خاموش بودن گوشی برای مدت طولانی چه مشکلی پیش می آورد؟

نوشته شده توسط البان

حتما در منزل همه شما یک یا چند گوشی بلا استفاده و قدیمی کنار گذاشته شده وجود دارد. گوشی هایی که زمانی مورد استفاده بوده اند و حالا مشغول استراحت هستند. اما زمانی می رسد که باید به خاموش بودن گوشی ها پایان دهید و مجبور می شوید از آنها استفاده کنید. ممکن است گوشی شما روشن نشود، دلیلش را می دانید؟

خاموش بودن گوشی برای مدت طولانی چه تبعاتی دارد؟

اگر یک گوشی برای مدت طولانی خاموش بماند چند حالت ممکن است برایش پیش بیاید. اول اینکه ممکن است گوشی به راحتی روشن شده و هیچ مشکلی نباشد. ممکن است گوشی باتری خالی کرده باشد و با شارژ کردن گوشی جانی دوباره در آن دمیده شود. اما حالت دیگری هم وجود دارد، اینکه گوشی کلا روشن نشود!

خاموش بودن گوشی ، اِلـبان

در این حالت آخر باتری گوشی شما به حالت خواب (sleep mode) رفته است. برای بیدار کردن باتری کارهای خاصی لازم هست که در انتهای پست به شما خواهیم گفت. شاید هم در یک حالت نیاز باشد که اقدام به تعویض باتری گوشی نمایید.

برای کنار گذاشتن گوشی چه کار باید کرد؟

وقتی می خواهید یک گوشی را کنار بگذارید و برای مدت طولانی استفاده نکنید، برای افزایش طول عمر باتری، باتری گوشی را در اندازه شارژی بین 50 تا 70 درصد گذاشته و گوشی را خاموش کنید. اگر باتری از گوشی به راحتی خارج می شود، آن را در آورده داخل یک کیسه پلاستیک گذاشته، تا جای ممکن هوای داخل کیسه را خارج کرده و باتری را داخل یخچال بگذارید.

این میزان شارژ همان هست که در کارخانه هم استفاده می کنند و گوشی های نو را در این بازه قرار می دهند. یک گوشی ممکن است چند ماه در مغازه بماند تا بخواهد روشن شود و این میزان شارژ بهترین شارژی است که می توان گوشی را کنار گذاشت و هر چه کمتر باشد بهتر خواهد بود!

خاموش بودن گوشی ، اِلـبان

زمانی که خواستید مجدد گوشی را استفاده نمایید، باتری را از یخچال خارج نمایید و اجازه دهید تا خودش و به آهستگی به دمای محیط برسد. داخل گوشی قرارش دهید و گوشی را روشن نمایید. شاید نیاز باشد گوشی را هم شارژ کنید.

اگر باتری از داخل گوشی به راحتی در نمی آمد، با خود گوشی اقدامات فوق را انجام دهید.

اما اگر با تمام این اقدامات، باز بعد از خاموش بودن گوشی برای مدت طولانی، روشن نشد، باید باتری را اصطلاحا بیدار کرد!

گوشی خاموشی که روشن نمی شود را چکار کنیم؟

اگر گوشی شما بعد از یک خاموشی طولانی روشن نشد، نگران نشوید، این امر طبیعی است. باتری گوشی شما خوابیده است و برای بیدار شدن نیاز به یک شوک الکتریکی کنترل شده دارد. این کار را اصلا خودتان نکنید چرا که می تواند علاوه بر آسیب به خود گوشی، خدای ناکرده باعث انفجار گوشی و آسیب دیدن خودتان هم بشود.

خاموش بودن گوشی ، اِلـبان

بنابراین بعد از خاموش بودن گوشی برای مدت طولانی و روشن نشدن آن، کافی است وارد سایت البان بشوید و یک درخواست ثبت نمایید. پس از ثبت درخواست کارشناسی با شما به صورت رایگان تماس خواهد گرفت. حتما در تلفن بگویید که گوشی شما برای مدتی طولانی خاموش بوده است! با این کار در سریع ترین زمان و با کمترین هزینه در صورت نیاز تعمیرات تخصصی موبایل بر روی گوشی شما انجام گرفته خواهد و مجدد می توانید از گوشی خود استفاده نمایید.

 

 

137 دیدگاه

  • یعنی روشن نشدن گوشی بخاطر باتریه؟! ( بعله می‌دونم ، منظور شما یک گوشی موبایله که قبلاً کار میکرده ، نه یک گوشی خراب!)
    اما آقای نویسنده ، باور کنید اینجوری نیست!!! من گوشی سالم خودمو کنار گذاشتم ، حالا باتریش کار میکنه ، بهتره بگم باتریهاش، چون با پنج شیش تا باتری که گرفتم امتحان کردم و روشن نشد!!! احساسم اینه دق کرده از تنهایی! جدی میگم. کسی چه می‌دونه ، شاید اشیاء هم می‌فهمند.

    • سلام
      بله، ممکنه ناراحت شده باشه، اما با این همه زحمت که شما براش کشیدین، حتما باید از دلش در میومد. 🙂

      اگر دوست داشته باشید، ما در واحد تعمیرات خوشحال می شیم تا مشکل گوشی تان را متوجه شویم. کافی است وارد سایت تعمیرات موبایل ما به نشانی https://elbaan.com/repair/ بشوید و یک درخواست ثبت کنید. کارشناسان با شما تماس گرفته و راهنماییتان می کنند.

      • سلام و عرض خسته نباشید من یه مشکلی دارم بعد از چند ماه گوشی رو روشن کردم روشن نمی شد ولی زمانی که میزدم تو شارژ علامت شارژ می‌آمد گذاشتم تا آخر شارژ شه اما زمانی که دکمه خاوشی گوشی رو نگه می دارم برای روشنی روشن نمی شود علت چه می دونه باشه ؟

        • سلام
          خاموش بودن طولانی مدت میتونه باعث به خواب رفتن باتری بشه، اما اینکه می فرمایید بعد از شارژ کامل هم روشن نشده، گوشی باید بررسی بشه

      • پس،من اگه گوشی بگیرم و ی مدت کار کنم بعد حدود چند،ماه روی حالت استند بای باشع و شارژ کم کنه و مجدد شارژ کنیم خراب نمیشه؟؟؟؟

    • سلام خسته نباشید اگه گوشی برای مدت طولانی ازش استفاده نشه مثلا دو یا سه ماه ولی روشن باشه چی و در حالت عادی شارژ کم کنه بدون استفاده از هیچ برنامه ای بازم براش مشکلی پیش میاد؟؟یا فقط در حالت خاموش طولانی مدت برای گوشی،مضره

      • سلام
        خاموش ماندن گوشی به باتری این آسیب رو می رسونه که ممکنه بخوابه و اگر شارژش هم پر باشه ممکنه که باد کنه
        بهتر اینه که روشن باشد یا حداقل هفته ای یک مرتبه روشن شود

  • سلام
    خیلی ممنون بابت مطلب کامل و خوبتون.
    این مطالبی ک گفتید برای هرگوشیی صدق میکنه؟؟(نوت۸پرو)

    • سلام
      خواهش می کنم
      ممنون از حسن توجه شما
      بله، این مطلب در مورد تمام گوشی ها و حتی اکثر ادواتی که باتری شارژی دارند صدق می کند

  • ببخشید برای گوشی هایی ک۶ باتری جدا نمیشه و باتری سرخود هست چکار باید بکنیم؟؟؟
    ممنون میشم جواب بدید.

    • سلام
      باتری تمام گوشی ها قابلیت جدا شدن دارند، اما در برخی از گوشیها به راحتی می توان این کار را انجام داد و در برخی نیاز به باز کردن کل گوشی است.

      اگر دچار چنین مشکلی شده اید، از طریق سامانه تعمیرات موبایل البان (https://elbaan.com/repair/) یک درخواست ثبت نمایید تا کارشناسان راهنماییتان کنند

  • سلام
    معمولا گوشی ها بعد از ی مدت خاموش طولانی بعلت رطوبت وگرما و گردو خاک موجود شروع به سولافته کردن صفحه نمایش. مدار یا چیپ و بقیه لوازم داخل دستگاه میکنه و اگر باطری داخل گوشی باشه باعث فساد قطعات میشه بواسطه ولتاژ ذخیره شده و این باعث میشه معمولا روشن نشه

    • سلام
      دوست عزیز، مطلب نوشته شده کاملا علمی است و یکی از دلایل اصلی روشن نشدن گوشی و کار نکردن باتری همین خواب رفتن باتری است و با شوک دادن درست می شود. شاید دلایلی که شما بیان کردید هم باشد، اما در میان درخواستهای فراوان رسیده به سامانه البان نمونه های بسیار زیادی تنها با یک شوک دادن ساده به باتری، مجدد راه افتاده و به خوبی کار کرده اند
      با توجه به گارانتی یک ماهه تعمیرات البان نیز، هیچ یک از گوشی های این چنینی برگشت نخورده اند
      ممنون که دانش و تجربه خودتان را با ما در میان گذاشتید

  • سلام وقتی با گوشی کار میکنم و بعد مثلا یک ساعت کاری باهاش ندارم چند درصدی از شارژ گوشی خودبه خودی کم میشه در صورتی که گوشی های دیگه که چک کردم اینجور نبوده مشکل چیه؟ ینی باتری خرابه؟ چیکار باید بکنم تا اینجوری نشه؟

    • سلام
      یک مرتبه که چنین اتفاقی می افتد، بعدش وارد بخش مدیریت باتری در تنظیمات گوشی بشوید. ببینید که چه چیزی باتری گوشی را مصرف کرده است. برخی از اپلیکیشن ها در پس زمینه همچنان فعالیت می کنند و باتری را مصرف می کنند.
      اگر در حین کار کردن با گوشی دچار تغییرات ناگهانی شارژ باتری شدید، آن وقت خود باتری باید بررسی شود

  • سلام وقت بخیر
    من سامسونگ a51 دارم که باتری سرخوده
    و باید یکسالی جمعش کنم و خاموش باشه
    ممنون میشم راهنمایی کنین چکار کنم مشکلی براش پیش نیاد…..
    ..با تشکر

    • سلام
      وقت شما هم بخیر
      باتری را روی بین 50 تا 70 درصد شارژ بگذارید و بعد گوشی را خاموش کنید.
      مراقب باشید که این ایام گوشی در جای مطمئنی کنار گذاشته شود که از رطوبت و سایر موارد خطرناک دور باشد
      اگر به گوشی دسترسی داشتین، بهتر است ماهی یکبار آن را روشن کرده و باتری اش را بررسی کنید و اگر فرصت داشتین، شارژ آن را کامل خالی کرده و سپس در همان درصدی که گفتیم شارژ کرده و خاموش کنید.
      امیدواریم با این اقدامات مشکلی پیش نیاید

      • سلام خسته نباشید اول از همه ممنون از سایت خیلی خوبتون
        جناب بنده یدونه گوشی دارم که از یک مدل دوتا خریداری کردم،میخواستم دو یا چندسالی رو داخل کمد بزارم چون اصلا نیازی فعلا ندارم اگه لطف کنید راهنمایی کنید باید چیکار کنم ممنونتون میشم
        یک سایت دیگه میگه باید باطری رو خالی کنی خاموش کنی و شما میگید باید بین پنجاه و هفتاد باشه یکم گیج شدم
        مچکرم?

        • سلام
          خیلی ممنون
          ببینید بهترین کار اینه که سعی کنید حداقل ماهی یک بار گوشی را روشن کرده و بعد از روشن ماندن کمی هم شارژ کنید و بعد مجدد خاموش کنار بگذارید
          شارژ روی باتری باشد بهتر از این است که هیچی نباشد

      • سلام ببخشید من یخ گوشی a52s دارم برای چند ماه من این گوشی رو کنار گذاشته بودم و هیچ استفاده ای نمی کردم ولی شارژش تمام می‌شد و خاموش میشد شارژش میکردم الان بعد از چندین دارم ازش استفاده میکنم و میبینم که خیلی زود شارژش تمام میشه و هر ۴ دقیقه ۱ درصد آیا امکان داره باتریش خوابیده باشه؟

        و من قبل از اینکه گوشیم رو بزارم کنار به تعمیر کار داده بودم امکان داره تعمیر کار باتری گوشیمو عوض کرده باشه ؟؟؟؟

        • سلام
          همه اینهایی که گفتین محتمل هستند اما تا گوشی به صورت کامل بررسی نشه نمیشه نظر قطعی داد
          معمولا باتری که میخوابه، گوشی کلا روشن نمیشه و وقتی روشن شده یعنی که دیگه خواب نیست
          بعید هم هست که تعمیرکار قبلی باتری رو بدون اجازتون تعویض کرده باشه
          یک مرتبه گوشی را ریست فکتوری کنید اگر مشکل برطرف نشد در خدمتتون هستیم

  • سلام
    ببخشيد اگه مثلا يه گوشي نو خريده باشيم و فعلا نخواهيم استفاده کنيم چه کار کنم مشکل براش پيش نياد
    هوآوی P30lite هست و باتري سر خوده ميخوام کلا خاموشش کنم و فعلا ازش استفاده نکنم چه کار کنم؟

    • سلام
      اول حتما درمورد رجیستر بودن گوشی مطمئن شوید، چون زمان بگذرد فروشنده دیگر مسئولیتی نخواهد داشت.

      اگر گوشی را استفاده و شارژ نکرده اید، به همین صورت تا یکی دو ماه می توانید رهایش کنید.
      اگر شارژش کردید، شارژ باتری را بین 50 تا 70 درصد بگذارید و هر دو سه هفته یک بار آن را روشن کنید و کمی با آن کار کرده و مجدد در همین درصد از شارژ خاموشش کنید

  • سلام من ۲ ماه پیش گوشی a51 رو خریدم و تا الان حتی روشنش نکردم( از قوطی هم بازش نکردم ) و تا سال بعد هم نمیخوام روشن کنم
    مشکلی پیش نمیاد؟

    • درست، اما کار نکردن باتری باعث به خواب رفتن آن می شود. معمولا وقتی از کارخانه باتری را روی گوشی سوار می کنند، کمی شارژ برایش می گذارند که تا نهایتان یک ماه آینده که به فروش می رسد و روشن می شود مشکلی پیش نیاید. اما خاموش ماندن برای مدت طولانی اصطلاحا باعث خوابیدن باتری می شود

  • سلام خدمت شما
    بنده اپل واچ گرفتم و فقط یک بار روشن شد و طبق روال همه اپل واچ ها که وقتی روشن میشن میزنهlowbuttry وبعد خاموش کردیم و گذاشتم کنار تا ۳ ماه نمیخام ازش استفاده ای کنم ممکنه آسیب ببینه؟!

  • گوشیمو بعد از هشت ماه روشن کردم روشن نمیشه و روی ERROR MODE میمونه دیگه
    ممنون میشم راهنماییم کنین

    • سلام
      بله، هر دستگاهی که باتری شارژی لیتیوم یونی دارد ممکن است براثر استفاده نکردن طولانی مدت خراب شود

  • به نام خدا
    سلام
    گوشی بنده نوکیا ۷.۲ هست و از این گوشی حدود دو ماه استفاده کردم آلان می خواهم که یه پنج شش ماهی ازش استفاده نشه میخواستم ببنیم مشکلی براش پیش نمیاد منظورم بیشتر باتریشه و اینکه داخل متن تون توی سایت انگار نوشته بودید هر چی درصد شارژ کمتر باشه بهتره ؟ ( شاید برداشت من غلط بوده ولی خوب من چند جا تحقیق کردم نظرشون رو باتری درصد پایین بوده حالا میخواهم نظر شما رو هم بپرسم)
    حلا اگر شاژ کمتر بتره یعنی من با صفر درصد شارژ خاموشش کنم بمونه خوبه بعدشم اینکه که شرایط جای خنک و تاریک براش فراهمه گوشی که انشاالله براش مشکل پیش نمیاد حال ۱۰% هم آخرش بمون باتری خواب نره فکر درسته یا در اشتباهم
    باتشکر…..

    • سلام
      بهترین کار این است که شما حداقل دو هفته یک بار، گوشی را روشن کرده و بعد از کمی استفاده مقداری آن را شارژ نمایید و مجدد خاموش کنید. با هر درصدی که کنار بگذارید، در فاصله زیاد به مشکل می خورید.

  • سلام ببخشید من گوشی سامسونگA31دارم اخیرا خریدم حالا میخوام حدود هشت ماهی ازش استفاده نکنم کلا بزارمش کنار الان حقیقتش خیلی میترسم نمی دونم چکارش کنم اگه میشه لطفا راهنمایم کنین ممنونتون میشم.

    • سلام
      بهترین کار این هست که حداقل هر دو هفته یک بار آن را روشن کرده، کمی استفاده و شارژش کنید و مجدد خاموشش کنید

      • سلام میشه درباره گوشی m31 و روش شارژ و گوشییم تازه خریدم ولی هر ۵ دقیقه ۱ درصد کم میکنه ؟ وچکار کنم باتری نخوابه و آی سی شارژ خراب نشه؟

        • سلام
          اول ببینید که چه چیزی باتری گوشی شما را مصرف می کند.
          بعد اگر احساس می کنید که گوشی مشکل دارد آن را به شرکت گارانتی کننده که کارتش داخل جعبه است ارجاع دهید و به هیچ عنوان پیش تعمیرکاران دیگر نروید، چون گارانتی آن باطل خواهد شد.

  • سلام من تقریبا دو سه ماه به علت سربازی شاید نتونم از گوشی استفاده کنم اگر گوشی رو به یکی از اعضا خونواده بدم و استفاده معمولی فقط در حد تماس یا پیامک داشته باشد بهتر از این است که گوشی رو کاملا خاموش کنم یا نه؟؟

  • سلام وقت بخیر
    من مجبورم طول روز گوشیمو خاموش کنم
    برای ۵ ماه و فقط شب ها روشن باشه
    این روشن خاموش کردن مشکلی ایجاد میکنه؟

    • سلام من یه تبلت هواوی دارم یکسال پیش فلشش کردم ولی باز هنگ میکرد و یهو خاموش میشد آخرین بار که خاموش شد دیگه گذاشتمش کنار الان بعد یکسال خواستم روشنش کنم نمیشه به شارژ هم میزنم اصلا ایکون شارژ نمیاد کلا خاموشه و به هیچ وجه روشن نمیشه مشکلش چیه

      • سلام
        باید بررسی شود
        ممکن است باتری آن خوابیده باشد و یا ممکن است حافظه اصلی یا هارد آن آسیب دیده باشد
        در سامانه تعمیرات موبایل البان به نشانی https://elbaan.com/repair/ یک درخواست ثبت کنید تا کارشناسان شما را راهنمایی کنند

  • سلام ببخشید من نفهمیدم الان من مثلا میخوام الان بخوابم و چند ساعت با گوشیم کار نکنم.الان اگه خاموشش کنم خوبه یا بد؟

      • سلام وقتتون بخیر
        گوشیم آیفون ۶ است حدود دو ماه خاموش بود و الان اصلا روشن نمیشه حتی با زدن به شارژ مشکلش چیه؟
        امکانش هست نیاز به ریست داشته باشه و همه عکس ها و اطلاعات گوشیم پاک بشه ؟؟

        • سلام
          یک مدت بدون اینکه دست به گوشی بزنید (مثلا برای مدت یک ساعت) گوشی را در شارژ بگذارید بماند. اگر باتری شارژ بگیرد گوشی خودش روشن خواهد شد.
          ممکن است باتری آسیب دیده باشد که در این صورت نیازی به ریست کردن نیست.
          اگر بعد از مدتی که گوشی به شارژ بود مشکل حل نشد، در سامانه تعمیرات موبایل البان به نشانی https://elbaan.com/repair/ یک درخواست رایگان ثبت کنید تا کارشناسان شما را به صورت رایگان راهنمایی کنند

  • سلام
    ببخشید یک سوال : اگه من گوشی ام را یک هفته خاموش کنم باطری یا گوشیم خراب میشه؟

  • سلام من حدود یک سال لب تاپ ام رو خاموش کردم و مشکل داشت باتریش الان روشن نمیشه و از واتساپ پروفایل ام رفت و ترک گروه کردم از هر گروه خود به خود شد این باعث میشه که نتونم از حافظه استفاده کنم چون کالری من عکی داشت و الان لازم دارم

  • سلام من گوشی سامسونگ Galaxy J5 دارم ۱ مرداد اعزام میشم به سربازی و معلوم نیست چه مواقعی بتونم بیام سمت خونه چکار کنم که گوشی وقتی اومدم عادی مثل الان کار کنه؟ لطفا کامل توضیح بدید

    • سلام
      ان شاالله به سلامتی
      گوشی را شارژ کنید (حدودای 80 درصد) و باتری را از آن خارج کنید تا وقتی که بر میگردین و مجدد باتری را داخل آن قرار دهید.

  • سلام من یه گوشی خریدم و با سیم کارت فعالش کردم حالا به دلایلی گوشی رو خاموش کردم و با همون شارژ کارخانه ای خودش که 46درصد بود گوشی رو جمع کردم و قراره که سه ماه بعد از گوشی استفاده کنم حالا سوالم اینه که باتری گوشی در این سه ماه خراب نمیشه؟ خواهش میکنم جواب بدید خیلی ذهنمو درگیر کرده

    • سلام
      سعی کنید در این سه ماه حداقل هفته ای یک بار یا دو هفت یک بار گوشی را روشن و کمی شارژ کنید
      معمولا گوشی در این حالت از کارخانه تا رسیدن به دست مشتری خیلی نمی ماند و سه ماه شاید برای باتری آسیب زا باشد

      • سلام خالی کردن ۴ .۵ درصد شارژ در شب تا صبح بدون استفاده گوشی عادی هستش یا خیر؟

        • سلام
          اگر گوشی روی حالت فلایت مود نباشد، بله
          و نکته مهم دیگه این است که چه برنامه هایی در پس زمینه مشغول هستند
          و نکته بعدی اینکه اگر وای فای گوشی یا بلوتوث گوشی روشن باشند و به هیچ چیزی وصل نباشند چون مدام در حال جستجو برای اتصال به دستگاه و وای هستند مصرف باتری بالا می رود

  • من میخوام گوشیم که باتریش خارج نمیشه رو برای حدودا هفت ماه خاموش کنم باید توی یخچال قرار بدم؟

    • سلام
      همانطور که گرما به باتری آسیب می رساند، سرما هم به باتری های لیتیوم یونی آسیب می رساند.
      بهترین کار این است که حداقل هر هفته یا هر دو هفته یک بار گوشی روشن شده کمی شارژ شود و مجدد خاموش شود

  • سلام باتری گوشیهای نوکیا قدیمی اگه استفاده نکنید باید خالی کنی بزاری کنار یا بایدپر باشه البته باتری فابریک خودشون عرض میکنم بعد این همه سال هنوز سالم هستند گوشی‌هایی که من میگم همه آک هستند کلکسیونی

    • سلام
      بستگی به نوع باتری دارد
      اما در کل اگر باتری های شارژی برای مدت زمان زیادی کنار گذاشته شوند، باتری خراب خواهد شد، چه با شارژ پر و چه بدون شارژ

    • سلام گوشی شیامی پکو X3پرو
      میخام 1ماه ازش استفاده نکنم
      گوشی خاموش باشه بعد مشکلی پیش نمیاد براش .و نمیتونم تا سر یک ماه روشنش منم
      یا اگه روشن بزارمش و رو حالت بهینه سازی فوق‌العاده بزارمش و شارژش کامل باشه مشکلی ندارع .؟؟
      کدوم روش انتخاب کنم
      ممنون میشم راهنماییم بکنید

  • سلام وقتتون بخیر
    من یه گوشی سامسونگ اس ۸ دارم که حدود چند ماه خاموش بود و استفاده نمیکردم ازش
    الان میخواستم روشنش کنم روشن نشد
    به شارژ هم وصل کردم علامت شارژ نیومد
    ممنون میشم راهنماییم کنین??

    • سلام
      وقت شما هم بخیر
      احتمال دارد که باتری خوابیده باشد. بی زحمت یک درخواست رایگان در سامانه تعمیرات البان به نشانی https://elbaan.com/repair/ ثبت کنید تا کارشناسان به شما تلفنی مشاوره رایگان بدهند

  • سلام ببخشید من گوشیم A31 هس و ب مدت ۸ ماه باید خاموشش کنم مشکلی پیش نمیادمیشه راهنمایی کنید

  • سلام روز بخیر من یک گوشی a12 سامسونگ دارم که حدود ده روزه خریدم، باتری حدودا هشت ساعت برای استفاده و بازی و وب گردی جواب میده و با حجم استفاده پراکنده همین هشت ساعت که دارم حدودا دو روز یبار شارژ میکنم گاهی پیش میاد زمانی که استفاده نمیکنم ازش شارژ کم میکنه، مخصوصا وقتی حدود شصت درصد به پایین میرسه، گاهی تو چند ساعت سه چهار درصد، ینی میانگین ساعتی یه درصد کم کرده گاهی هم ممکنه تو این چند ساعت بدون استفاده فقط یک درصد یا دو درصد، من همیشه موقع استفاده نکردن تمام پنجره ها و برنامه ها رو میبندم و اینترنت رو خاموش میکنم نور صفحه هم روپایین ترین حالته یعنی گزینه مصرف انرژی ای ندارم میخواستم بدونم این مشکلی داره باید به نمایندگی مراجعه کنم یا نه ، و اینکه چون من هیچوقت نمیزارم ب زیر بیست درصد شارژ گوشی برسه دیشب چون زمان شارژ نداشتم و گوشی نوزده درصد رسید خاموش کردم گوشی رو صبح ک روشن کردم گوشی هجده درصد شارژ داشت و بلافاصله هفده درصد شد این اولین باری بود که گوشی و خاموش کرده بودم و این قضیه رو دیدم حال باتری مشکلی داره یا نه

    • سلام
      وقتتون بخیر
      بلاخره موبایل شما مرتب با دکل های مخابراتی در ارتباط است. همین ارتباط باتری مصرف می کند. حتی اگر روی فلایت مود هم بگذارید، باز هم مقداری باتری برای خود سیستم عامل و … مصرف می شود.
      در مورد خاموش و روشن کردن، مانند ماشین که موقع استارت زدن و روشن شدن قدری بنزین بیشتر مصرف می کند، خاموش شدن گوشی و همچنین روشن کردن و بالا آمدن آن باتری مصرف می کنند.
      خیلی روی عدد درصد باتری حساس نباشید. همه چی طبیعیه 🙂

  • سلام خسته نباشید
    مدرسه‌ ما میخواد گوشی های بچه هارو جمع کنه حدودا ۳ ماه گوشی رو از ما میگیرن باید چکار کنم که گوشی باطریش نخوابه گوشی A51 هست

    • سلام
      اگر امکانش هست، گوشی را مدرسه نبرید وگرنه با شارژ حداقل 70-80 درصدی امیدواریم که براش مشکلی پیش نیاد

  • سلام و عرض ادب
    برای گوشی های کلاسیک یا بقول معروف همون دکمه ای که نو هست و یا باز شده فقط یکبار شارژ شده تکلیف چیه؟
    این دسته از گوشیای نسل جدید که باتری لیتیوم یون هست و از گوشی هم جدا میشه امکانش هست مشکلی پیش بیاد؟

    • سلام
      کلا هر زمان باتری شارژی استفاده بشه و بعد از مدتی استفاده نشه و برای مدت طولانی کنار بماند، ممکن است به خواب برود و بعضا با شوک دادن درست میشن

  • در ضمن جایی خوندم که اگر از باتری های لیتیوم یونی استفاده نشه و میزان شارژ کاملا خالی بشه خیلی خطرناکه و احتمال ترکیدن باتری و آتش سوزی وجود داره. آیا این موضوع صحت داره؟

    • نه، این مطلب صحت ندارد
      عواملی که می تواند باعث انفجار یا آتش گرفتن باتری شود اینا هست:
      1- داغ شدن بیش از حد باتری
      2- سوراخ شدن باتری
      این دو عامل می تواند باعث آتش گرفتن باتری شوند

      • خیلی خیلی ممنون بابت پاسخ ها و راهنمایی سریع.
        پس باتری گوشی اگر هیچوقت شارژ نشده (یعنی آک باقی مونده باشه) هیچ مشکلی پیش نمیاد و یا به خواب نمیره؟

        • خواهش می کنم
          بستگی به مدت زمان دارد. اگر خیلی از زمانش بگذرد می تواند مشکل پیدا کند. البته که معمولا مشکلش خیلی جدی نیست، اما نیاز به شوک دادن باتری خواهد بود که اگر دسترسی به آن راحت نباشد، باید گوشی باز شود

  • سلام ببخشید من گوشیم سامسونگ هست و میخوام به مدت طولانی خاموشش کنم اگر هر ماه روشنش کنم باتری دیگه خواب نمیره؟

  • با سلام و عرض ادب خدمت شما
    آقا من یه گوشی Pocox3nfc دارم بعد حدودا هر 5 دقیقه یا 10 دقیقه که نگاه میکنم میبینم که درصد باطری کم شده بعد گوشی روی چهار درصد بود دیشب خاموش کردم. صبح که روشن کردم باطری 10 درصد شارژ داشت الان هم باطری خالی هستش و گوشی خاموش. الان می خوام امتحان کنم که اگر 6 ساعت خاموش بمونه خودش شارژ میشه یا نه چون می خواهم شارژ جدید بزنم شاید درست بشه البته الان سومین بار هستش که می خوام باطری کلا خالی بشه که دوباره شارژ کنم ببینم که دیگه کم نمیکنه به نظر شما چی کار کنم مهندس ذهنم رو درگیر کرده بعد اینکه من یک سال هم نشده که گوشی رو خریدم.به نظر شما چی کار کنم. لطفاً سریعتر پاسخ بدهید ممنون.

    • سلام
      وقت بخیر
      اولین کار این است که nfc را غیرفعال کنید، چون هم باتری مصرف می کند و هم گوشی داغ می شود، در ایران هم خیلی کاربردی ندارد.
      اینکه گوشی را خاموش کنید و بعد از روشن شدن کمی درصدش بیشتر شده باشد، معمولا شارژ کاذب است و خیلی به آن توجه نکنید
      برای باتری های لیتیوم یونی لازم نیست گوشی به صفر درصد برسد، نه تنها لازم نیست، تازه بد هم هست، سعی کنید شارژ باتری را حداقل بیست درصد نگه دارید و طولانی مدت هم گوشی را در شارژ نذارید

      • سلام تمامی اعلان ها خاموش است و این که بازنشانی هم کردم ولی هر یک دقیقه شارژ کم می‌کنه. چی کار کنم؟ میشه شماره واتساپ تون رو به من بدهید.

      • الان هم گوشی رو100 درصد شارژ کر دم کلان خاموش کردم به نظر شما چی کارکنم. یک سال هم نشده گوشی رو دارم. به نظر شما باید درصد شارژ از چند تا چند باشه؟ لطف کنید شماره واتساپ بدید جناب ممنونم

  • سلام علیکم ضمن خسته نباشید
    گوشی Poco f3 دارم ۲ ماه باهاش کار کردم ،الان میخوام بمدت یک سال خاموشش کنم میشه راهنمایی کنید که چکار کنم باطریش خراب نشه؟

    • سلام
      وقت بخیر
      کلا باتری های سری پوکو که ظرفیت بالایی هم دارند، اگر کامل بدون شارژ بشن ممکن است دیگر روشن نشوند. اگر امکانش را دارید، یکی دو هفته یک بار آن را روشن کرده، کمی شارژ کنید و مجدد خاموشش کنید

  • با سلام و خسته نباشید خدمت شما من گوشیم a02s باتریش پنج هزاره و باتریش لیتیوم پلیمری هست و شارژ تقریبا بین ۴۰ تا ۳۰ درصد بود و باتریش کاملا سالم بوده اگه میشه راهنماییم کنید اگه بعد از ۲۵ روز روشنش کنم خرابی ای به وجود میاد؟اگه میاد لطفا راهنماییم کنید با تشکر

  • سلام داداش خسته نباشی سال نوت مبارک میگم داداش من سربازم یه سه ماه نمی تونم گوشی داشته باشم اگه باتری گوشیم ۱۰۰ درصد کنم بذارم کنار خاموش باشه تو این سه ماه مشکلی براش پیش میاد؟!

    • سلام
      در سه ماه بعیده که مشکلی پیش بیاد، اما بهترین حالت اینه که حداقل ماهی یک بار گوشی روشن و بعد از یک ساعت کمی شارژ و مجدد خاموش بشه
      لازم نیست که شارژش 100 درصد باشه، بین 50 تا 80 درصد هم باشه کفایت می کنه

  • سلام ایفون se که حدود 22 23 روز روشن نشده احتمال خرابی داره؟ ایکون شارز روی صفحه میاد ولی گوشی روشن نمیشه

    • سلام
      احتمالا شارژ باتری خیلی خالی شده. یه مدت به همین حالت و در شارژ رهایش کنید، احتمال داره که روشن بشه. اگر روشن نشد، ما در خدمتتون هستیم

  • سلام،خسته نباشید
    ببخشید من تبلت ایسوس 8داشتم حدود شش هفت ماه خاموش بود شارژ هم داشت پیش از خاموش کردنش باطریش بسیار عالی بود حتی تا 48ساعت نیاز به شارژ نداشت…آلان نه روشن میشه نه هم شارژ میگیره…لطفا بفرمایید چگونه باید شوک به باطری داد؟؟…من که شهرستانم ودسترسی به تعمیر کارکاران شما ندارم…ممنون میش راهنمایی بفرمایید

  • سلام .
    یه گوشی هواوی دارم که ۶،۷ماه خاموش بوده والان روشن نمیشه ومیزنم توی شارژ و دکمه پاور رو میزنم ،روی لگوی کارخونه میمونه و بالا نمیاد.آیا میتونید تشخیص بدید؟

  • سلام وقتتون بخیر گوشی پوکو m3 دارم این یه سال میشه دارمش یهو خاموش میشه ودیگه روشن نمیشه تا باطریش تموم بشه تموم ک شد یه علامت میزنه میزارمش توشارژ روشن میشه راهنماییم کنید لطفا

    • سلام
      این یه مشکل شایع در گوشی های پوکو ام تری هست که مراکز گارانتی اون رو برطرف می کنند. تا وقتی گوشیتون هنوز گارانتی دارد اقدام کنید
      اگر مشکلتون حل نشد با ثبت درخواست در سامانه تعمیرات البان کارشناسان راهنماییتان کرده و مشکل گوشیتون را برطرف خواهیم کرد

  • سلام موقع خواب قبل اینکه گوشیمو خاموش کنم شارژش 73 درصد بوده صبح ک روشنش کردم 89 شده بود.. طبیعیه؟!

    • سلام
      اگر بدون اینکه شارژش کنید درصد زیاد شده اصلا طبیعی نیست، اما اگر در شارژ بوده باید بررسی بشه که چرا شارژش پر نشده
      حالا به اینکه مدل گوشیتون چی هست شاید بشه نظر خاصی داد

  • سلام من یک گوشی پوکو اکس تری پرو دارم که یک هفته ایی هست که خاموشه و قبل از اینکه گوشی رو خاموش کنم اون رو صد درصد شارژ کردم.الان گوشیم مشکلی براش پیش نیومده؟یعنی سالمه؟

  • سلام خسته نباشید دکمه خاموش روشن گوشیم خراب بود گوشی خاموش شد نتونستم روشن کنم دادم درستش کنم الان روشن میکنم لوگو سامسونگ میاره دو روزم صبر میکنم همینجوری میمونه تعمیراتم بردم گفتن نمیدونیم چشه شوک هم زدن ولی روشن نشد فقط لوگو سامسونگ میاره هر چقدرم صبر میکنم صفحه بالا نمیاد میتونید راهنمایی کنید چشه

  • سلام من گوشيم يه چندماه خاموش بودوالان روشنش كردم سلامت باطريش شده٨٠٪؜والان زودشارژش تموم ميشه دليلش چيه ممنون ميشم راهنمايي كنيد

    • سلام
      با توجه به اینکه از سلامت باتری سخن می گویید احتمالا گوشیتون آیفون هست
      کلا باتری که کنار بماند کمی خراب می شود و حتی در برخی موارد به شدت باد می کند
      گوشیتون باید بررسی بشه

  • سلام من یه گوشی هواوی قدیمی دارم چند ۶ سال پیش صفحه اش شکست گوشی همونجا خاموش شد بعد که صفحه اش رو عوض کردم روشن میشد کارم می‌کرد ولی بعد ۶ سال خاموشی دیگه روشن نمیشه همه اون کارهایی که گفتید رو هم انجام دادم باز روشن نشد مشکل چیه

دیدگاهتان را بنویسید