اینترنت LTE Advanced Pro ، نسل جدید اینترنت، در راه است!

LTE AdvancedPro - Elbaan
نوشته شده توسط البان

همانطور که در پست های قبلی هم گفتم، کلمه G در نسل های اینترنت از Generation به معنای نسل گرفته شده است. طی سال های نه چندان زیاد نسل ها پیشرفت کردند و با زیادتر شدن سرعت آن ها در حال حاضر در جستجوی نسل پنجم اینترنت 5G هستند. در این میان از نسل چهارم به نسل پنجم دستاوردهای زیادی به دست آمده است. مانند اینترنت نسل 4.5 و LTE-A. اما آخرین و سریعترین نسلی که به دست آمده و البته هنوز به استانداردهای مربوط به نسل پنجم نرسیده اینترنت LTE Advanced Pro است که سرعت های گیگابایتی را به مشترکان هدیه می دهد.

مطلب مرتبط: اینترنت گوشی موبایل و تکات مهم استفاده از آن

مرتبط: اینترنت نسل 4.5

سال 1982 نسل اول معرفی شد، که آنالوگ بود. در سال 1991 نسل دوم که دیجیتالی هم بود معرفی شد و تکنولوژی های GPRS و EDGE معرفی شدند. تقریبا ده سال بعد از آن نسل سوم اینترنت با سرعتی به مراتب بیشتر از نسل دوم معرفی شد. تقریبا ده سال بعد از نسل سوم، نوبت به نسل چهارم رسید. و حالا در راه رسیدن به نسل پنجم اینترنت هستیم، نسلی که علاوه بر اتصال به اینترنت قرار است تحولات عظیمی در صنعت اینترنت اشیا و اتصال ادوات به یکدیگر ایفا کند. در حال حاضر در این حرکت از نسل چهارم به نسل پنجم تکنولوژی های زیادی به دست آمده اند که باعث شده که کاربران لذت بیشتری از سرعت بالای اینترنتشان ببرند و برای سرعت های بالاتر هم تشنه شوند. به تازگی اینترنت LTE Advanced Pro نسلی است که باسرعت های گیگابایتی در آینده ای نه چندان دور در اختیار کاربران قرار خواهد گرفت.

اینترنت LTE Advanced Pro

LTEAdvancedPro-Elbaan

همانطور که قبلا گفتم برای آنکه تشخیص بدهیم که دستگاه در اختیارمان یا دستگاه که قصد خریداری آن را داریم از چه تکنولوژی ای بهره می تواند ببرد، باید به به عبارت Cat آن که بعدش یک عدد می آید توجه داشت. درواقع Cat مخفف شده Category به معنای دسته بندی است. از آنجا که تکنولوژی های جدید عموما مصرف باطری و توان بالایی می خواهند شاید در حال حاضر دور از انتظار باشد که انتظار مشاهده آن ها در گوشی را داشت اما در آینده ممکن است اتفاقات دیگری رخ دهد. دسته بندی ذکر شده برای نسل جدید اینترنت LTE Advanced Pro دسته بندی های 16 به بعد است. در گوشی های موبایل Cat16 با سرعتی معادل یک گیگ بر ثانیه برای دانلود و 150 مگ بر ثانیه برای آپلود کردن آخرین و بالاترین دسته بندی ارائه شده برای کاربران بوده که به شرط وجود پوشش چنین سرعتی در آن منطقه می توانند از آن بهره ببرند.

مرتبط: اینترنت اشیا

به نظر شما اینترنت با سرعتهای خیلی بالا چقدر برایتان کارآمد خواهد بود؟

 

3 دیدگاه

  • خاطرم هست که چند سال پیش می گفتن نسل lte در کشورهای پیشرفته در حال انجام هست. سوالی که داشتم این هست در حال حاضر در کشورهای پیشرفته چه نسلی از موبایل در حال استفاده هست و نسل های آینده موبایل چی هست؟

    • در حال حاضر از تکنولوژی LTE-A استفاده می شود و احتمالا به LTE-A Pro آن را ارتقا دهند. در حال حاضر تحقیقات گسترده ای روی نسل پنجم یعنی 5G در حال انجام است، اما احتمالا حوالی سال 2021 عرضه خواهد شد.
      از آنجا که در کشورهای پیشرفته بسیاری از سایتها باز هستند و فیلترینگ معنایی ندارد و همچنین قیمت اینترنت بسیار مناسبتر از ایران است، هرچه سرعت اینترنت بیشتر شود، باز هم کاربران بیشتر خواهند خواست و از این سرعت بالا برای موارد زیادی از جمله فیلم دیدن استفاده می کنند

دیدگاهتان را بنویسید