قبض برق الکترونیکی و غیرکاغذی برای مشترکین تهرانی از ابتدای پاییز

قبض برق البان
نوشته شده توسط البان

اگر در یکی دو ماه اخیر به قبض برق خود نگاه کرده باشید، متوجه اعلان های جدیدی در آن شده اید که می گوید قبض کاغذی حذف خواهد شد و برای گرفتن قبض الکترونیکی چه موارد و اقداماتی باید انجام دهید. با توجه به اینکه بخش زیادی از این کارها با استفاده از گوشی همراه هست، گروه تعمیر موبایل در محل البان در این رابطه توضیح کاملی ارائه خواهد داد.

مطلب مرتبط: تعمیرات گوشی

قبض برق البان

بعد از حذف قبض کاغذی تلفن و پیامکی شدن قبض تلفن حالا نوبت به قبض برق رسیده است.

انواع قبض برق الکترونیکی

حذف قبض کاغذی برق از 4 طریق ممکن است. روش پیامکی، روش سایت (اینترنتی)، روش سامانه تلفن گویا و اپلیکیشن شرکت برق که مختص کاربران اندرویدی است. هر یک را به صورت مجزا برایتان شرح خواهیم داد تا در پرداخت قبوض برق خود مشکلی نداشته باشید.

در همین جا هم بگوییم که در مورد قبض برق الکترونیکی کار مستاجران و صاحب خانه ها راحت تر شده است!

قبض برق پیامکی

روی قبوض برق اعدادی نوشته شده اند. برای قبض پیامکی برق شما نیاز به شماره “شناسه قبض” خواهید داشت. شماره ای که برای هر قبض و مشترک ثابت هست و در تمام قبوض وجود دارد. این شماره در جدول پایین قبض کاغذی دیده می شود.

  • اگر می خواهید به صورت لحظه ای و آخرین صورت حساب برق خود را دریافت کنید، کافی است شناسه قبض را به شماره 10001521 پیامک کنید.
  • اگر می خواهید به صورت دوره ای قبض برق برایتان ارسال شود، کافی است شناسه قبض را به صورت “1*شناسه قبض” را به شماره 10001521 ارسال نمایید.

قبض برق البان

  • بخش مهم این قسمت هست که برای حذف دریافت پیامک های دوره ای قبض برق کافی است به جای عدد یک، از عدد دو استفاده کنید یعنی “2*شناسه قبض” را به شماره 10001521 پیامک کنید.

توصیه مهم: حتما شناسه قبض را در جایی یادداشت کنید. این شناسه برای نفر بعدی هم لازم خواهد شد!

قبض برق اینترنتی

در مدل قبض اینترنتی برق باید وارد سایت www.tbtb.ir شوید. شما در بخشی تحت عنوان حذف قبض کاغذی که در ستون سمت راست در سایت دیده می شود، اعلام می کنید که دیگر قبض کاغذی نمی خواهید و اطلاعات شماره همراه و شناسه قبض خود را وارد می کنید تا قبض از این به بعد برایتان پیامک شود. شاید نامش در آینده تغییر کند، چرا که این مورد، یعنی حذف قبض کاغذی برای همگان اتفاق خواهد افتاد.

قبض برق البان

اما بخش دیگری هم وجود دارد که می توانید با اطلاعات روی قبض خود، اقدام به پرداخت قبض برق کرده و همچنین به اطلاعاتی دیگر در این زمینه دست پیدا کنید. باید وارد بخش میز خدمت الکترونیک شوید. در بخش خدمات صورتحساب قبض جدولی باز می شود و به شما امکاناتی داده خواهد شد. هر مورد را که می خواهید، روی آیکون مورد نظر زده و در ادامه برای آن کار مخصوص هدایت خواهید شد.

برای رویت و پرداخت قبض علاوه بر شناسه قبض با استفاده از اطلاعاتی نظیر شماره “پرونده” یا “رمز رایانه” نیز می توانید اقدام نمایید.

قبض برق تلفنی

کافی است با در دست داشتن یکی از قبوض برق خود، با تلفن ثابت شماره 1521 را بگیرید. با توجه به اینکه شماره تلفن و کنتور برق مربوط به یک خانه هستند، تلفن گویا شماره شناسه قبض شما را قرائت خواهد کرد. اگر با آنچه داخل قبض شما نوشته مطابقت نکرد، می توانید مراحل گفته شده در تلفن را اجرا کنید تا آن را اصلاح کنید.

مطلب مرتبط: خدمات غیرحضوری مخابرات

این روش برای اشخاصی که نمی خواهند پیامک اضافه دریافت کنند و یا هنگام جابجایی شماره را تغییر دهند مزایایی دارد، اما باید مراقب باشید که هر دو ماه یک بار یا هر ماه با استفاده از این شماره تلفن اقدام به پرداخت قبض نمایید.

اپلیکیشن همراه برق

پیش از هر مطلبی به شما توصیه می کنیم که خیلی خیلی مراقب باشید. ممکن است انواع و اقسام اپ ها ایجاد شوند با همین نام و یا نام های مشابه که معلوم نیست کدام یک به صحیح بوده و به اداره برق متصل هست. بنابراین توصیه اکید داریم که اپ همراه برق را که فقط هم برای کاربران اندرویدی طراحی شده، از جاهای مطمئن دانلود و نصب نمایید.

جهت نصب این اپلیکیشن می توانید از طریق محل دانلود در سایت اداره برق استفاده کنید.

قبض برق البان قبض برق البان

پس از دانلود و نصب باید دسترسی های توضیح داده شده در لینک دانلود را بدهید، شماره موبایلی ست کنید و از انواع امکانات اپلیکیشن از جمله پرداخت قبض برق استفاده کنید.

دیدگاهتان را بنویسید