از کار افتادن واتساپ روی میلیون‌ها گوشی اندروید و آیفون

از کار افتادن واتساپ ، البان
نوشته شده توسط البان

همانطور که واتساپ و شرکت فیسبوک از قبل اعلام کرده بودند، روز اول فوریه 2020 یعنی 12 بهمن 1398 مصادف شد با از کار افتادن واتساپ روی گوشی های اندروید و آیفون. البان در این رابطه برایتان توضیح خواهد داد.

دلیل از کار افتادن واتساپ چیست؟

نرم افزارها برای پشتیبانی از انواع نسخه های اندروید و iOS باید که تمهیداتی داشته باشند و برخی ویژگی ها را در خود نگه دارند. بعضا این موضوع با سنگین شدن اپ همراه هست و می تواند در نسخه های جدیدتر مشکلاتی ایجاد کند.

از کار افتادن واتساپ ، البان

مهمترین موضوع در اپ ها و مخصوصا اپ های اجتماعی موضوع امنیت هست. وقتی نسخه های قدیمی از مسائلی پشتیبانی نکنند آن اپ و شرکت نمی تواند همه موارد امنیتی را به صورت کامل پشتیبانی کند و می تواند باعث خطر برای کاربران باشد.

مطلب مرتبط: مشکلات عمومی رایج در واتس اپ 

واتساپ نیز از این قاعده مستثنی نیست و برای همین است که دیگر روی برخی گوشی های قدیمی دیگر کار نخواهد کرد.

واتساپ روی کدام گوشی ها دیگر کار نخواهد کرد؟

طبق اعلام رسمی، گوشی های اندرویدی که دارای نسخه اندروید 2.3.7 (جینجربرد Gingerbread) به قبل و گوشی های iOS دارای نسخه iOS 8 به قبل هستند، دیگر امکان استفاده از واتساپ را نخواهند داشت.

در حال حاضر 0.3 درصد از 2.5 میلیارد گوشی اندرویدی دارای سیستم عامل اندروید 2.3.7 به قبل هستند که البته همه آن ها از واتساپ استفاده نمی کنند و این عدد معادل با میلیون ها گوشی می شود.

در گوشی های آیفون، درواقع گوشی های آیفون 4اس به قبل هستند که با سیستم عامل iOS 8 کار می کنند و آمار دقیقی از تعداد آنها در دست نیست. و البته ممکن است گوشی های دیگری نیز به دلیل به روز نشدن هنوز با iOS 8 کار کنند.

راه حل از کار افتادن واتساپ چیست؟

اگر واتساپ روی گوشی شما نیز از کار افتاده و دلیل آن قدیمی بودن نسخه نرم افزاری گوشی تان هست یکی از موارد زیر را امتحان کنید تا واتساپتان مجدد فعال شود.

کنترل کردن نسخه سیستم عامل و به روز کردن آن

به تنظیمات گوشی رفته و وارد بخشی شوید که درباره گوشی یا Apout phone دارد. این مورد برای هر دو حالت آیفون و گوشی اندرویدی یکسان هست فقط جای آن تفاوت دارد.

از کار افتادن واتساپ ، البان

در این بخش ببینید که اندروید یا iOS گوشی شما چه نسخه ای است. اگر اندروید شما از 2.3.7 قدیمی تری یا آیفون تان از 8 قدیمی تر بود از کار افتادن واتساپ به همین دلیل هست.

از کار افتادن واتساپ ، البان

حال از طریق همین تنظیمات گوشی، در بخش عمومی (General) یا اطلاعات سیستم (System Information) به دنبال گزینه به روز رسانی سیستم باشید (System Update). تنها در صورتی که شرکت سازنده برای گوشی شما به روز رسانی مهیا کرده باشد، می توانید گوشی خود را به روز کرده و مشکل از کار افتادن واتساپ را حل نمایید.

تعویض گوشی

اما معمولا شرکت ها تا یک جایی برای گوشی ها به روز رسانی ارائه می دهند و بعد از آن دیگر پشتیبانی به روز رسانی را از روی گوشی بر می دارند. اگر در تنظیمات گوشی موردی برای به روز کردن پیدا نکردین، خیلی تعجب نکنید.

حالا وقت آن است که گوشی خود را عوض کنید.

لازم نیست آخرین مدل گوشی را حتما خریداری کنید، مهم این هست که بر اساس نیاز خود یک گوشی تهیه کنید تا حداقل بتوانید از خیلی از اپ ها استفاده کنید.

گوشی ها فقط برای مکالمه و پیامک نیستند. اپ ها هستند که از یک گوشی با قابلیت های محدود کلی کارآیی و قابلیت ایجاد می کنند. اینکه دیگر نمی توانید اپ ها را در گوشی خود استفاده کنید نشانه خوبی است که وقت تعویض گوشی شما فرا رسیده و خوب است این کار را حتما بکنید.

فروش گوشی به البان

چنانچه مجبور به تعویض گوشی خود شدید، برای فروش گوشی قبلی خود می توانید با البان تماس بگیرید. ممکن است بتوانیم از گوشی شما در بخش آکادمی البان و آموزش تعمیرات موبایل استفاده کنیم و اگر برای شما دیگر مفید نباشد، برای اهداف آموزشی و تعمیرات می تواند مفید باشند.

در سامانه البان به نشانی www.elbaan.com وارد شده و یا با شماره های وارد شده در آن تماس بگیرید و یا یک درخواست ثبت کنید تا با شما تماس گرفته شود. بعد از اعلام نوع گوشی، کارشناس البان قیمتی را به شما اعلام خواهد کرد که در صورت تمایل گوشی قدیمی از شما خریداری خواهد شد.

خرید و فروش البان درحال حاضر در البان انجام نمی شود و این نوع خرید تنها مربوط به بخش آموزشی و آکادمی البان هست!

 

دیدگاهتان را بنویسید