آموزش نحوه رمزگذاری در تلگرام در گوشی و رایانه شخصی

Telegram-Passcode-DigiDoki
نوشته شده توسط البان

دوست ندارید تا همه به اکانت تلگرامیتان دسترسی پیدا نکنند؟ آیا دلتان می خواهد وقتی پیغامی در تلگرام برایتان می آید چیزی از متنش روی صفحه گوشیتان دیده نشود؟ همه این کارها با استفاده از رمزگذاری در تلگرام قابل دستیابی هستند.

مرتبط: هک شدن در تلگرام

امروزه تلگرام تنها محیطی برای چت خالی نیست و بسیاری از افراد در آن اطلاعات مهم و خصوصی نیز ذخیره می کنند. (هر چند که توصیه ما این است که از جابجایی مطالب خیلی خصوصی، خانوادگی و محرمانه از طریق فضاهای اجتماعی به شدت پرهیز کنید.) بنابراین رمزگذاری در تلگرام یک کار مهم محسوب می شود که توصیه ما این است که همگان این کار را انجام دهند.

نحوه کار در گوشی چه اندروید و چه آیفون، و در رایانه های شخصی به یک شکل است و پله پله برایتان توضیح خواهم داد.

وارد تنظیمات تلگرام خود شوید (settings). در این بخش گزینه Privacy and Security را انتخاب کنید. در این قسمت بخش های مختلفی هستند که می توانید با تغییرات در آنها کارهای مختلفی انجام دهید. یکی از آن ها بلاک یا مسدود کردن مخاطب یا مخاطبانی است که نمی خواهید با آنها چت کنید و یا آنها به شما پیغامی بزنند و اگر هم زدند از مطالعه شما (خوردن تیک دوم) مطلع شوند. اما کار دیگری که در این بخش می توان انجام داد رمزگذاری در تلگرام است.

مرتبط: مشکلات رایج در استفاده از تلگرام موبایل و راه حل های آن

در بخش Privacy and Security گزینه Passcode Lock را بزنید. در این بخش باید برای تلگرامتان یک رمز تعیین و قرار دهید. و بدین ترتیب تلگرامتان رمزدار می شود. نکته جالب اینکه چنانچه شما با یک خط در چند وسیله اکانت تلگرامی داشته باشید، رمزهایی که برای هریک تعیین می کنید ارتباطی به هم ندارند و کاملا از یکدیگر مستقل هستند! 

شما تا چه حد وسایل و نرم افزارهای خودتان را رمزگذاری می کنید؟

4 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید