مخفی کردن عکس در آیفون بدون نیاز به اپ‌های جانبی

مخفی کردن عکس در آیفون ، البان
نوشته شده توسط البان

ممکن است در بین عکس های خود در گوشی عکس هایی داشته باشید که خصوصی باشند و نخواهید کسی آن ها را ببیند. یک از راه ها مخفی کردن عکس در آیفون است که البان در ادامه برایتان شیوه کار را آموزش می دهد.

مخفی کردن عکس در آیفون بدون نیاز به اپ های جانبی

بعد از آنکه در رابطه با قفل کردن اپ ها در آیفون و همچنین مخفی کردن نسبی اپ ها در آیفون گفتیم، حالا می خواهیم در رابطه با مخفی کردن عکس و فیلم در آیفون برایتان توضیحاتی ارائه دهیم.

باز هم نیازی به اپ دیگری نیست، اصلا همانطور که قبلا هم گفته ایم در آیفون و سیستم عامل iOS دسترسی میان اپ داده نمی شود! بنابراین اگر دیدین اپی در این زمینه تبلیغات می کند، کمی به آن شک کنید و هرگز نصبش نکنید.

ضمنا استفاده از اپ های جانبی که دسترسی به چنین فایل هایی دارند خیلی هم ایمن نیست. شما می خواهید عکس را از دیگران مخفی کنید، در حالی که نمی دانید این اپ خودش چه کارهایی ممکن است با عکس هایتان انجام دهد!

Hide-Photo-iPhone-Elbaan

حال برای مخفی کردن عکس در آیفون کافی است:

  • عکس یا فیلم مورد نظرتان را انتخاب کنید.
  • گزینه اشتراک گذاری (Share) (همان مربع با فلش) را انتخاب کنید.
  • در پایین لیست گزینه Hide را انتخاب کنید

به این ترتیب عکس شما مخفی می شود.

نحوه دیدن عکس های مخفی شده

با روش توضیح داده شده، عکس های شما در واقع تقریبا مخفی می شوند! با این کار عکس ها از صفحه اصلی و تایم لاین شما می روند، اما تمامی آنها به آلبومی در تصاویر به نام Hidden خواهند رفت.

مزیت این روش این است که عکس های خاص از بین عکس های دیگر جدا می شوند، اما بدی آن این است که همگی در یک پوشه قرار می گیرند که با باز شدن پوشه تمام عکس های خاص شما یک جا دیده می شوند.

مطلب مرتبط: مدیریت حافظه آیفون

بنابراین می توان گفت که این روش که در خود آیفون وجود دارد خیلی هم مخفی کاری نیست.

برای آنکه از این پوشه هم خارجش کنید، می توانید مطابق همان مراحل بالا را روی عکس انجام داده و این بار گزینه Unhide را بزنید.

ترفند البان برای مخفی کردن عکس در آیفون

اگر شما هم تلگرام را روی گوشی خود نصب دارید، در واقع تلگرام به شما یک فضای ابری نامحدود می دهد. برای مخفی کردن عکس در آیفون می توانید از تلگرام هم کمک بگیرید. مراحل کار به شکل زیر است:

  • در تنظیمات تلگرام، رمز و اثر انگشتش را فعال کنید (مسیر داخل تلگرام: Settings -> Privacy and Security -> Passcode & Touch ID)
    • با این کار می توانید یک رمز جدید برای ورود به تلگرام خود تعریف کنید

مخفی کردن عکس در آیفون ، البان

  • حال عکس هایی را که می خواهید نگه دارید و مخفی کنید را به تلگرام ببرید.
    • می توانید یک کانال خصوصی که فقط خودتان در آن عضو هستید بسازید و عکس ها را در آن ذخیره کنید.
    • می توانید از بخش Saved Messages استفاده کنید
  • بعد از انتقال عکس ها به تلگرام می توانید آن ها را از گوشی حذف نمایید
    • توصیه اکید داریم که حتما نسخه اصلی را روی یک رایانه نیز ذخیره کنید
    • در هنگام پاک کردن عکس ها، در آلبوم Recently Deleted هم آنها را پاک کنید.

کلام آخر

البان در این پست دو روش برای مخفی کردن عکس ها در آیفون ارائه داد. اما هیچ چی ایمن تر از خارج کردن عکس های خاص از گوشی نیست! آنها را روی رایانه شخصی خود بریزید که امکانات بیشتری برای مخفی کاری هم به شما می دهد.

چنانچه در کار با آیفون خود هر گونه مشکلی دارید، یا نیاز به تعمیرات موبایل آیفون دارید، می توانید به راحتی از خدمات مشاوره ای البان استفاده کنید. کافی است وارد سامانه البان به نشانی www.elbaan.com شوید و یا از طریق لینکی که در پایین همین صفحه ظاهر شده است یک درخواست رایگان ثبت کنید.

 

دیدگاهتان را بنویسید