فست شارژ گوشی با شارژ سریع 4+ کوالکام. 5دقیقه شارژ، 5ساعت استفاده!

شارژ سریع 4+ کوالکام، دیجی دکی
نوشته شده توسط البان

در سال های اخیر و با ازدیاد استفاده از گوشی های هوشمند، باطری این ادوات بیشتر از یک روز معمولا دوام نمی آورند و باید مجددا شارژ شوند. اما فست شارژ باتری گوشی یک مسئله ای است که مطلوب تمام استفاده کنندگان و کاربران خواهد بود و کارهای زیادی در این زمینه نیز انجام شده است.

 

مرتبط: نحوه صحیح شارژ کردن و نگهداری از باطری

 

تقریبا شش ماه پیش شرکت کوالکام به معرفی فست شارژ 4 پرداخت با این شعار که گوشی خود را 5 دقیقه شارژ کنید و 5 ساعت از آن استفاده کنید. همین شعار کافی بود تا این فناوری و تولید کوالکام امتیاز 5 از 5 بگیرد و افراد زیادی را مشتاق استفاده از آن کند.

اما حالا و با گذشت تقریبا شش ماه تکنولوژی فست شارژ 4+ کوالکام معرفی شده که ادعا می شود سرعت شارژش حتی بیشتر از نسل قبلی خودش است! همین موضوع باعث استقبال عده کثیری از این فناوری خواهد شد.

 

مرتبط: راهکارهای افزایش مدت زمان شارژ ماندن باطری

 

این نسل جدید نسبت به نسل قبلی مزایایی از قبیل: شارژ دوگانه، تعادل دمایی هوشمند، مسائل امنیتی پیشرفته را دارا می باشد. شارژ دوگانه به معنای حضور یک آی سی مدیریت توان دوم هست که جریان ورودی به دستگاه را دو بخش می کند. نتیجه این کار شارژ سریعتر گوشی به همراه افزایش دمای کمتر آن است.

شارژ سریع 4+ کوالکام، اِلـبان

شارژ سریع 4+ کوالکام، اِلـبان

سیستم تنظیم دمایی هوشمند هم به این گونه عمل می کند که جریان را از مسیر خنک تر می فرستد. همانطور که می دانید عبور جریان و وجود مقاومت باعث تولید گرما می شود. هرچقدر محیط رسانا گرم تر باشد، مقاومتش هم بیشتر می شود. مقاومت بیشتر به معنای تولید گرمای بیشتر است و این چرخه ادامه پیدا می کند. بنابراین با عبور جریان از بخش های خنک تر دما کمتر بالا می رود. کاهش گرما و اتلاف حرارتی به معنای کاهش اتلاف انرژی نیز هست که به نوبه خود بازدهی را بالاتر می برد.

 

مرتبط: دلیل آتش گرفتن باطری موبایل چیست؟

 

بحث امنیتی مطرح در این نسل فست شارژ کوالکام نیز به نوعی مربوط به همین بحث حرارت و دما است. یکسری پروتوکل در نظر گرفته شده که دمای بخش های مختلف دستگاه و همچنین کانکتور و شارژر را رصد می کند و در صورت وجود حرارت بیش از حد تعریف شده، فرآیند جریان دهی را متوقف می کند تا آسیبی به گوشی و اطرافیجات گوشی وارد نیاید.

می توان انتظار داشت که از فست شارژ 4+ کوالکام در انواع گوشی، تبلت، آداپتورها، پاوربانکها و … استفاده شود. گوشی نوبیای ZTE در سال 2017 اولین گوشی ای است که از این فناوری بهره می برد و در 25 دقیقه باطری گوشی را از 0 به 50 درصد می رساند!

دیدگاهتان را بنویسید