آیا بستن اپهای پس زمینه تاثیری در سرعت و طول عمر باتری های آیفون دارد؟

اپهای پس زمینه دیجی دکی
نوشته شده توسط البان

همه دارندگان گوشیهای اپل می دانند که با دوبار فشردن دکمه خانه، همه اپهای پس زمینه باز نشان داده می شوند و با کشیدن آنها به سمت بالا می توان آنها را کاملا بست و از آنها خارج شد. خیلی از ما این کار را برای حفظ شارژ باتری و افزایش سرعت عملکرد گوشی انجام می دهیم.

اپهای پس زمینه اِلـبان

بستن اپهای پس زمینه، اِلـبان

جالب است بدانید که این کار نه تنها تاثیری در حفظ شارژ باتری ندارد، بلکه شاید هم به طور برعکس عمل کند! شرکت اپل در پاسخ به چندین ایمیلی که از طرف کاربران در این رابطه به آنها شده بود، پاسخ داده که اپهایی که در پس زمینه باز هستند، هیچگونه فعالیتی ندارند و در حالت فریز هستند، گوشی نیز خودش به حدی هوشمند هست که اگر نیاز باشد برای افزایش سرعت عملکردی اقدامی انجام دهد! بستن و خارج شدن کامل از این اپها باعث می شود هنگام باز کردن مجددشان اپ از پایه باز شود و کمی مصرف باتری بیشتر شود (مانند خاموش و روشن کردن مهتابی که مصرفش از روشن ماندنش بیشتر می شود).

مرتبط: راه تشخیص سلامت باتري آيفون

اپهایی که مربوط به سیستم نقشه خوانی، موسیقی، فیلم و عکاسی هستند بیشترین مصرف باتری را دارند که چنانچه مسیریابی نمی کنید، به آهنگی گوش نمی دهید و یا از دوربین استفاده نمی کنید این اپها هم مصرفی نخواهند داشت و به حالت ایستا می روند!

تعویض باتری آیفون

بنابراین با توجه به توضیحات شرکت اپل لازم نیست که مدام اپهای پس زمینه باز را ببندید و هرگاه از اپی نمی خواستید برای مدت طولانی استفاده نمایید، این کار را انجام دهید.

اما اپ هایی که هنگام اجرا از موقعیت مکانی شما استفاده می کنند، مانند ویز یا گوگل مپ، حتی وقتی پشت زمینه هستند، باتری شما را مصرف می کنند. به خصوص مسیریاب ویز که حسابی باتری را خالی می کند. در هر صورت باتری های موبایل آیفون و یا هر موبایل دیگری پس از مدتی نیاز به تعویض دارند برای این منظور می توانید از خدمات تعمیرات در محل البان بهره مند شوید

2 دیدگاه

  • من چقدر در خطا بودم، همیشه اصرار داشتم که حتما همه اپهامو ببندم و اینکار رو به بقیه هم توصیه می کردم، اما از وقتی این پست رو خوندم و اجرا می کنم واقعا تاثیرشو دیدم و باطریم خیلی دیرتر تموم میشه!

دیدگاهتان را بنویسید