مشکل اعلان واتساپ در آیفون بعد از آپدیت 15.3.1

مشکل اعلان واتساپ در آیفون | تعمیرات موبایل البان
نوشته شده توسط البان

صاحبان گوشی های آیفون از آیفون 6اس به بالا بعد از به روز رسانی آیفون خود دچار مشکل اعلان واتساپ شده اند و کارهای زیادی را امتحان هم کرده اند اما موفق به برطرف کردن مشکل نشدند.

با توجه به درخواست های زیاد کاربران و همچنین سوالات زیاد در دایرکت اینستاگرام البان تصمیم گرفتیم روش برطرف کردن این مشکل را به صورت کامل بیان کنیم تا به راحتی خودتان بتوانید مشکلتان را برطرف کنید.

مشکل اعلان یا نوتیف واتساپ در آیفون چیست؟

برخی کاربران آیفون که مدل گوشی شان از 6اس به بعد است، با به روز کردن گوشی شان به نسخه 15.3.1 دچار مشکلاتی در اعلانان یا همان نوتیفیکیشن برخی برنامه ها به خصوص واتساپ شدند. برخی از کاربران برای تلگرام هم دچار مشکل شدند که روند کار مشابه است.

برای این کاربران، وقتی داخل برنامه های مذکور می روند، گزینه نوتیفیکشن (notification) وجود دارد اما وقتی که در تنظیمات گوشی به بخش نوتیفیکیشن می روند و یا در تنظیمات خود گوشی در خود برنامه مثلا واتساپ می روند، برای این برنامه چیزی برای تنظیمات نوتیفیکیشن وجود ندارد.

مشکل اعلان واتساپ در آیفون | تعمیرات موبایل البان

این باگ، مربوط به شما نیست و یک ناهماهنگی بین واتساپ و نسخه جدید iOS است که برای همه هم اتفاق نمی افتد و اما برای آنها که اتفاق می افتد خیلی آزار دهنده است.

مشکل اعلان واتساپ در آیفون | تعمیرات موبایل البان

وقتی این چنین می شود، یعنی مشکل اعلان واتساپ برایشان پیش می آید، با وجود صحیح بودن تمام تنظیمات، برای پیام های جدید اعلانی دریافت نمی کنند. این خیلی آزاردهنده است و فرد باید دائما اپ واتساپ یا تلگرام را باز کند تا متوجه شود که چه کسانی برایش پیام ارسال کرده اند.

مطلب مرتبط: به روز رسانی آیفون با اینترنت گوشی

راه حل مشکل اعلان واتساپ را از البان بپرسید

معمولا وقتی کاربران جستجو می کنند، راه حل هایی که به آنها گفته می شود و نتیجه هم نمی دهد این است که یا گوشی را به روز کنند، یا صبر کنند تا با به روز رسانی بعدی مشکل حل شود یا واتساپ را به روز کنند و یا صبر کنند تا در به روز رسانی بعدی واتساپ مشکل حل شود.

اما هیچیک از این موارد جواب نمی دهد و حتی پاک کردن و نصب مجدد واتساپ نیز مشکلشان را برطرف نمی کند. اما واقعا نیاز به همه این کارها نیست و یک راه حل نسبتا ساده برای این مشکل وجود دارد.

راه حل البان برای مشکل نوتیفیکیشن در واتساپ در آیفون

اگر شما هم تمام راه حل های ذکر شده در بند قبلی را رفته اید اما همچنان با این مشکل دست و پنجه نرم می کنید، نگران نباشید، راهکار این مشکل بسیار ساده است. البته که به روز نگه داشتن برنامه های پرمصرف خیلی توصیه می شود، اما این مشکل با به روز رسانی حل نمی شود.

برای برطرف کردن مشکل اعلان واتساپ مراحل زیر را انجام دهید:

  • در گوشی وارد تنظیمات (Settings) شوید.
  • گزینه جنرال (General) را انتخاب کنید.
  • در انتهای صفحه یک گزینه هست تحت عنوان Transfer or Reset iPhone را انتخاب کنید.

مشکل اعلان واتساپ در آیفون | تعمیرات موبایل البان

  • در صفحه بعدی که باز می شود باید گزینه Reset را بزنید.

مشکل اعلان واتساپ در آیفون | تعمیرات موبایل البان

  • (حالا باید بسیار احتیاط کنید. انتخاب گزینه اشتباه می تواند باعث پاک شدن همه اطلاعات شما روی گوشی شود!)
  • در منویی که باز می شود باید گزینه انتهایی یعنی Reset Location & Privacy را انتخاب کنید.
    • بعد از انتخاب این گزینه به نظر می رسد که اتفاق خاصی نمی افتد اما اتفاقات خوبی می افتد 🙂
    • نگران نباشید، با این کار اطلاعاتی از گوشی شما پاک نخواهد شد!

مشکل اعلان واتساپ در آیفون | تعمیرات موبایل البان

  • بعد از این اقدامات به واتساپ برگردید و وقتی آن را باز می کنید با دقت به پیامی که ظاهر می شود دقت کنید. از شما در رابطه با نوتیفیکیشن پرسیده می شود که با انتخاب گزینه فعال، مشکل شما به همین سادگی حل خواهد شد 🙂

همانطور که دیدین این روش در ظاهر بسیار ساده است، اما کمتر جایی به آن اشاره شده است.

مشاوره رایگان البان

چنانچه در انجام هر یک از این مراحل یا حتی کل آن مشکلی داشتین، اصلا نگران نباشید، البان در کنار شماست. شما می توانید در پایین همین پست به صورت کامنت سوال خود را بپرسید و یا از طریق فالو کردن پیج البان در اینستاگرام و از طریق دایرکت سوالتان را بپرسید.

پیج البان در اینستاگرام: elbaancom@

همچنین ثبت درخواست در سامانه تعمیرات البان همواره رایگان بوده و هست و با ثبت درخواست کارشناسان البان به صورت کاملا رایگان با شما تماس گرفته و راهنماییتان خواهند کرد.

12 دیدگاه

  • سلام
    مشکل من اینه بعد آپدیت به IOS 15.3.1 همه نوتیف های گوشیم از کار افتاده و هیچی نوتیف نمیاد همه راه حل هایی که بوده رو هم رفتم مشکل تنظیماتی نبود. نمیدونم چکار کنم . گوشیم 6s هست

    • سلام
      راهکار داخل این پست را هم رفتین؟ یعنی بخش لوکیشن و پرایوسی از تنظیمات را ریست کردین؟
      بعد از ریست هم باید که مجدد اپلیکیشنها را باز کنید و نوتیف آنها را روشن کنید

  • سلام
    تنها سایتی که درست و حسابی و مفید راهنمایی کردین
    ممنونم
    بقیه سایتها روشهای عجیب و‌غریب ارایه دادن که اصلا جواب نداد
    امروز بعد یکماه گوشیم به کمک شما درست شد
    سپاس

  • سلام، خسته نباشید.
    من چند روز پیش ، آپ کردم به ۱۵.۵ /
    گوشیم هم ۶ اس پلاس هست.
    از اون روز به بعد دیگه نوت ها مشکل داره.
    گوشی قفل باشه، میاد اما وقتی با گوشی کار میکنی؛ نمیاد!
    مگر این که اون صفحه بکشی پائین، اون جا نشون میده اما مثلا تو اینستا باشی؛ دیگه نوت واتس اپ نمیفرسته یا بالعکس؛ مگر این که صفحه بکشی پائین و بیینی.
    راه کار پست هم رفتم اما بازم درست نشد. وقتی وارد واتس شدم، آن کردم دوباره اما باز همون شکلی و برای اینستا هم که اصلا نیمد.
    ممنون میشم که راهی بدید؟

  • سلام من ایفون سینزده دارم نوتیفیکیشن واتی اپو غیر فعال کردم همه جوره هم از داخل تنظیمات هم داخل برنامه واتس اپ اما باز هم تماس تصویری ها اعلانش میاد چیکار بایر بکنم نیاد

دیدگاهتان را بنویسید