عضویت اجباری در کانال های تلگرامی را چگونه لغو کنیم؟

عضویت اجباری ، دیجی دکی
نوشته شده توسط البان

یکی از مشکلات شایع عزیزانی که درخواست مشاوره رایگان تلفنی از طریق سامانه البان دارند، مشکل عضویت اجباری در کانال های تلگرامی است. بر اساس گزارشات گردآوری شده در بخش مدیریت مشتری البان، نزدیک به هفتگی 50مورد درخواست برای این مشکل ثبت شده است. برای همین برآن شدیم تا یک توضیح کلی بگوییم تا خیالتان راحت شود.

مطلب مرتبط: مشکلات تلگرام و راه حل های آن

حتما برایتان پیش آمده که به دفعات متعدد و ناگهانی بدون آنکه کار خاصی بکنید برایتان صفحه عضویت در یک کانال یا گروه تلگرامی باز می شود. شما دو گزینه دارید، عضویت یا عدم عضویت. اما می گوییم عضویت اجباری چرا که گاها مجبور می شوید تا به عضویت آن گروه یا کانال در بیایید تا از دست پیغام راحت شوید. آیا می دانید این پیغام ها چه هستند و از کجا نشئت می گیرند؟

Image result for ‫تلگرام‬‎

در وحله اول بگوییم که این پیغام ها ویروس نیستند. پس خیالتان راحت باشد. شاید به اندازه یک ویروس برایتان آزاردهنده باشد اما خوشبختانه ویروس نیستند. به این گونه پیام ها “پاپ آپ” می گویند. اگر تا به حال کانال های تبلیغاتی و اضافه کردن عضو در تلگرام را دیده باشید، با این اصطلاح هم مواجه شده اید، تحت عنوان اضافه کردن اعضا با استفاده از پاپ آپ.

اما مشکل از تلگرام نمی آید، مشکل از جای دیگری است. اپ هایی هستند که باعث به وجود آمدن این پیغام های عضویت اجباری در گوشی شما می شوند. عموما این اپ ها فارسی زبان بوده و از دسته اپ های رده پایین به اصطلاح چیپ می باشند. شاید زمانی فکر کرده اید که اپی به درد می خورد و با توجه به توضیحاتش آن را نصب کرده باشید، اما بعد از نصب متوجه می شوید که کارآیی چندانی ندارد. پاکش نمی کنید و فراموش هم می کنید تا بعدا پاکش کنید. همین اپ بلااستفاده ممکن است باعث بوجود آمدن چنین پیغام هایی بشود.

همانطور که پیش از این نیز گفته بودیم، هنگام نصب یک اپ، حتما به توضیحات و نظرات کاربران دیگر در مورد آن دقت کنید و چندتایی از آنها را بخوانید. این گونه کمتر دچار چنین مشکلاتی خواهید شد.

4 دیدگاه

  • با سلام خدمت مدیر محترم بلاگ دیجی دکی
    در مورد پستی که قرار دادین باید بگم گاهی پیش میاد که سایتها با نصب پلاگینها هم این عمل رو انجام میدن و فقط پاپ اپ یا برنامه خاص نیست و این مورد رو نمیشه کاریش کرد و به محض ورود به سایت به شما پیغام جوین داده میشه. البته اجباری نیست و میشه با کلیک بیرون کادر و یا اسکیپ نادیده گرفت.

    • سلام
      بله، فرمایش شما هم صحیح هست. اما معمولا سایتها، به کانال خودشون دعوت می کنند، اما اپها به خیلی از کانالها و بدون حتی استفاده از اپ این پاپ آپ ها می آیند و گاها کلافه کننده می شوند.

    • سلام
      عامل این عضویت های اجباری همان اپها هستند و برای رفع این مشکل بهتر هست تا عامل ایجاد آنها را بردارید.

دیدگاهتان را بنویسید