مخاطبان maybe در آیفون چه هستند، از کجا آمده اند و چگونه حذفشان کنیم؟

مخاطبان maybe دیجی دکی
نوشته شده توسط البان

ممکن است شما که خود آیفون دارید یا دوستتان تا به حال با مشکل خاصی مواجه شده باشید، مشکل مخاطبان maybe دار! شماره ای را حذف می کنید یا که شماره ای که در لیست مخاطبانتان نیست به شما پیامک می دهد و یا تماس می گیرد و با کلمه maybe به همراه یک اسم مواجه می شوید. اگر می خواهید بدانید که این مخاطبان maybe از کجا می آیند ادامه پست را ملاحظه بفرمایید.

مخاطبان maybe در گوشی آیفن از کجا می آیند؟

شما روی گوشی خود نرم افزارهای اجتماعی گوناگونی دارید، بعضا از یک تا چندین مورد. در هر یک نیز مخاطبانی دارید. وقتی به گوشی خود مخاطبی اضافه می کنید، این مخاطب چنانچه در هریک از این اپها حضور داشته باشد، قابل دیدن خواهد بود. برعکس این مورد هم صادق است. یعنی وقتی داخل اپ مخاطبی را اضافه می کنید، آن مخاطب را در گوشی خود نیز خواهید دید. حال بگوییم مخاطبان maybe از کجا می آیند: وقتی شما مخاطب را از گوشی پاک می کنید، مخاطبی که در هریک از این اپهای اجتماعی بوده و شما با او چت هم کرده اید (یا حتی بعضا بدون چت)، گوشی آیفون شما کمی فضولی کرده و از طریق این اپ، شماره شخص را در تماس ها و پیامک ها با کلمه maybe به معنی شاید، به او نسبت می دهد.

این مورد در ایمیل ها هم اتفاق می افتد، حتی اگر به شخصی ایمیل بزنید و یا از همه جالبتر، در متن ایمیل درباره یک نام بگویید و شماره یا ایمیلی در کنارش بیاید، باز حس کمک و فضولی آیفون باعث می شود تا چنین شماره و یا ایمیلی را به آن نام منتسب کند!


مرتبط: نحوه پاک کردن مخاطبان به صورت تکی و گروهی در آیفون


برای روشن شدن موضوع یک مثال می زنم: مثلا شما مخاطبی دارید به نام Elbaan، این مخاطب شما در اپ های اجتماعی موجود در گوشیتان نیز هست. در یکی از اپها با او چت می کنید و یا در ایمیلی نام او را با شماره و یا ایمیلش کنار هم می آورید. وقتی مخاطب Elbaan را از گوشیتان پاک می کنید، در تماس بعدی او به جای آنکه به عنوان شماره ناشناس دیده شود، آیفون شما او را به صورت Maybe Elbaan نمایش خواهد داد!

روش های حذف maybe از روی مخاطبان در گوشی آیفون 

1. حذف مخاطب Maybe با استفاده از تنظیمات سیری در آیفون 

اگر این مسئله را دوست ندارید نگران نباشید، گوشی مشکل ندارد، بلکه شما به او اجازه سرک کشیدن در اپها و یافتن مخاطبان را داده اید. البته این حالت به صورت کارخانه ای و از ابتدا فعال هست. گزینه ای هست در تنظیمات گوشی که به واسطه آن سیری به شما در شناساندن شماره های ناآشنا با کمک اپهای دیگر کمک می کند. راه برداشتنش هم ساده است:

مخاطبان maybe اِلـبان

از دو طریق می توانید به این گزینه ها دسترسی داشته باشید: اول اینکه در تنظیمات گوشی به دنبال گزینه Siri & Search باشید. تنظیمات مربوط به سیری. واردش که بشوید، در پایین آن لیستی از تمامی اپهای موجود در گوشی را خواهید دید، گزینه Contacts را پیدا کنید و وارد آن شوید. در مخاطبان، دو گزینه فعال خواهید دید. هر دو را غیرفعال کنید و چنانچه در غیرفعال کردن یکی، گزینه دیگری هم ایجاد شد، آن را هم غیرفعال کنید. بدین ترتیب دیگر گوشی در اپهای دیگر دنبال مخاطب برایتان نخواهد بود و مخاطبان maybe را دیگر نخواهید دید.


نکته مهم: با این کار تمام مخاطبینی که از سایر اپها به گوشی شما اضافه شده اند از روی گوشی پاک خواهند شد!


راه دوم برای دسترسی به این گزینه ها این است که در تنظیمات گوشی از ابتدا وارد Contacts شوید. در این بخش، در ابتدای صفحه گزینه Siri & Search را خواهید دید. وارد آن که شوید به همان دو گزینه ای که دربالا گفتیم خواهید رسید!

مخاطبان maybe اِلـبان

پس از انجام اقدامات فوق، گوشی را برای مدت حداقل 5 دقیقه خاموش نگه دارید و بعد روشن کنید.

2. حذف مخاطبان maybe با خروج و ورود مجدد به اکانت iCloud

چنانچه اقدام قبلی جواب نداد، از طریق تنظیمات یک مرتبه از حساب آیکلاد خود خارج شده و مجدد وارد شوید. از آنجا که معمولا در گوشی های آیفون تمام مخاطیان روی حساب آیکلاد وجود دارند این کار می تواند باعث حذف مخاطبان maybe بشود.

فقط به شرطی این اقدام را انجام دهید که تمام اطلاعات اپل آیدی خود را در اختیار دارید! وگرنه گوشی شما بلااستفاده خواهد شد!

3. حذف و ایجاد مخاطب maybe به صورت دستی 

اگر روش های فوق جواب ندادند، مجبور می شوید مخاطبان مشکل دار را یکی یکی حذف کرده و از نو بسازید.

حذف مخاطبان maybe با امتحان روش های دیگر

اگر باز هم مشکلتان حل نشد، یک راهکار که اخیرا ارائه شده است را باید امتحان کنید.

1- وارد تنظیمات (Settings) گوشی بشوید

2- کمی پایین تر گزینه های Mail، Contacts و Calendar را می توانید پیدا کنید.

3- در همه آنها اقدامات زیر را انجام دهید

  • وارد هر یک شوید و گزینه اول که مربوط به Siri & Search است را انتخاب کنید.
  • در این صفحه جدید تمام گزینه هایی که مربوط به Show Siri Suggestions in App و Show Siri Suggestions from App هست را غیرفعال کنید.
  • بعد از این اقدامات گوشی را خاموش و روشن کنید

امیدواریم این بار دیگر مشکل گوشی حل شده باشد.

کلام آخر

اما چنانچه با تمام این اقدامات باز هم مشکل داشتید، اصلا نگران نباشید، کافیست به سایت مجموعه تعمیرات موبایل البان بخش  تعمیرات موبایل آیفون  رفته تا در کمترین زمان ممکن کارشناسان متخصص موبایل آیفون با شما تماس گرفته و مشاوره های رایگان لازم را به شما ارائه نمایند.

 

7 دیدگاه

  • سلام خسته نباشید
    من هرچی این کارهایی که گفتین رو انجام میدم بازم گزینه‌ی maybe پاک نمیشه

    • سلام
      خیلی ممنون
      اگر تعداد مخاطبان این چنینی در گوشی شما زیاد نیستند، خوب است که برای این مخاطبان، آنها را از روی گوشی خود پاک کنید و مجدد در گوشی واردشان کنید.

  • با سلام
    برعکس مطالب بالا، من نمیخام مخاطبینی که اسم maybe کنارشون هست حذف بشن بلکه میخانم اون شماره ها توی کانتکت هام باقی بمونن الان نیمی از مخاطبین من بی علت تو گوشی نیستن یعنی در هنگام سرچ تو مخاطبین پیداشون نمی کنم ولی اگر سابقه تماس تلفنی قبلی و یا پیام را ازشون پیدا کنم معلومه که همچنان در گوشی من این شماره ها هست می توانید راهنمایی کنید؟

دیدگاهتان را بنویسید