پشتیبان گیری از مخاطبین در گوشی‌های اندرویدی

پشتیبان گیری از مخاطبین ، البان
نوشته شده توسط البان

بعضا اتفاق می افتد که افراد گوشی خود را عوض می کنند و یا نگران از دست دادن گوشی خود هستند و شاید یکی از بزرگترین نگرانی هایشان مخاطبین گوشی شان باشد. پشتیبان گیری از مخاطبین گوشی امری است که انجام آن در فواصل زمانی توصیه می شود و روش های زیادی هم برای این کار وجود دارد که البان آنها را به شما آموزش خواهد داد.

مطلب مرتبط: حافظه گوشی و تمام مسائل مربوط به آن

علتی که این پست را در مورد گوشی های اندرویدی می گوییم این هست که در گوشی های آیفون به دلیل وجود سرویس iCloud و اینکه یک گوشی آیفون حتما باید اپل آیدی فعال داشته باشد، همه چی خود به خود ذخیره می شود، برای انتقال مخاطبین از آیفون به اندروید هم پستی آموزشی آماده خواهیم کرد.

محصولات سامسونگ و شیائومی مانند اپل روش های خاص خودشان را دارند اما مشکل این هست که روی سایر گوشی های اندرویدی کار نمی کنند. در ادامه روش های کلی تری با و بدون نرم افزارهای جانبی آموزش داده می شود.

پشتیبان گیری از مخاطبین با استفاده از خود گوشی

اولین گزینه که کاملا مستقل از هر گونه اینترنت و اپ جانبی هست، خود گوشی است. در داخل گوشی و در بخش مخاطبین، اگر وارد تنظیمات شوید، به دنبال گزینه ای به نام Export باشید. با استفاده از این گزینه شما می توانید تعدادی یا تمام مخاطبین خود را به صورت یک تک فایل با پسوند vcf ذخیره کنید. این فایل داخل خود گوشی می ماند.

انتقال مخاطبان دیجی دکی

برای استفاده از آن در سایر گوشی ها و یا نگهداری آن در فضایی غیر از خود گوشی می توانید آن را در انواع فضاهای ذخیره ابری نگهداری کنید و یا به خودتان ایمیل، یا در بخش saved messages تلگرام ذخیره و یا در واتساپ نیز در گروه شخصی تان ذخیره اش کنید.

در هر گوشی دیگری این فایل را باز کنید، تمام مخاطبین انتخابی در هنگام ایجاد فایل، روی گوشی دیگر ایجاد خواهند شد!

پشتیبان گیری از مخاطبین با استفاده از رایانه

شما بعد از اتصال گوشی به رایانه شخصی خودتان هم می توانید مخاطبانتان را روی سیستم رایانه بریزید. در این حالت هر مخاطب جداگانه در رایانه ذخیره می شود و برای استفاده مجدد از آنها باید تک تک به گوشی ارسال شوند.

پشتیبان گیری از مخاطبین با استفاده از گوگل

همانطور که می دانید، داشتن اکانت گوگل و جیمیل برای هر کاربر اندرویدی واجب هست. وقتی شما روی گوشی، جیمیلی را ست می کنید، به صورت پیش فرض، تمام مخاطبان شما و همچنین اطلاعات اضافه آنها در این اکانت جیمیل ذخیره می شوند و شما می توانید از طریق جیمیل و سایر سرویس های وابسته به گوگل آنها را ببینید.

پشتیبان گیری از مخاطبین ، البان پشتیبان گیری از مخاطبین ، البان

پشتیبان گیری از مخاطبین در گوگل به صورت دائمی رخ می دهد مگر اینکه شما خودتان آن را خاموش کرده باشید. اگر روی حالت پیش فرض باشد، هر بار که مخاطبی جدید به لیست مخاطبین شما اضافه می شود، در اولین باری که اینترنت وصل می شوید، این مخاطب به لیست پشتیبان شما اضافه خواهد شد.

پشتیبان گیری از مخاطبین ، البان پشتیبان گیری از مخاطبین ، البان

می توانید این مخاطبین را از طریق سرویس گوگل درایو نیز ببینید و در صورت دلخواه، آن را هم دانلود کنید. برای این منظور در گوگل درایو از طریق تنظیمات گزینه Export را پیدا کنید.

پشتیبان گیری از مخاطبین با استفاده از اپ‌های جانبی

علاوه بر دو روش گفته شده، می توانید از اپ های دیگری هم استفاده کنید که علاوه بر پشتیبان گیری از مخاطبین ، به شما ابزارهایی برای مدیریت مخاطبین هم ارائه می دهند. این گونه اپ ها بسیار زیاد هستند و ما فقط به معرفی دو مورد بسنده خواهیم کرد:

1- اپ Super Backup

این اپ به راحتی از گوگل پلی قابل دانلود و نصب است و علاوه بر پشتیبان گیری از مخاطبین به شما اجازه پشتیبان گیری از دیتای اپ ها، تماس ها، پیامک ها و موارد زیاد دیگری را هم می دهد.

پشتیبان گیری از مخاطبین ، البان پشتیبان گیری از مخاطبین ، البان

با استفاده از گزینه مخاطبین این اپ می توانید مخاطبان گوشی را به صورت یک فایل vcf در آورید و آن را به اشتراک بگذارید و یا هر جای دیگری که بخواهید آپلودش کنید.

پشتیبان گیری از مخاطبین ، البان پشتیبان گیری از مخاطبین ، البان

علاوه بر پشتیبان گیری به صورت دستی، می توانید زمانبندی به آن بدهید تا در فواصل معینی از مواردی که شما می خواهید پشتیبان گیری کند.

دانلود اپ Super Backup

2- اپ Easy Backup

بزرگترین حسن این اپ این هست که اطلاعات کلی خوبی از مخاطبین شما می دهد. مخاطبین تکراری، مخاطبین بدون شماره، شماره های ذخیره شده بدون نام و … همه را به شما نشان می دهد و به راحتی می توانید آنها را مدیریت کنید.

پشتیبان گیری از مخاطبین ، البان پشتیبان گیری از مخاطبین ، البان

تمام این امکانات در کنار امکان پشتیبان گیری از مخاطبین به شما داده می شود.

دانلود اپ Easy Backup

کلام آخر

این بود آموزشی ساده و مختصر از البان برای رفع یکی دیگر از نیازهای شما کاربران گرامی. چنانچه در این زمینه و یا هر زمینه دیگری سوال یا مشکلی داشتید، با استفاده از سامانه آنلاین البان به نشانی www.elbaan.com می توانید نسبت به رفع مشکل اقدام نمایید.

 

دیدگاهتان را بنویسید