6 ویژگی اندروید که اپل حتی بعد از iOS 12 هم ندارد

ویژگی اندروید دیجی دکی
نوشته شده توسط البان

جنگ بین اندروید و iOS همیشه برقرار بوده و هست و هر کدام به نوبه ای سعی دارد برتری خودش را ثابت کند. همواره این دو مشغول رقابت و کپی برداری از یکدیگر بوده و هستند. در این پست می خواهیم چند ویژگی اندروید که حتی در iOS 12 در آیفون نخواهد بود را به شما معرفی کنیم. البته این نکته را متذکر می شویم که این مقایسه اصلا به معنای برتری اندروید بر iOS نیست. هر دو پلتفرم بسیار خوب هستند و هرکدام در زمینه هایی از رقیبش برتری دارد!

مطلب مرتبط: معرفی اپلیکیشن گوشی و مسائل پیرامون آن

ویژگی اندروید اِلـبان1. دسترسی چند کاربری و کاربر مهمان

روی گوشی های با ورژن اندروید 5 به بالا، می توانید گوشی خود را به شخص دیگری قرض بدهید و او بدون فکتوری ریست و … به سادگی اکانت خودش را وارد کند، به اپها و اطلاعاتش به غیر از پیامکهایش دسترسی داشته باشد و کارش را انجام دهد.

ضمنا اگر بخواهید گوشی تان را در اختیار کسی قرار دهید ولی نمی خواهید به تمام چیزهای داخل گوشی دسترسی داشته باشد، به سادگی می توانید گوشی را روی حالت مهمان قرار دهید و دسترسی آن را محدود سازید.

این ویژگی اندروید روی آیفون و iOS وجود ندارد. شاید بگویید که گوشی وسیله ای شخصی است و نیازی به این ویژگی نیست. تمام این مسائل سلیقه ای و شخصی هستند.

ویژگی اندروید اِلـبان

2. دسترسی به تمام فایل ها از طریق USB

وقتی یک گوشی اندروید را به کامپیوتر وصل می کنید، با استفاده از کابل USB می توانید به تمام فایلهای درون آن دسترسی پیدا کنید.

حتی روی خود گوشی هم با نرم افزارهای مدیریت فایل می توانید انواع کارها را روی حافظه گوشی و فایلهای داخل آن انجام دهید.

اما در iOS چنین امکانی وجود ندارد و دسترسی ها بسیار محدود هستند. با برنامه آیتونز این دسترسی ها کمی بیشتر می شوند اما هرگز در این زمینه به پای اندروید هم نمی رسد!

3. بازطراحی صفحه نمایش

یک ویژگی اندروید که iOS ندارد، امکان طراحی صفحه نمایش به شکل دلخواه خودتان است. شما در آیفون می توانید اپها را مرتب کنید و یا در گروه بگذارید، اما همواره باید پشت سر هم باشند و نمی توانید خارج از نظمی که دارند آنها را بچینید. اما در اندروید همه المان های صفحه را به هر شکلی که بخواهید می توانید چینش کنید و حتی سایزها را هم به دلخواهتان تغییر دهید.

ویژگی اندروید اِلـبان

4. ویژگی اندروید در انتخاب اپ پیش فرض (اصلی) برای هر کاری

در اندروید می توانید هر نرم افزاری را که می خواهید به عنوان نرم افزار پایه برای کارهای مختلفتان استفاده کنید. مثلا مرورگر. اما در iOS می توانید اپهای مختلف را نصب کنید، اما همیشه اپ پایه و اصلی همان هست که از ابتدا روی گوشی نصب بوده و نمی توانید اپهای دیگر را به عنوان اپ اصلی معرفی کنید.


مرتبط: نحوه تعیین و تغییر دادن اپ پیش فرض در اندروید


5. صفحه همیشه روشن

در اندروید می توان ساعت و برخی دیگر از موارد دلخواه را به صورت دائمی روی صفحه نمایش دید. اما در iOS چنین امکانی وجود ندارد.

ویژگی اندروید اِلـبان

6. ویژگی اندروید در استفاده همزمان از دو اپ

در اندروید 7 به بعد، امکان استفاده از دو اپ به صورت همزمان در اندروید فراهم شده است. شما می توانید صفحه را دو بخش کرده و در هر بخش اپی متفاوت را استفاده کنید. این ویژگی اندروید 7 در تبلت های iPad وجود دارد اما شاید نیاز به استفاده از آن در گوشی ها هم خیلی حس شود که هنوز امکانش فراهم نشده است.

این بود 6 تفاوت بین اندروید و iOS و حتما تفاوت های بسیار زیاد دیگری هم وجود دارد. خوشحال می شویم تا نظرات شما را در این رابطه بدانیم.

دیدگاهتان را بنویسید