اینترنت اشیا یا IoT چیست و در زندگی ما چه نقشی می تواند داشته باشد؟

اینترنت اشیا دیجی دکی
نوشته شده توسط البان

یکی از مباحث داغ این روزها اینترنت اشیا یا به عبارت دیگر اینترنت چیزها است. هوشمند شدن وسایل این امکان را فراهم می سازد تا در یک بستر بتوان از ارتباطات بین این وسایل هوشمند و انسان هوشمندتر از همه شان، بیشترین بهره را در بسیاری از زمینه ها به دست آورد.

مطلب مرتبط: اینترنت گوشی موبایل و تکات مهم استفاده از آن

اینکه اشخاص بتوانند از هر جای دنیا همه وسایل خودشاون را تحت اختیار داشته باشند و بتوانند از آن باخبر باشند. وسایل منزل با توجه به رفتار شما، مدت و ساعات حضور شما در خانه تغییر رفتار دهند. یخچال خانه شما بداند به چه نیاز دارید و قبل از تمام شدنش برایتان از نزدیک ترین مغازه خریداری کند همگی در بستر IoT معنا پیدا می کنند.

البته تعریف دقیقتر اینترنت اشیا در ارتباط بودن همه وسایل فیزیکی با هم از طریق اینترنت است. یک از نتایج آن آن می تواند کنترل کردن و فرمان دادن به وسایل و تجهیزات، توسط کاربران به واسطه یک برنامه روی گوشی شان باشد!

مطلب مرتبط: وای فای 6

در حال حاضر شرکت های بزرگی نظیر سامسونگ، گوگل و … سرمایه گذاری های عظیمی روی این پروژه انجام داده اند و انتظار می رود تا سال 2020 به صورت عملیاتی در اختیار کاربران قرار داده شود. هرچند در حال حاضر هم به صورت محدود این اتفاق افتاده است. سعی خواهیم کرد در آینده پست های بیشتری در مورد اینترنت اشیا منتشر کنیم.

البته قبل از آمدن این تکنولوژی به خانه های مردم، بایستی مراقبت کرد و آموزش های فراگیری داشت که مبادا این امکان جدید به جای ایجاد رفاه و آسایش بیشتر موجب به خطر افتادن مردم و سختی شان شود.

1 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید