انتقال مالکیت گروه و کانال تلگرامی در به روز رسانی 5.8

انتقال مالکیت گروه ، دیجی دکی
نوشته شده توسط البان

باز هم به روز رسانی دیگری از تلگرام با کلی ویژگی های جدید و جالب به همراه انتقال مالکیت گروه و کانال که در ادامه به تمامی آنها می پردازیم. شاید به غیر از بحث انتقال مالکیت، اضافه کردن افراد و اضافه شدن به گروه ها براساس موقعیت مکانی هم امکان جالب دیگری باشد که در تلگرام 5.8 اضافه شده است.

مطلب مرتبط: مشکل تلگرام موبایل و انواع راهکارهای آن

زندگی با موبایل با وجود تلگرام و انواع به روز رسانی های آن خیلی جالب تر و راحت تر می شود.

اضافه کردن مخاطب جدید

وقتی از یک فرد جدید پیغامی دریافت می کنید، در بالای چت دو گزینه برایتان ایجاد می شود. یکی اضافه کردن مخاطب و دیگری بلاک کردن مخاطب. با انتخاب اضافه کردن مخاطب، این مخاطب به لیست مخاطبان شما اضافه خواهد شد و در مورد اینکه شماره اش را بتوانید ببینید یا خیر بستگی به تنظیمات طرف مقابل برای دیده شدن شماره تلفن در تلگرام دارد. اگر هم که او را نمی شناسید به راحتی می توانید با انتخاب گزینه Block User او را در تلگرام بلاک کنید تا دیگر مزاحمتی هم برایتان نتواند ایجاد کند.

انتقال مالکیت گروه ، اِلـبان

جابجایی مخاطب براساس موقعیت مکانی

آیا برای شما هم پیش آمده که در یک موقعیت هایی بخواهید سریع اطلاعات تلگرامی شخصی را از او بگیرید و مجبور باشید که شماره اش را وارد کرده و نامش را وارد کنید و … که بعضا آزار دهنده و زمان بر هم می شود. حالا در به روز رسانی جدید بدون هیچ زحمتی، به راحتی به بخش مخاطبان تلگرامتان بروید و گزینه Add People Nearby را انتخاب کنید.

انتقال مالکیت گروه ، اِلـبان

شما لیستی از افراد با تلگرام به روز خواهید دید که در نزدیکی شما هستند. فرد مورد نظرتان را انتخاب کنید و تمام، او را در مخاطبان خود خواهید داشت. اگر اجازه دیدن شماره تلفنش را هم داده باشد، بعد از اضافه شدن می توانید شماره تلفنش را هم ببینید! وگرنه می توانید بعدا از طریق چت شماره اش را بگیرید 🙂

چت های موقعیتی

گروهی تشکیل داده اید برای یک مراسم خاص و می خواهید افراد یک منطقه خاص یا ساختمانی از آن رویداد با خبر شوند. گروهی تشکیل دهید از نوع Local Group و به این ترتیب، افرادی که در منطقه نزدیک به شما هستند، هنگام اضافه کردن مخاطبان بر اساس موقعیت مکانی، گروه شما را هم به عنوان یک گزینه خواهند دید. در واقع به نوعی تبلیغات انتخابی برای مخاطب به حساب می آید و شما نمی توانید گروه و رویداد خودتان را تبلیغ کنید!

انتقال مالکیت گروه ، اِلـبان

انتقال مالکیت گروه و کانال به فردی دیگر

یکی از مشکلاتی که قبلا وجود داشت این بود که وقتی شخصی بخواهد تغییر شغل بدهد و دیگر از گرداندن کانال یا گروهی انصراف بدهد به دلیل اینکه سازنده گروه و کانال او بوده نمی توانست تمام اختیارات را به فرد ادمین بعدی انتقال دهد. با امکان انتقال مالکیت گروه و کانال که در تلگرام 5.8 ارائه شده است، در واقع پدید آورنده تمام اختیاراتش را به ادمین بعدی منتقل می کند و دیگر خودش اختیاراتش محدود خواهد شد.

انتقال مالکیت گروه ، اِلـبان

انتقال مالکیت گروه و کانال برای افرادی که می خواهند امتیاز کانال یا گروه خود را بفروشند بسیار کارآمد خواهد بود.

تنظیمات اعلان پیشرفته

استثنائات اعلان در به روز رسانی جدید حسابی پیشرفته شده است. روشن بودن یا نبودن که قبلا هم بود اما می توانید اعلان چتی را روشن بگذارید ولی پیش نمایشش را حذف کنید!

انتقال مالکیت گروه ، اِلـبان

چند به روز رسانی مخصوص کاربران آیفون

  • اضافه شدن میانبر برای چت تلگرامی از طریق Siri shortcuts

انتقال مالکیت گروه ، اِلـبان

  • هنگام انتخاب پوسته برای تلگرام در لحظه و قبل از اعمال می توانید آن را تست کنید.

انتقال مالکیت گروه ، اِلـبان

  • با توجه به حذف تلگرام ایکس برای کاربران آیفونی، برای آنها که از آیکون تلگرام ایکس خوششان می آمد امکان تغییر دادن آیکون اپ تلگرام نیز مهیا شده است.

انتقال مالکیت گروه ، اِلـبان

کلام آخر

این بود مختصری از امکانات جدید در نسخه به روز تلگرام 5.8. می توان گفت انتقال مالکیت گروه و کانال و همچنین اضافه کردن مخاطبین بر اساس موقعیت مکانی امکانات برجسته این نسخه به حساب می آیند. حتما تلگرام خودتان را به روز کنید و این کار را فقط و فقط از مبانی رسمی نرم افزاری یعنی گوگل و اپ استور انجام دهید.

دیدگاهتان را بنویسید