ساخت باتری از ادرار!

ساخت باتری از ادرار
نوشته شده توسط البان

در دانشگاه استنفورد به تازگی یک فرمول سرّی برای ساخت باطری های موثر و ارزان از ادرار کشف شده است! این یافته در یک مقاله توسط گروه مربوطه گزارش شده است.

باطری از سه بخش اصلی آند، کاتد و الکترولیت ساخته می شود. الکترون در یک مدار خارجی بین کاتد و آند حرکت می کند و یون ها بین آند و کاتد از میان الکترولیتی که آند و کاتد را برای جلوگیری از اتصال کوتاه از هم جدا می کند، حرکت می کنند.

در این باطری کاتد پودر گرافیتی است که توسط یک پلیمر بهم چسبیده اند و آند آلمینیوم و الکترولیت ترکیبی از اوره و کلرید آلمینیوم است. اوره و آلمینیوم در دمای اتاق به صورت جامد هستند اما بعد از ترکیب به صورت مایع در می آیند و به یونها اجازه حرکت می دهند. در شرایط آزمایشگاهی باطری عملکرد بسیار موفقی داشته است. دارای قابلیت شارژ تا 1500 سیکل و 99.7درصد بازدهی کلومبیک (مقدار شارژ دریافتی از باطری در مقایسه با مقدار شارژ تحویلی به آن) به معنای طول عمر زیاد را داراست. با توجه به هزینه پایین اوره، خیلی هم ارزان خواهد بود.

طبق گفته پژوهشگران مربوطه گام بعدی افزایش ظرفیت و همچنین کاهش زمان شارژ و دشارژ این باطری ساخته شده از ادرار است.

باتری گوشی بخش مهمی از آن است که همواره توجهات به سمت آن هست تا بتوانند با تکنولوژی های بالاتر باتری هایی با توانمندی بیشتر تولید کنند.

6 دیدگاه

    • استفاده از منابع به ظاهر به درد نخور، چیزیه که همه به دنبالش هستند، مانند عنکبوت خوردن آنجلینا جولی برای عادی سازی چنین مسئله ای به خاطر رشد روز بالای جمعیت جهان و کم بودن منابع غذایی!

  • خوبه دیگه در صف موندن توالت یه توجیهی پیدا کرده ! میگیم داریم گوشیم رو شارژ می کنیم!

دیدگاهتان را بنویسید