کیفیت مکالمه بهتر در شرایط با آنتن ضعیف تر را با یک اقدام خیلی ساده به دست بیاورید

کیفیت مکالمه دیجی دکی
نوشته شده توسط البان

کاربران زیادی از کیفیت مکالمه پایین اپراتورها در محل هایی که کمی آنتن دهی ضعیف است یا در طبقات زیرین است، شکایت دارند. برای این افراد یک راه حل بسیار ساده و کارآمد داریم که در عین اینکه آنتن رسیده به آنها خیلی قوی نیست، بتوانند مکالمه ای با کیفیت مطلوب داشته باشند.

ابتدا روش را می گوییم و بعد دلیل علمی پشت آن را! اگر شما شبکه موبایل خود را به حالت 2G یا GSM ببرید می توانید در شرایطی که آنتن ضعیف است، یک کیفیت مکالمه خیلی خوبی داشته باشید! کار خیل ساده هست. البته در این حالت دیگر امکان استفاده از اینترنت خط را نخواهید داشت، اما آنتن گوشی برای مکالمه و پیامک شما اوکی خواهد بود!

مطلب مرتبط: افزایش آنتن دهی موبایل

این کار هم در آیفون و هم در گوشی های اندرویدی به راحتی انجام می گیرد.

تغییر شبکه موبایل به 2G در آیفون

برای این کار وارد تنظیمات (Settings) شوید. در تنظیمات وارد بخش اینترنت خط () شوید. در صفحه جدید گزینه آپشن ها () را انتخاب کنید. یک گزینه می بینید تحت عنوان صدا (). وارد این گزینه شوید. سه گزینه برای انتخاب وجود دارد. برای داشتن کیفیت مکالمه بهتر در اماکن با آنتن ضعیف، گزینه 2G را انتخاب کنید. خواهید دید که بعد از مدتی حتی خطوط سیگنالی آنتن گوشی شما هم پررنگ شده و از یک خط به سه یا چهار خط تبدیل می شود!

کیفیت مکالمه اِلـبان

وقتی از آن محیط بیرون آمدین، برای داشتن اینترنت خط خوب، حتما باید گزینه 3G یا LTE را انتخاب کنید.

تغییر شبکه موبایل به 2G در اندروید

در گوشی های اندروید هم ترتیب کار ساده هست. وارد تنظیمات شوید. به دنبال گزینه Connections یا Wireless & Networks و یا اگر فارسی هست گوشی ارتباطات، اتصالات یا چیزی شبیه به اینها باشید (با توجه به نسخه اندروید گوشی شما یا مدل آن این گزینه ها می توانند متفاوت باشند). وارد این گزینه شوید. در مرحله بعد دنبال گزینه Mobile Networks یا شبکه های موبایل باشید. در این گزینه مجدد باید گزینه Network Mode یا حالت شبکه را انتخاب کنید. چنانچه گوشی شما دو سیم کارته یا تک سیم کارته باشد،

این بخش شکل های متفاوتی می تواند داشته باشد. دقت کنید که سیم کارتی که روی آن مکالمه انجام می دهید را انتخاب کنید. چندین گزینه ممکن است وجود داشته باشد. شما باید گزینه 2G یا GSM را انتخاب کنید. (در برخی از گوشی ها 2G نوشته می شود و در برخی دیگر GSM. این دو به یک معنا هستند.) خواهید دید که خطوط آنتن شما هم بیشتر خواهند شد.

کیفیت مکالمه اِلـبان

برای استفاده مناسب از اینترنت گوشی مجدد این تنظیمات را به حالت قبلی برگردانید.

دلیل علمی

موبایل در یک بازه فرکانسی کار می کند. هر یک از حالت های شبکه در یک باند فرکانسی کار می کند. باند فرکانسی 2G برابر با 900 MHz است که در این باند فرکانسی برد بیشتر می شود و قدرت سیگنال در نقاط دور تر از دکل بیشتر می شود. درواقع شما با تغییر حالت شبکه، به گوشی خود می فهمانید که فقط به دنبال چنین سیگنال هایی باشد و بقیه را رها کند. معمولا وقتی حالت چند گزینه ای انتخاب می شود، گوشی سعی می کند حالتی که بهتر است (از لحاظ قابلیت ها و نه قدرت سیگنالی) را انتخاب کند.

 

دیدگاهتان را بنویسید