اینترنت شهر شما چگونه است؟

Data connection DigiDoki
نوشته شده توسط البان

همانطور که پیشتر از این هم توضیح داده شده بود، هنگام خرید گوشی باید دقت شود که قابلیت اتصال داده گوشی به چه صورت است. در پستهای قبلی هم گفتیم که صرفا خریدن گوشی با امکانات بالاتر بهتر نیست بلکه باید دید که شما چه امکاناتی در اختیار دارید و با توجه به امکانات در اختیارتان مبادرت به خرید گوشی نمایید. خرید گوشی با امکانات بالا در منطقه ای که نمی توان از آن امکانات استفاده نمود به نوعی هدر دادن پول محسوب می شود. و دانستن نوع پوشش اینترنت شهر یا محله ای که در آن زندگی می کند حائز اهمیتی ویژه است.

مطلب مرتبط: آنتن دهی گوشی و مسائل پیرامون آن

مرتبط: 4G یا LTE

همانطور که می دانید و شنیده اید و ما نیز به نوبه خود توضیح داده ایم، درحال حاضر اپراتورهای کشورمان اینترنتهای نسل 3، 4 و 4.5 را ارائه داده اند. در پستهای قبلی در مورد اینترنت نسل سوم و چهارم و همچنین اینکه برای امکان اتصال گوشی به اینترنت نسل 4.5 کدام ویژگی گوشی را باید دقت کرد را توضیح داده ایم.

مرتبط: اینترنت نسل 4.5

با توجه به آمار منتشر شده از سوی خبرگزاری ایرنا، در حال حاضر در ایران نزدیک به 40ملیون نفر از خدمات اینترنت سیار و ثابت اپراتورها استفاده می کنند. این در حالی است که در سال 92 این تعداد 3.5ملیون نفر و در سال 94، 28 ملیون نفر بوده است. این بدان معناست که با توجه به نیاز مردم به استفاده از اینترنت برای انجام بسیاری از کارهای روزمره و همچنین تفریح، استفاده کنندگان از اینترنت همراه روز به روز در حال افزایش هستند.

اپراتور همراه اول در 547 شهر اینترنت نسل سوم و در 33 شهر اینترنت نسل 4، اپراتور ایرانسل در 568 شهر اینترنت نسل 3 و در 228 شهر اینترنت نسل 4 و اپراتور رایتل در 520 شهر اینترنت نسل سوم را راه اندازی کرده اند. با توجه به افزایش استفاده مردم از اینترنت همراه، اپراتوری موفق تر خواهد بود که ضمن افزایش سرعتش بتواند مناطق تحت پوشش خود را نیز افزایش دهد. این افزایش در دو جهت جالبتر خواهد بود، یکی در مکانهایی که اصلا اینترنت خوبی وجود ندارد ولی جمعیت وجود دارد و دیگری در مناطقی که کاربران زیادی وجود دارند و افزایش سرعت می تواند منجر به استفاده بیشتر کاربران از اینترنت شود. در حال حاضر نرم افزارهای اینترنتی پرطرفدار همچون تلگرام و نرم افزارهای کاربردی اینترنتی کمک شایانی به اپراتورها در جهت افزایش درآمد ناشی از استفاده کاربران از اینترنت همراه کرده اند. در کنار این نرم افزارها بازی های آنلاین اعتیاد آور را هم از قلم نیندازید.

مرتبط: وضعیت پوشش آنتنی اپراتورها

اما برای اطلاع از وضعیت پوششی آنتندهی اینترنتی اپراتورها می توانید هم از نرم افزاری که در این راستا معرفی کردیم استفاده نمایید و هم به سایت اپراتور مربوطه بروید و وضعیت پوششی را ببینید.

 

4 دیدگاه

  • نرم افزار خوبي براي پوشش دهي انتن موبايل معرفي كرديد . ممنون از سايت خوبتون

  • بنظر من که این آمار و ارقام دروغن. من همراه اول دارم و اینترنت 3G رو به زور میگیره چه برسه به نسل چهارم

    • اینها آمار و ارقامی هستند که اپراتورها معرفی کردند و صحبت مطلب به آنها بر میگردد، ضمن اینکه ما نیز این ارقام را از گزارشی که در خبرگزاری ایرنا منتشر شده استخراج کرده ایم.

دیدگاهتان را بنویسید