوس، تماس ها، دوربین، چت ها و تنظیمات. گزینه اول که استاتوس هست را انتخاب کنید. در این بخش می توانید استاتوس های به اشتراک گذاشته شده را ببینید. هم آنهایی که خودتان منتشر کرده اید و هم آن هایی که دیگران منتشر کرده اند. اگر بخواهید یک استاتوس جدید بسازید و به اشتراک بگذارید کافیست روی علامت مثبت روی عکستان بزنید، یا برای اشتراک گذاری عکس و فیلم روی علامت دوربین جلوی اسمتان و برای اشتراک گذاری نوشته روی علامت قلم.

روش دوم گاها باعث اشتباه افراد در قبل می شده! استاتوس در گزینه های اشتراک گذاری اولین گزینه هست، چیزی که در تلگرام، نام خودتان بود. گاهی افراد به هوای تلگرام گزینه اول را انتخاب کرده اند تا عکسی را برای خود ذخیره کنند اما غافل از اینکه این کار آنها باعث شده تا همگان عکس را ببینند! مراقب باشید.

برای عکس و فیلم هم می توانید از عکس و فیلم های موجود در گوشی استفاده کنید و هم در جا ضبط کنید.

استاتوس در واتساپ اِلـبان

راه دوم: این روش برای حالتی است که می خواهید عکس یا فیلمی را به اشتراک بگذارید. در همان منوی بالا یا پایین صفحه که بالاتر گفتیم، گزینه دوربین را انتخاب کنید. عکس یا فیلمی که می خواهید به اشتراک بگذارید، یا از حافظه گوشی انتخاب کنید و یا از نو ضبط کنید. درمرحله بعد از شما پرسیده می شود که می خواهید این فایل را با چه کس یا کسانی به اشتراک بگذارید، شما گزینه اول که My Status هست را انتخاب می کنید و به این ترتیب استاتوس مورد نظر شما منتشر می شود.

استاتوس در واتساپ اِلـبان

چگونه وضعیت واتساپ را محدود کنیم

برای تنظیم وضعیت یا استاتوس واتساپ به بخش تنظیمات (Setting) واتساپ رفته، سپس در بخش حساب کاربری (Account) به قسمت امنیت (Privacy) بروید, در این قسمت می توانید تنطیمات مختلفی از جمله استاتوس یا وضعیت واتساپ را تنظیم کنید که چه افرادی آن را مشاهده کنند.

به صورت پیش فرض افرادی را که در لیست مخاطبان خود ذخیره کرده اید (My Contacts) می توانند اطلاعات واتساپ شما را مشاهده کنند. اما دو حالت دیگر نیز برای این بخش وجود دارد؛ یکی اینکه می توانید برخی مخاطبان را خاص کنید تا آنها نتوانند وضعیت واتساپ شما را مشاهده کنند (My Contacts Except) و یا اینکه تنظیمات مرتبط با اینکه فقط برخی افراد خاص بتوانند استاتوس شما (Only Share With) را مشاهده کنند.

این بود آموزش مختصری در رابطه با استاتوس در واتساپ ، چنانچه مشکل یا سوالی در مورد هر یک از موارد واتساپ دارید، در ابتدا به مقاله مشکلات و ترفندهای موجود در واتس اپ مراجعه کنید و در صورتیکه پاسخ خود را پیدا نکردید در پایین همین پست سوال خود را بپرسید تا کارشناسان مرکز تعمیرات موبایل البان در کوتاه ترین زمان ممکن پاسخ شما را ارائه دهند.

لازم به ذکر است مرکز تعمیرات موبایل البان به ارائه انواع خدمات تعمیرات موبایل و لپ تاپ اقدام می کند. این مرکز تاکنون توانسته به بیش از 50 هزار درخواست رسیدگی نماید. لذا در صورتیکه نیاز به هر یک از خدمات سخت افزاری تعمیرات موبایل داشتید به راحتی با چند کلیک ساده از طریق نوار ابزار در پایین همین پست اقدام به ثبت درخواست خود نمایید و منتظر تماس رایگان کارشناسان این مجموعه برای ارتباط با شما و ارائه راهنمایی های لازم باشید.

سوالات رایج در خصوص استاتوس در واتساپ

معنی استاتوس چیست؟

معنی لغوی استاتوس یا status وضع، وضعیت، حالت، یا حال است. اما این لغت در سال های اخیر به واسطه استفاده از واتس اپ در ایران رایج شده و در واقع استاتوس در واتس اپ چیزی شبیه به استوری در اینستاگرام است که شما می توانید در استاتوس خود یک عکس یا فیلم را بارگزاری کنید و مخاطبان شما تا یک روز امکان مشاهده آن را دارند. پس از یک روز فیلم یا عکس منتشر شده پاک می شود.

استاتوس واتساپ را چه کسانی میتوانند ببینند؟

این موضوع بستگی به تنظیماتی دارد که شما در خصوص استاتوس انجام داده اید. به صورت پیش فرض کسانی که در لیست تلفن شما ذخیره هستند می توانند استاتوس واتساپ شما را مشاهده کنند. اما دو حالت دیگر نیز در تنظیمات واتس اپ وجود دارد: اینکه لیست تماس شما به جز افرادی خاص و یا اینکه صرفا افرادی خاص استاتوس شما را بتوانند مشاهده کنند.

13 دیدگاه

  • سلام. ممنون از مطلب مفید که گذاشین. آیا میشه استاتوس کسی رو بدون اینکه متوجه بشه مشاهده کنیم؟

    • سلام
      اگر تنظیمات شما به گونه ای باشد که دیگران متوجه نشوند (درواقع عده ای خاص متوجه بشوند) این گونه خواهد شد

    • بله میشه اما با نسخه ی یو وات ساپ
      یو وات ساپ با کارایی های منحصر به فرد و بی شماری که داره می‌تونه این ویژگی رو به شما بده فقط کافیه داخل گوگل سرچ کنید «دانلود یو وات ساپ»

      • سلام
        ما اصلا به شما نصب اپلیکیشن های مشابه و غیراصلی را توصیه نمی کنیم. امنیت اطلاعاتتان و گوشی ممکن است در خطر باشد. نه تنها اطلاعات داخل واتساپ بلکه اطلاعات سایر اپ ها مانند اپ های بانکی و پرداخت
        خیلی احتیاط کنید

  • سلام
    برای دیدن استاتوس حتما هر دو طرف باید شماره همو داشته باشن؟
    مثلا فرض کنید من شماره کسی که استاتوس گذاشته رو دارم ولی اون شماره منو نداره , در این صورت من میتونم استاتوس اونو ببینم یا حتما اونم باید شماره منو داشته باشه؟
    با سپاس

    • سلام
      بله. اگر در مخاطبان او نباشید، نمی توانید استاتوس او را ببینید. گزینه های محدود کردن دیدن استاتوس، همگی مربوط به مخاطبان هست

  • سلام من که میزارم همه میبینن و ریپلای میکنن ولی اصلا نشون نمیده کیا دیدن میشه بگین مشکل کجاست

    • سلام
      از اینستاگرام نمی تونید به واتساپ بفرستید اما دو کار می تونید انجام بدهید:
      1- لینک استوری اینستاگرام را کپی کرده و در استاتوس واتساپ قرار دهید
      2- مطلبی را که در اینستاگرام استوری کرده اید، به صورت جداگانه در واتساپ استاتوس کنید

  • سلام اگر بخواهیم استاتوس های زیادی داشته باشیم چه جوری تنظیم کنیم

    • سلام
      منظورتون از استاتوس های زیاد را متوجه نمیشم، چون محدودیت خاصی برای تعداد استاتوس ها وجود ندارد

دیدگاهتان را بنویسید