رصد لوکیشن شما توسط افراد و ارگان‌های مختلف به چه نحوی است؟

نوشته شده توسط البان

امروزه تقریبا هر شخصی یک گوشی هوشمند همراه خود دارد. در این شرایط رصد لوکیشن افراد کار چندان سختی نیست و در سطوح مختلف و به طرق مختلف این کار انجام می شود. دولت و پلیس، دزدان، تبلیغ کنندگان، خانواده و … همگی گروه هایی هستند که می توانند به لوکیشن تقریبا دقیق شما (با خطای چند متری) دست پیدا کنند.

مطلب مرتبط: انواع حسگر گوشی موبایل و تعمیرات آن

رصد لوکیشن توسط دزدان

شاید این عنوان کمی عجیب باشد که چگونه یک دزد یا گروه دزدی می تواند چنین کاری کند؟ اپراتورها به صورت کاملا آنلاین، می توانند بگویند که هر شماره ای در لحظه در کجا قرار دارد. این کار از طریق آنتنی انجام می شود که شماره مورد نظر از طریق آن خدمات و سرویس می گیرد. البته واضح است که این اطلاعات تا جایی معتبر هستند که شما در دسترس بوده اید!

رصد لوکیشن اِلـبان

اپراتورها مجاز هستند به برخی شرکت ها این اطلاعات را بفروشند. این شرکت ها به هیچ عنوان دزد نیستند. اما گاهی این اطلاعات ممکن است دست افرادی بیفتد، یعنی شرکت های خریدار به دیگران بفروشند، که نباید بفروشند. این موضوع سبب می شود تا تقریبا رصد لوکیشن افراد تحت پوشش آن اپراتور در دسترس خیلی ها باشد.

جالب است بدانید که این مورد به هوشمند یا معمولی بودن گوشی شما هم ارتباط پیدا نمی کند. از طریق شماره رصد می شوید

راه حل رهایی: دعا کنید تا اپراتورها کمتر از را فروش این گونه اطلاعات درآمدزایی کنند یا که کلا گوشی با خود حمل نکنید!

رصد لوکیشن توسط دولت و پلیس

همانطور که در بخش قبلی گفتیم، اپراتورها به صورت آنلاین می توانند بگویند که یک فرد در حالتی که در دسترس است کجا قرار دارد. دولت و پلیس به راحتی می تواند با گرفتن حکم قضایی (که البته در حال حاضر اجازه دائمی دارند) به این اطلاعات به صورت رایگان و کاملا آنلاین دسترسی داشته باشند.

رصد لوکیشن اِلـبان

البته به غیر از این هم پلیس راه های دیگری نیز برای رصد لوکیشن شما دارد. به عنوان مثال اگر محدوده ای برایشان مشکوک باشد، یک آنتن موقت می گذارند که سیم کارت ها مجبور می شوند به این آنتن موقت وصل شوند و اطلاعات کاملی از سیم کارت های موجود در آن محل نشان داده می شود.

راه حل رهایی: همراه نداشتن گوشی همراه

رصد لوکیشن توسط شرکت های تبلیغاتی

شما قطعا در گوشی خود اپ هایی دارید که با استفاده از لوکیشن شما اطلاعاتی به شما می دهند. نقشه خوان ها، اپ های سنجش آب و هوا و … از این دست اپ ها هستند. مطمئنا پولی هم برای استفاده از این امکانات نمی پردازید.

آیا فکر کرده اید این اپ ها برای رضای خدا این کارها را انجام می دهند؟ البته که نه! علاوه بر تبلیغاتی که می گیرند، اطلاعات موقعیت مکانی شما را نیز به شرکت های تبلیغاتی می فروشند تا آنها بتوانند با توجه به عادات رفتاری شما در جابجایی ها و اماکنی که هستید و می روید، تبلیغات های مناسب حال شما برایتان ارسال کنند و برای این کار نیز از مشتریان خود پول خوبی بگیرند.

رصد لوکیشن اِلـبان

با توجه به دسترسی هایی که به اپ ها داده اید، این کار حتی ممکن است در حالتی هم که اپ را استفاده نمی کنید رخ دهد.

راه حل رهایی: عدم دادن دسترسی به اپ ها و یا در صورت نیاز به استفاده از آنها، حداقل محدود کردن دسترسی شان به لوکیشنتان فقط در زمانی که از اپ استفاده می کنید.

رصد لوکیشن توسط خانواده

این مورد تنها موردی است که با اجازه مستقیم خود شما انجام می شود. انواع اپ ها هستند که به شما این امکان را می دهند تا لوکیشن خود را در اختیار فرد یا افرادی قرار دهید تا به صورت آنلاین و لحظه ای از موقعیت مکانی شما مطلع باشند.

رصد لوکیشن اِلـبان

این کار در زمان هایی که حس نا امنی می کنید خیلی کار سودمندی است. یا در زمانی که یک گروه هستید و می خواهید به راحتی در هر لحظه یکدیگر را پیدا کنید.

راه حل رهایی: نیازی به رهایی نیست، فقط مراقب باشید که با چه شخص و اشخاصی لوکیشن خود را به اشتراک می گذارید.

کلام آخر

رصد لوکیشن اِلـبان

اگر خدای ناکرده گوشی شما به درستی موقعیت مکانی شما یا همان لوکیشنتان را نشان نمی دهد، اگر کارهای لازم برای بهبود سیگنال GPS خود انجام دادید و به نتیجه نرسیده اید، اصلا نگران نباشید. همین الان از طریق سامانه تعمیرات موبایل البان به نشانی  یک درخواست ثبت کنید تا کارشناسان ما در اسرع وقت جهت ارائه مشاوره رایگان تلفنی با شما تماس بگیرند.

آیا می توان شایعاتی مانند رصد لوکیشن با استفاده از کارت ملی و گواهینامه را باور کرد؟

دیدگاهتان را بنویسید