اینترنت ماهواره‌ای رایگان در خدمت خاورمیانه و کشورهای افریقایی

اینترنت ماهواره ای رایگان دیجی دکی
نوشته شده توسط البان

در لابلای زندگی با موبایل خود قاعدتا بارها و بارها در اخبار دیده و خوانده اید که شرکت هایی نظیر گوگل و فیسبوک قصد دارند اینترنت ماهواره ای رایگان به تمامی کاربران دنیا ارائه دهند، اما تا به این لحظه هیچ اقدام عملی خاصی به جز چند طرح آزمایشی صورت نگرفته. اما این بار شرکت Quika مربوط به اپراتور Talia مدعی شده که تا اواخر نیمه دوم سال 2018 میلادی این کار را عملی خواهد کرد.


53درصد جمعیت کنونی جهان که به اینترنت دسترسی ندارند!


درواقع یک ماهواره می تواند در بخشی که اپراتور آن تعیین می کند اینترنت ارائه دهد، چیزی شبیه به پخش شبکه های ماهواره ای و تلویزیونی. اما همانطور که برنامه های تلویزیونی گیرنده های خاص به خود را دارند، اینترنت ماهواره ای نیز گیرنده خاص خودش را دارد. این گیرنده حدودا صد دلاری هست که البته نسبت به مودم های ADSL خیلی تفاوت قیمتی ندارد.

Image result for satellite internet

شرکت های گوگل و فیس بوک همیشه مدعی این بودند که می خواهند برای دسترسی همگان به اینترنتی پرسرعت و بدون فیلترینگ اینترنت ماهواره ای را در سراسر دنیا ارائه خواهند کرد. گوگل تنها چند طرح آزمایشی پیاده کرد و از کارهای فیس بوک نیز اطلاعاتی در دست نیست. معمولا درمواقع بحرانی سیاسی نیز کشورهای مخالف برای تحدید همدیگر، مخصوصا در آنهایی که در این اوضاع دسترسی به اینترنت محدود می شود، می گویند که به مردم کشور مخالف اینترنت رایگان ماهواره ای ارائه خواهند داد! البته درحال حاضر شرکتهای زیادی هستند اینترنت ماهواره ای ارائه می دهند، اما تحت قوانین کشورها و با حق اشتراک ماهانه که البته در حدود ماهی 5دلار هست.


خواندنی: تلفای چیست؟


این اینترنت با اینترنت بالنی که در مواقعی خاص مثل پیاده روی اربعین استفاده می شود متفاوت است. در اینترنت بالنی اینترنت به صورت دیتا و وای فای توزیع می شود اما در اینترنت ماهواره ای قضیه متفاوت است. به عنوان مثال شرکت تالیا می خواهد با استفاده از ماهواره های GEO و LEO اینترنت پرسرعت در باند Ka-band ارائه دهد که همانطور که پیش از این نیز ذکر شد، نیاز به گیرنده خاص خودش دارد.

شعار شرکت های مدعی و همچنین شرکت تالیا برای این کار این است که باید تمام مردم دنیا به امکانات برابر دسترسی داشته باشند و 53درصد جمعیت کنونی جهان که به اینترنت دسترسی ندارند باید دسترسی پیدا کنند. کشورهای تحت پوشش این اینترنت در فاز اول عبارتند از: افغانستان و عراق در همسایگی ما و کشورهای بنین، بروندی، جمهوری دمکراتیک کنگو، لیبی، مالاوی، نامیبیا، جمهوری کنگو، سنگال، سوازیلند، توگو، زامبیا، آنگولا، بوتسوانا، کامرون، غنا، لسوتو، موزامبیک، نیجریه، ساحل عاج، روآندا، آفریقای جنوبی، تانزانیا، تونس و زیمباوه. این شرکت مدعی است که کشورهای درحال توسعه در فازهای بعدی از این اینترنت رایگان بهره مند خواهند شد.

به صورت کلی با توجه به استفاده زیاد افراد از گوشی های خود و اینترنت آن هر روز به روز رسانی های فراوانی در این حوزه صورت می گیرد. اگر هم در خصوص اینترنت گوشی موبایل خود دچار مشکل شدید و به تعمیرات آن نیاز داشتید، می توانید از طریق ابزار زیر در پایین همین صفحه یک درخواست گذاشته تا متخصصان مرکز تعمیرات موبایل البان در کوتاه ترین زمان ممکن با شما تماس گرفته و به صورت رایگان مشاوره های لازم را به شما ارائه کنند.

منبع: Quika

5 دیدگاه

    • سلام، ممنون
      وقت شما هم بخیر
      شارژی نیستند، رایگان هستند و یا یک هزینه ثابت ماهانه!
      هنوز به صورت کامل اجرایی نشده و معلوم نیست که هزینه نصب و راه اندازی آن به چه صورتی است

    • سلام.فکر کنم الان پنج سال از این مطلب میگذره وبه احتمال زیاد الان ماهواره های زیادی به فضا پرتاب شده اند.به غیر از دو شرکتی که گفتی الان بیشترین سهم در پیشبرد این مساله را شرکت اسپیس ایکس ایلان ماسک بازی می کنه.الان برای دریافت اینترنت ماهواره ای چکار کنیم؟

دیدگاهتان را بنویسید