فایل XAPK چیست و چگونه می توان آن را روی گوشی نصب کرد؟

نصب فایل XAPK دیجی دکی
نوشته شده توسط البان

در زندگی با موبایل به طور مستمر ما چیزهای متنوعی را باید یاد بگیریم تا بهتر بتوانیم در این دنیای مدام در حال تغییر زندگی کنیم. حتما تا به حال متوجه شده اید که پسوند فایلهای نصبی در گوشی های اندروید به صورت APK هستند، که می توانید از هر جایی دانلود کنید و آنها را نصب کنید. اما فایل XAPK اگر به چشمتان خورده باشد، متوجه حجم زیاد آن شده اید و اینکه نمی توانید آن را به راحتی روی گوشی خود نصب کنید. در ادامه در رابطه با خود فایل و نحوه نصب آن برایتان خواهیم گفت.

مطلب مرتبط: معرفی اپلیکیشن گوشی و مسائل پیرامون آن

اپ ها برای اینکه وارد گوگل پلی بشوند، باید شرایطی را پاس کنند و از فیلترهایی عبور کنند. یکی از این فیلترها، حجم کمتر از 100 مگ است. که این موضوع باعث می شود اپ ها، مخصوصا بازی های گرافیک بالا، یک فایل نصبی معمولی زیر 100 مگ را در گوگل استور بگذارند و اولین باری که کاربر آنرا باز می کند، مقدار زیادی از موارد دیگرش را در آن لحظه از اینترنت دانلود می کند (بالای یک گیگ!). یا که یک فایل OBB جداگانه ارائه می دهند که باید دانلود کرده و در فایل نصبی ذخیره کنید.


مطلب مرتبط: موارد مهم قابل توجه هنگام نصب اپ در گوشی اندروید


اما فایل XAPK به نوعی یک فایل زیپ برای اپ های اندرویدی به شمار می رود. این فایل، اپ را به صورت کامل در خود جای داده است و آن را به حالت زیپ در آورده. زیر 100 مگ نیست، اما از حجمی که وسط بازی دانلود می شود کمتر است. به علاوه سرعت دانلودش بیشتر از هنگامی است که وسط بازی دانلود می شود. و در صورت نیاز به نصب مجدد، نیازی نیست مجدد آن همه فایل و جحم دانلود شود.

بنابراین فایل XAPK به نوعی یک فایل نصبی برای گوشی های اندرویدی است که البته در گوگل پلی موجود نیست، باید از سایر منابع دانلود اپ آن را بیابید، و همچنین برای نصبش باید کارهای خاصی انجام دهید. ممکن است در سایتی هم فایل APK و هم فایل XAPK از یک اپ را کنار هم ببینید و با تفاوتی بسیار زیاد در حجمشان! اما همانطور که پیش از این نیز توضیح دادیم، فریب حجم کم APK را نسبت به فایل XAPK نخورید، حجم واقعی همان حجم XAPK است و چه بسا حتی بیشتر از آن.

برای نصب این نوع فایل دو روش وجود دارد، استفاده از یک نرم افزار دیگر و یا روش مستقیم.

نصب فایل XAPK با استفاده از نرم افزار

در برنامه PureAPK که متصل به یک سایت نیز هست، علاوه بر یافتن چنین فایل هایی، به راحتی می توانید از طریق آن آنها را نصب هم بکنید. وقتی این اپ را نصب داشته باشید، داخل گوشی شما را نگاه می کند و تمام فایل های نصبی موجود در گوشی را لیست می کند. از طریق بخش App Management به راحتی می توانید این لیست را ببینید.

نصب فایل XAPK اِلـبان نصب فایل XAPK اِلـبان

در بخش مدیریت اپ دو تب وجود دارد. یکی تب مربوط به اپ های نصب شده و دیگری تب APK/XAPK Management که برای نصب این برنامه ها باید از تب دوم استفاده کنید. به راحتی گزینه نصب (install) را بزنید و با توجه به حجم و سایر عوامل بعد از مدت زمانی نصب برنامه شما تمام خواهد شد و می توانید از آن با خیال راحت استفاده کنید.

لینک دانلود اپ

نصب فایل XAPK با استفاده از طریق مدیریت فایل ها

این روش دیگر نیازی به نصب یک برنامه جانبی ندارد، اما کمی پیچیده هست و باید گام به گام مراحل را پیش رفت. اگر از نصب برنامه اضافی روی گوشی خود ناراحت نیستید، حتما توصیه داریم که روش قبلی را استفاده کنید، چرا که یافتن فایل های XAPK در همان اپ هم به سادگی انجام پذیر است.

نکته کاربردی: شما می توانید فایل ها را با رایانه دانلود کنید و بعد به گوشی منتقل کنید

گام اول: بعد از دانلود شدن فایل XAPK به محل ذخیره آن در برنامه مدیریت فایل (File Manager or File Explorer) بروید و با تغییر نام دادن، پسوند آن را به zip تغییر دهید.

نصب فایل XAPK اِلـبان

گام دوم: بعد از تغییر پسوند، انگشتتان را روی آن برای مدت طولانی نگه دارید و فایل زیپ را باز کنید. این کار باعث ایجاد دو فایل می شود، یک فایل APK و یک فولدر Android.

نصب فایل XAPK اِلـباننصب فایل XAPK اِلـبان


مطلب مرتبط: باز کردن فایل زیپ در اندروید


گام سوم: وارد فولدر Android شوید و فولدر OBB را بیابید. فایل OBB را کپی کرده و در فولدر OBB در حافظه داخلی اندروید (گوشی خود) منتقلش کنید.

 نصب فایل XAPK اِلـبان نصب فایل XAPK اِلـبان

گام آخر: فایل APK را مانند گذشته نصب کنید. ممکن است از شما اجازه نصب فایل های داخل برنامه مدیریت فایل ها را بخواهد که آن را بپذیرید. برنامه شما آماده استفاده هست، بدون نیاز به دانلود اضافه داخل خود اپ.

نصب فایل XAPK اِلـبان

پاک کردن برنامه

این برنامه ها را دقیقا مانند سایر برنامه ها می توانید از حالت نصب خارج سازید و پاکشان کنید.

 

دیدگاهتان را بنویسید