شارژ گوشی و ساعت هوشمند با لباس خورشیدی!

شارژ گوشی دیجی دکی
نوشته شده توسط البان

حتما بارها شده که در خیابان و یا فضای باز باشید و شارژ گوشی تان در حال تمام شدن باشد. با اینکه راه هایی برای کاهش مصرف باتری ذکر شده اما باید هرچه زودتر گوشی را شارژ کنید. دوست هم ندارید و یا امکانش را ندارید پاور بانک به همراه داشته باشید. اخیرا دانشمندان فکری برای این موضوع نیز کرده اند!

پژوهشگران در دانشگاه ناتینگهام ترنت انگلیس روی ترکیب سلول خورشیدی در الیاف و پارچه ها برای البسه تحقیقاتی کرده اند، تا به واسطه آن بتوانید تنها با استفاده از نور خورشید در فضای باز ادوات خود را شارژ کنید!

شارژ گوشی اِلـبان

روند کار به این صورت است که یک سلول خورشیدی بسیار ریز را داخل الیاف پارچه جاسازی می کنند. هر سلول دارای ابعاد 1/5 در 3 میلیمتر است که به راحتی با چشم غیر مصلح دیده نمی شود. تقریبا در فضایی به مساحت 5 سانتیمتر مربع، 200عدد از این سلول ها جا می گیرند، که روی هم رفته می توانند 2/5 تا 10 ولت و تا 80 میلی وات توان تولید کنند! طبق کارشناسی های انجام شده توسط محققان، تنها با استفاده از 2000 عدد از این سلول ها می توان یک گوشی را به راحتی شارژ کرد. برای اثبات این ادعا هم توانستند تنها با استفاده از این سلول های ریز خورشیدی موفق به شارژ گوشی هوشمند و یک ساعت هوشمند شده اند!

شارژ گوشی اِلـبان

حتما فکر می کنید چه کسی دوست دارد لباسش با سلول خورشیدی همراه باشد و لباسی که سلول خورشیدی دارد را چگونه باید شست؟ نگران این موضوعات نباشید. همانطور که گفتیم این سلول ها به قدری ریز هستند که لابلای الیاف لباس شما جاسازی می شوند بدون اینکه دیده شوند. برای قابلیت شست شو پذیری آنها را داخل رزین گذاشته اند تا لباس ها را بدون نگرانی در ماشین لباسشویی بشویید.

مطلب مرتبط: ساخت باتری از ادرار!

در انتها می توان این گونه دید که استفاده از منابع تجدید پذیر به عنوان منابع اصلی تولید برق، روند و راهکاری است که تمام دنیا به سمت آن حرکت می کنند و با چنین اختراعاتی هر فرد به تنهایی می تواند به نوعی یک نیروگاه متحرک برق باشد! جالب است بدانید کشوری مانند انگلیس که به دنبال چنین تحقیقاتی است، تنها در حداکثر 50 روز از 365 روز سال آفتاب و نور خورشید دارد!

حال که صحبت از باتری گوشی شد، اگر خدای ناکرده گوشی شما هر یک از نشانه های خرابی باتری را داشت می توانید برای تعویض باتری گوشی خود از طریق سامانه تعمیرات موبایل البان اقدام کنید!

1 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید