افزایش سرعت گوشی و رفع برخی عیوب با راهکاری ساده!

افزایش سرعت گوشی دیجی دکی
نوشته شده توسط البان

یکی از مشکلاتی که اکثر کاربران با آن دست و پنجه نرم می کنند، کند شدن و گیر کردن یا اصطلاحا هنگ کردن گوشی هایشان است. در کنار این کند شدن و هنگ کردن، گاهی برخی اپ ها یا عملکردهای گوشی همچون بلوتوث، وای فای، تاچ گوشی و … نیز از کار می افتند! در ادامه روشی بسیار ساده را برایتان خواهیم گفت که باعث افزایش سرعت گوشی و نیز رفع بسیاری از این دست عیوب می شود.

شاید برایتان خنده دار باشد اما بهترین و راحت ترین روش خاموش روشن کردن گوشی یا اصطلاحا ری استارت کردن گوشی است! منظور اصلا فکتوری ریست نیست، بلکه همین خاموش و روشن کردن معمولی گوشی است که به هیچ عنوان باعث از دست رفتن اطلاعاتتان نمی شود. حتی این کار را بدون نیاز به افزایش سرعت گوشی و یا وجود مشکلاتی دیگر به شما توصیه می کنیم چراکه باعث بهبود عملکرد گوشی شما می شود. اما آیا دلیل آن را می دانید؟


در کنار این کند شدن و هنگ کردن، گاهی برخی اپ ها یا عملکردهای گوشی همچون بلوتوث، وای فای، تاچ گوشی و … نیز از کار می افتند


وقتی صحبت از سرعت گوشی می شود، باید به رم (RAM) آن توجه کرد. حافظه ای که هر نرم افزاری هنگام کار کردن بخشی از آن را اشغال می کنند و وقتی از ظرفیت بالای این رم استفاده شود گوشی کند می شود و حتی برخی از عملکردهای آن نیز به دلیل نبود رم کافی از کار می افتند!

حتی وقتی شما اپی را می بندید و یا آن را به طور کامل پاک می کنید، باز هم قسمتی از فضای رم در اشغال آن اپ می ماند و فضای خالی برای دیگر اپ ها کمتر و کمتر می شود. بنابراین سیستم عامل در این زمان مجبور است تا با جابجایی دیتای داخل رم، جا را برای اپ های جدید باز کند. همین جابجایی ها نیز از سرعت گوشی می کاهند.

افزایش سرعت گوشی اِلـبان

درواقع پر بودن رم به تنهایی دلیل کند شدن گوشی شما نیست، بلکه همین مرتب سازی و جابجایی دلیل اصلی کند شدن آن است. و گاهی ممکن است اجزای مختلف یک اپ در بخش های مختلف زیادی از رم پراکنده شوند که البته به دلیل سرعت نوشتن و خواندن بالای رم، شما متوجه چیز زیادی نمی شوید!


مراقب باشید، اگر پین کد سیم کارتتان را به خاطر ندارید به هیچ عنوان گوشی را خاموش و روشن نکنید، مگر آنکه این گزینه را در تنظیمات حذف کرده باشید


اما ری استارت کردن (خاموش و روشن کردن) گوشی چه کمکی به افزایش سرعت گوشی شما می کند؟ درواقع با این کار رم شما خالی می شود! و یک رم خالی و سرحال پیش روی شما خواهد بود. با این کار اپ ها سریع تر باز می شوند، راحت تر و سریع تر از اپی به اپی دیگر می روید و …. البته با توجه به نوع سیستم عامل و همچنین مشخصات سخت افزاری گوشی شما، درجه این بهبود و افزایش سرعت گوشی متفاوت خواهد بود.

افزایش سرعت گوشی اِلـبان

برای خاموش و روشن کردن هم راه های مختلفی هست. اینکه دکمه پاور را نگه دارید تا گوشی خاموش شود و مجدد روشنش کنید. در برخی از گوشی ها هنگامی که دکمه پاور را نگه می دارید گزینه restart هم وجود دارد. در برخی دیگر از گوشی ها هم با ترکیبی از دکمه ها می توانید عملیات ری استارت را انجام دهید (به عنوان مثال در آیفون های قبل از سری 7، نگه داشتن همزمان دکمه های پاور و هوم)


مطلب مرتبط: مشکلات نرم افزاری در گوشی های موبایل


البته گاهی هم مشکل فراتر از این حرفهاست و شاید باطری گوشی شما به مشکل برخورده باشد. خلاصه اگر با خاموش روشن کردن گوشی باز هم مشکلتان حل نشد، یک راه حل ساده دیگر هم وجود دارد! کافی است به سایت  بروید، یک درخواست ثبت کنید، هنگام تماس کارشناسان ما تلفنتان را پاسخ دهید و از مشاوره رایگان ما لذت ببرید. چنانچه لازم به کارهای بیشتری باشد، کارشناس مربوطه، در صورت رضایت کامل شما، با شما زمان و مکانی را تنظیم می کند تا بیاید و گوشی را جلوی چشمانتان و در محل تعمیر کند.

1 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید