نحوه ایجاد ایموجی به چه شکلی است و شما چگونه می‌توانید یکی ایجاد کنید؟

نحوه ایجاد ایموجی ، البان
نوشته شده توسط البان

در متون معمولا هیچ حسی وجود ندارد و نوشته ها بعضا می توانند باعث ایجاد سوتفاهم شوند. اما استفاده از ایموجی تا حدودی می تواند مولفه احساس را به نوشته بیفزاید. البان در این پست در رابطه با نحوه ایجاد ایموجی رسمی و تاریخچه آن برایتان توضیح خواهد داد.

ایموجی چگونه کار خود را آغاز کرد؟

شاید فکر کنید که ایموجی ها مربوط به سالهای خیلی نزدیک هستند. اما در واقع تاریخچه ایموجی ها به اواخر دهه 1990 و اوایل دهه 2000 در ژاپن برمی گردد. زمانی که در گوشی ها اسمایلی و برخی آیکون های ایموجی مانند وجود داشتند. پیش از آن نیز با استفاده از کاراکترهایی نظیر ^-^ و … ایموجی ها به صورت آیکونی و دستی ایجاد می شدند.

مطلب مرتبط: معرفی اپلیکیشن گوشی و مسائل پیرامون آن

اما آغاز رسمی ایموجی به سال 2010 برمی گردد. یعنی زمانی که ایموجی به یونیکد (Unicode)، استاندارد جهانی برای کدگذاری و نوشتن در سیستم های محاسباتی، اضافه شد. گروهی از گوگل و اپل ایموجی را پیشنهاد دادند و استاندارد ایموجی تصویب شد!

نحوه ایجاد ایموجی ، البان

از آن زمان به بعد استفاده از ایموجی ها بسیار محبوب شد و در سال 2015 نیز یکی از پرکاربردترین کلمات از طرف دیکشنری آکسفورد خنده اشک دار ? شد.

نحوه ایجاد ایموجی چگونه است؟

کنسرسیوم یونیکد، یک فرایند بسیار سخت گیرانه برای اضافه کردن ایموجی های جدید به یونیکد دارد. سالانه ایموجی های زیادی برایش ارسال می شوند، اما تنها تعداد اندکی از آنها به ایموجی رسمی تبدیل شده و در اختیار عموم قرار می گیرند.

جالب است بدانید که اصلا نیازی نیست که عضو گروه یا شرکت خاصی باشید، هر فردی به صورت شخصی می تواند اقدام به ایجاد ایموجی کرده و برای بررسی و داوری به یونیکد ارسال کند. در ادامه نحوه ایجاد ایموجی را برایتان شرح خواهیم داد.

آیا ایده جدیدی دارید؟

اگر فکر می کنید که یک ایده جدید برای ایموجی دارید و نمی دانید که قبلا کسی آن را معرفی کرده یا نه، کنسرسیوم یونیکد لیستی از تمام ایموجی های پذیرفته شده و پذیرفته نشده را در سایت خودش قرار داده. حتی دلیل پذیرفته نشدن طرح های پیشنهادی رد شده نیز در این لیست وجود دارد.

نحوه ایجاد ایموجی ، البان

ممکن است شما ایده ای داشته باشید اما متوجه رد شدن یا حتی پذیرفته شدن آن باشید. ایموجی های داخل گوشی موبایل شما، تمام ایموجی ها نیستند.

فاکتورهای گزینش یک ایموجی توسط کنسرسیوم یونیکد نیز اعلام شده است و آن را به دو دسته کلی دلایل پذیرفتن و دلایل نپذیرفتن تقسیم کرده است. از دلایل پذیرفتن می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • تطبیق پذیری: بتوان از آن در انواع فضاهای اجتماعی و آنلاین استفاده کرد.
  • انتظار مصرف بالا: اینکه این ایموجی تا چه حدی استفاده می شود یک پارامتر مهم در پذیرفته شدن آن است.
  • تمایز: بتوان از این طرح به عنوان یک ایموجی استفاده کرد و به اندازه کافی گویا باشد.
  • کامل بودن: ایموجی پیشنهادی باید خلائی را از ایموجی های موجود پر کند.

در کنار این موارد دلایلی هم برای نپذیرفتن ایموجی وجود دارد.

ارسال پیشنهاد

وقتی که حس کردین، ایموجی شما می تواند موارد بند قبلی را به خوبی پاس کند، باید یک پروپوزال یا همان پیشنهاد تهیه کنید. برای این کار حتما از دستورالعمل یونیکد استفاده کنید. موارد زیر باید در پیشنهاد شما باشند:

  • نام: ایموجی شما باید یک نام با معنا داشته باشد.
  • عکس: عکسی از ایموجی پیشنهادی شما در دو نسخه رنگی و سیاه سفید.
  • دسته بندی: ایموجی شما در کدام یک از دسته بندی های یونیکد جا دارد.
  • فاکتورهای انتخاب: تطبیق با دلایل پذیرفتن و مقایسه با دلایل پذیرفته نشدن.

نمونه ای از پروپوزال مناسب را می تواندی در سایت یونیکد نیز پیدا کنید. بعد از آماده شدن پروپوزالتان باید مطابق با روش گفته شده یونیکد، آن را ایمیل کنید.

نحوه ایجاد ایموجی ، البان

روند بررسی پیشنهاد ایموجی شما

با توجه به زمان ارسال ایموجی، این فرآیند ممکن است طولانی هم بشود. سه گام در تایید ایموجی شما باید برداشته شود:

  • پروپوزال اولیه: یک کمیته داوران پیشنهاد شما را بررسی کرده و تصمیم اولیه را می گیرند.
  • ملاحظات یونیکد: اگر از مرحله اول عبور کنید، پروپوزال شما به دست کمیته یونیکد می افتد و آن را با جزئیات بررسی خواهند کرد.
  • تایید نهایی: اگر نظر کمیته راجع به ایموجی شما مثبت باشد، ایموجی شما تایید شده و به سازمان ها ارسال می شود تا طراحی شده و منتشر شود.

این فرآیند حتی ممکن است یک سال هم طول بکشد!

کلام آخر

در این پست در رابطه با نحوه ایجاد ایموجی به صورت کاملا رسمی و به نام خودتان گفته شد. اگر ایده ای دارید و یا فکر می کند ایموجی ها چیزی کم دارند، همین الان دست به کار شوید.

دیدگاهتان را بنویسید