اقرار تلخ شرکت مایکروسافت: ویندوز فون تمام شد! (حتی رؤسای مایکروسافت هم از اندروید استفاده می کنند)

ویندوز فون دیجی دکی
نوشته شده توسط البان

در توئیت های متعددی از جانب آقای بلفیور، نایب رئیس شرکت مایکروسافت، گفته شده که کار ویندوز فون تمام شده و دیگر هیچ به روز رسانی خاصی برای ویندوز 10 موبایل ارائه نخواهد شد.

مطلب مرتبط: تعمیرات گوشی

در حالی که دوستداران و طرفداران ویندوز فون منتظر آمدن به روز رسانی های جالب دیگری بودند، چنین خبری واقعا آنها را شوکه و ناراحت کرده است. البته آقای بلوفیور در ادامه صحبت هایش به این موضوع اشاره کرده که این اتمام کار ویندوز فون به معنای عدم پشتیبانی از آن نیست، بلکه همچنان در آینده نیز برای رفع باگ ها و مشکلات آن به روز رسانی هایی ارائه خواهد داد و مسائل امنیتی آن را رصد خواهد کرد. اما دیگر نباید منتظر تغییرات زیادی در آن بود.

Image result for end of windows phone

البته ویندوز فون در واقع بیش از یک سالی است که با نوعی سکون و کما مواجه بوده اما هرگز در این مدت به صورت رسمی از جانب شرکت مایکروسافت بیانیه ای صادر نشده است. مدتی شرکت مایکروسافت و نوکیا ادغام شدند و با ارائه گوشی های قوی مبتنی بر ویندوز فون سعی در گرفتن سهم بزرگی از بازار گوشی های هوشمند را داشتند. اما به دلیل استقبال کم توسعه دهندگان و برنامه نویسان برنامه های کمی در این پلتفرم نوشته شد و همواره کاربران ویندوزفونی از این حیث از سایر دوستانشان عقبتر بودند.

شرکت مایکروسافت حتی به برنامه نویسان پول هم داد و حتی در نوشتن برنامه ها هم به آنها کمک می کرد، اما باز هم استقبال خیلی کم بود. حتی آقای بیل گیتس رئیس مایکروسافت نیز چندی پیش گوشی ویندوزفونی خود را کنار گذاشته و از گوشی اندرویدی استفاده می کند و بلفیور نیز اذعان به چنین روندی برای خودش کرد.

هنگامی که مایکروسافت از کار تولید موبایل عقب نشست، و نوکیا با شرکت HMD Global ادغام شد، شغل های زیادی در این شرکت از بین رفت، اما با پروژه ای دیگر درصدد جبران برآمدند. مایکروسافت به این نکته رسیده که کاربران دوست ندارند که روی گوشیشان ویندوز نصب باشد و به همین دلیل به سمت اندروید و iOS متمایل شده است و درصدد لینک کردن گوشی با رایانه و مشترک سازی نرم افزارهای این دو پلتفرم مجزا هست. پروژه کلادی مایکروسافت، پروژه ای است که احتمالا شکست مایکروسافت در زمینه موبایل را جبران کرده و تجربه های خوبی را نیز در اختیار کاربران قرار دهد.

دیدگاهتان را بنویسید