طولانی ترین ماه گرفتگی قرن 21 در 5مرداد و چگونگی عکاسی با موبایل در شب بدون ماه

نوشته شده توسط البان

پدیده ماه گرفتگی پدیده ای است که در واقعا زمین بین خورشید و ماه قرار می گیرد و سایه زمین روی ماه می افتد. این اتفاق هر چند وقت یک بار می افتد و هر بار شدت و مدت متفاوتی دارد. این بار طبق مطالعات نجوم، طولانی ترین ماه گرفتگی از 5 مرداد آغاز و تا 6 مرداد ادامه خواهد داشت. البته مدت زمان ماه گرفتگی کامل 1 ساعت و 42 دقیقه و 57 ثانیه به طول خواهد کشید.

مطلب مرتبط: دوربین گوشی و تمام مسائل پیرامون آن

طولانی ترین ماه گرفتگی اِلـبان

این ماه گرفتگی در اکثر نقاط دنیا قابل رویت است و فقط مردم قاره آمریکای شمالی قادر به دیدن آن نخواهند بود. که این موضوع در کنار طولانی بودن آن از موارد خاص این خسوف هستند. این خسوف که طولانی ترین ماه گرفتگی قرن 21 نام گرفته به غیر از 1 ساعت و تقریبا 43 دقیقه خسوف کامل، به مدت 3 ساعت و 54 دقیقه و 32 ثانیه در حالت نیمه و به مدت 6 ساعت و 13 دقیقه و 48 ثانیه در وضعیتی به نام پی نامبرال (prenumbral) است که البته در این فاز با چشم غیر مسلح چیزی رویت نخواهد شد.

طولانی ترین ماه گرفتگی اِلـبان

این طولانی ترین ماه گرفتگی قرن ماه را به حالت خونی (bloody) درخواهد آورد بنابراین اگر در شامگاه جمعه متوجه تغییر رنگ عجیب ماه شدین، نگران نشوید، شما نظاره گر طولانی ترین ماه گرفتگی قرن 21 هستید.

درکنار طولانی بودن این ماه گرفتگی، پدیده دیگر جالب، قابلیت رویت سیاره مریخ با چشم غیر مسلح خواهد بود. جمعه شب و شنبه صبح برای منجمان ساعت های خیلی خاصی خواهد بود که البته ما هم از این پدیده لذت خواهیم برد.


مرتبط: عکاسی حرفه ای برای گوشی های آیفون


با توجه به کم شدن نور ماه عکس های خیلی زیبایی می توانید از این پدیده بگیرید. خوب هست که قبل از شروع این پدیده، به فکر نصب کردن نرم افزارهای حرفه ای عکاسی باشید تا بتوانید سرعت و میزان باز بودن شاتر دوربین خود را تنظیم کنید تا عکس هایی کاملا حرفه ای بگیرید. در این نرم افزارها بایستی دقت کنید و به صورت دستی عوامل مختلف را تغییر دهید تا بهترین و با کیفیت ترین حالت به دست آید. لازم نیست خیلی از علم عکاسی مطلع باشید، تنها کافی است نرم افزاری را نصب کنید و کمی با آن بازی کنید تا بهتر عکس بگیرید.

هنگام عکاسی در شب باید به این نکته توجه داشته باشید که کوچکترین حرکت ها می تواند کیفیت عکس را خراب کند. یا موبایل خود را روی پایه بگذارید و یا خیلی مراقبت کنید تا دستتان تکان نخورد. ضمنا می توانید از یک دوربین شکاری هم استفاده کنید تا به نوعی زوم اپتیکی خیلی خوبی برایتان به دست بیاید و ماه را از نزدیک تر عکاسی کنید.

این اتفاقات و پدیده ها در قرن رخ می دهند و معلوم نیست که تا قرن بعدی چه اتفاقاتی برای ما و منظومه شمسی خواهد افتاد، پس خوب هست که بی تفاوت از کنارشان رد نشویم :). از خسوف 5مرداد لذت ببرید

 

منبع: ویکی پدیا

دیدگاهتان را بنویسید