بکاپ گرفتن با آیتونز را به راحتی و بدون دردسر یاد بگیرید و انجام دهید

بکاپ گرفتن با آیتونز دیجی دکی
نوشته شده توسط البان

یکی از سوالات زیادی که در زمینه گوشی های آیفون از کارشناسان اِلـبان پرسیده می شود نحوه کار با آیتونز است. به همین دلیل بر آن شدیم تا آموزش های مختلفی از استفاده از آیتونز را برایتان در بلاگ قرار دهیم. در این پست نحوه بکاپ گرفتن با آیتونز را آموزش خواهیم داد.

در ابتدا باید بگوییم که چه زمانی لازم است بکاپ بگیریم؟ اصلا چه نیازی به بکاپ گرفتن با آیتونز هست؟ این سوال از آنجا نشات می گیرد که معمولا گوشی های آیفون به صورت خودکار روی آیکلاد بکاپ گرفته می شوند، بنابراین شاید دیگر نیازی به بکاپ گرفتن با آیتونز احساس نشود. اما موضوع این است که اولا برای بازگردانی این شیوه سریعتر است و ثانیا برای ما ایرانی ها اضافه کردن حجم حساب کاربری آی کلاد دشوار است سریعا پر خواهد شد.


مرتبط: به روز رسانی گوشی آیفون و مشکلات احتمالی آن


برای شروع بایستی روی سیستم خود آخرین ورژن آیتونز را نصب داشته باشید. اگر از مک استفاده می کنید که به صورت خودکار دارد و شاید مجبور باشید تا آپدیتش کنید و اگر ویندوز استفاده می کنید به راحتی می توانید از بسیاری از سایت های داخلی و خارجی دانلودش کنید. آیتونز لایسنس خاصی نمی خواهد و به صورت رایگان در اختیار همگان قرار داده می شود.

بکاپ گرفتن با آیتونز اِلـبان

بعد از نصب و به روز رسانی آیتونز برای بکاپ گرفتن با آیتونز بایستی گوشی خود را به کامپیوتر وصل کنید. موقع اتصال اگر آیتونز شما باز هم نباشد، باز می شود و برای اجازه دسترسی به تمام اطلاعات گوشی تان سوال می پرسد که با زدن گزینه continue اجازه را می دهید. بعد بایستی روی گوشی خود نیز کار مشابه انجام دهید، یعنی اگر قفل است بازش کنید و جواب سوالی که در رابطه با اعتماد به سیستم است گزینه اعتماد و یا اجازه دادن را انتخاب کنید، بعد از این کار از شما خواسته خواهد شد تا رمز گوشی تان را وارد کنید.
بکاپ گرفتن با آیتونز اِلـبانبکاپ گرفتن با آیتونز اِلـبان

بعد از این اقدامات یک آیکون کوچک موبایل در آیتونز خواهید دید. انتخابش کنید و گوشی یا دستگاه مورد نظرتان را انتخاب کنید.

بکاپ گرفتن با آیتونز اِلـبان

در صفحه جدید در بخش Summary ستون سمت چپ وارد شوید و گزینه Backups را پیدا کنید.

بکاپ گرفتن با آیتونز اِلـبان

قبل از شروع حتما مطمئن شوید که گزینه کدگذاری (Encrypt iPhone Data) روشن باشد تا اطلاعاتتان کدگذاری شود. اگر این گزینه فعال نباشد، اولا تمام اطلاعاتتان پشتیبان گیری نمی شود و ثانیا اطلاعاتتان برای هر کسی که این رایانه را داشته باشد قابل استفاده خواهد بود.

بکاپ گرفتن با آیتونز اِلـبان

با فعال کردن این گزینه باید یک رمز تعریف کنید. مراقب باشید تا رمز خودتان را فراموش نکنید. اگر فراموش کنید، دیگر نمی توانید نسخه ای را که با آن رمز تهیه کرده اید را بازیابی کنید. اگر رمز قبلیتان را فراموش کرده اید می توانید رمز جدیدی تعریف کنید با انتخاب گزینه Change Password اما دیگر نمی توانید بدون رمز قبلی به اطلاعات قبلی دسترسی پیدا کنید!

بکاپ گرفتن با آیتونز اِلـبان

گزینه Backup را انتخاب کنید تا عملیات پشتیبان گیری شروع شود.

بکاپ گرفتن با آیتونز اِلـبان

برای دفعات بعدی نیازی نیست کارهای قبلی را انجام دهید و بلافاصله می توانید گزینه Back up Now را انتخاب کنید.

بکاپ گرفتن با آیتونز اِلـبان

باتوجه به محدودیت های حجمی برای آیکلاد می توانید گزینه بکاپ گیری اتوماتیک روی ای کلاد را غیرفعال کنید.

 

دیدگاهتان را بنویسید