تراکنش موبایلی به شرط هم نام بودن صاحب حساب و سیم کارت

تراکنش موبایلی دیجی دکی
نوشته شده توسط البان

این روز ها با استفاده بیشتر از موبایل و همگانی شدن و در دسترس بودن اینترنت کارهایی که قبلا سخت بودن و وقتگیر به آسانی قابل انجام شدند. تراکنش موبایلی یکی از این امکانات هست.

مطلب مرتبط: آنتن دهی گوشی و مسائل پیرامون آن

با استفاده از موبایل و انواع موبایل بانک ها و همراه کارت ها و همچنین انواع اپ های پرداخت، شما به راحتی می توانید اکثر کارهای بانکی خود را بدون دغدغه برای یافتن شعبه یا عابر بانک کارت مورد نظر، با موبایل خودتان انجام دهید، رسید دریافت کنید و رسید را برای نفر دوم درگیر هم ارسال کنید.

مدیریت حساب، جابجایی پول، سوابق تراکنش، خرید شارژ موبایل و … همگی از امکاناتی است که موبایل و اینترنت در اختیار شما می گذارند تا به راحتی از آنها استفاده کنید که البته همین امکانات هم می تواند خدای ناکرده باعث مشکلاتی هم برایتان بشود.

تراکنش موبایلی اِلـبان

اگر این چنین اپ هایی داخل گوشی خود دارید، مراقب باشید که رمز آنها را به کسی ندهید و راحت شدن کار باعث کم شدن دقت شما نشود و اشتباهات را هم راحت تر انجام ندهید!

مطلب مرتبط: تاثیر گوشی موبایل روی کارت عابر بانک

اما اتفاق مهمی که باید به آن توجه داشته باشید این است که از این پس بنا بر بخشنامه صادره از بانک مرکزی هر گونه تراکنش موبایلی تنها در صورتی امکان پذیر است که سیم کارتی که به واسطه آن این تراکنش انجام می شود و صاحب حساب یک شخص باشند.

تراکنش موبایلی اِلـبان

منظور از تراکنش موبایلی هر گونه نقل و انتقال پول با استفاده از موبایل است. حال با استفاده از کدهای دستوری باشد و یا با استفاده از انواع همراه بانک و موبایل بانک های موجود. این بخشنامه به شرکت های PSP و شاپرک ابلاغ شده و با توجه به اعلام آمادگی این شرکت ها بعید نیست که به زودی این بخشنامه اجرایی شود.

این موضوع هم برای نویسندگان اپ قابل توجه هست و هم برای استفاده کنندگان از این اپ ها. پس اگر از این امکانات استفاده می کنید و هنوز سیم کارتتان به نام خودتان نیست، زودتر اقدام کنید که تمام این اپ ها از کار خواهند افتاد!

دیدگاهتان را بنویسید