آموزش نحوه پاک کردن و بازیابی عکس در اندروید

بازیابی عکس در اندروید دیجی دکی
نوشته شده توسط البان

دیگر روزگار اینکه عکس کم بگیر، فیلم پر میشه گذشت. حالا یا با دوربین دیجیتالی با حافظه چند گیگی و ظرفیت چند هزار عکسی، عکس می گیریم و یا با استفاده از دوربین های فوق العاده گوشی هایمان. اما این عامل سبب شده تا گاهی زیاد از حد عکس بگیریم و گاها مجبوریم از میان چندین عکس یکی را انتخاب و بقیه را پاک کنیم. گاهی هم به طور تصادفی عکسی را پاک می کنیم و باید آن را بازیابی کنیم. در این پست نحوه پاک کردن و بازیابی عکس در اندروید را به شما آموزش خواهیم داد. البته پیش از این هم در مورد نحوه پشتیبان گیری از عکس هایتان در اندروید گفته ایم که برای تمام عکسها یا عکسهای مهم خوب است که این کار را انجام دهید.

یکی از مشکلات نرم افزاری موبایل همین پاک کردن و بازیابی عکس های موبایل است.

پاک کردن عکس ها در گوگل فوتو

Delete photos stock android

وقتی دارید عکسهایتان را در گوگل فوتو می بینید کافیست روی سه نقطه بالای صفحه سمت راست بزنید و بعد گزینه delete device copy را انتخاب نمایید. اگر خواستین که چند عکس را همزمان پاک کنید در حالت photo view که باشید، بازهم کافی است که روی سه نقطه ی بالای سمت راست صفحه بزنید و بعد گزینه انتخاب (select) را انتخاب کنید. عکس های مورد نظرتان را انتخاب می کنید و بعد با زدن روی عکس سطل آشغال و یا گزینه delete عکس ها پاک می شوند. همین کار را برای آلبوم ها هم می توانید انجام دهید و با انتخاب یک یا چند آلبوم کلیه عکس های مربوط به آن آلبوم را پاک کنید.

پاک کردن عکس داخل خود گوشی

delete photos samsung

داخل گوشی هم تا حدودی شبیه به همان گوگل فوتو هست. هنگامی که عکس را می بینید که گزینه حذف (delete) پایین عکس موجود هست و با زدن آن عکس پاک می شود. برای انتخاب چند عکس و پاک کردنشان روی سه نقطه بالای صفحه یا گزینه بیشتر (More) و یا شکل مهره (تنظیمات) می زنید، عکس های مورد نظر را انتخاب کرده و بعد گزینه حذف را انتخاب می کنید. برای حذف آلبوم هم وقتی در حالت آلبوم هستین به همین ترتیب عمل کرده و آلبوم مورد نظر را انتخاب و حذف می کنید.

بازیابی عکس در اندروید

حالا که پاک کردن عکس را فرا گرفتین، باید بازیابی آن را هم بلد باشید. اگر عکسی پاک شد، معمولا داخل یک فولدر به نام trash برای مدت 60 روز باقی می ماند. در گوگل وارد این فولدر شوید، عکس هایی را که می خواهید بازیابی کنید انتخاب و علامت فلش یا گزینه بازیابی را می زنید.

recover photos android

اما بازیابی عکس در اندروید گاهی پیچیده تر هم می شود و مجبور می شوید از نرم افزارهایی استفاده کنید که عمدتا پولی هستند و قیمتهای بسیار زیادی دارند. اما اصلا نگران نباشید. شما با ثبت یک درخواست می توانید از البان بخواهید با هزینه ای بسیار کمتر از قیمت نرم افزار، عکس هایتان را بازیابی کند. با البان بازیابی عکس در اندروید کاری شدنی است و کافی است یک درخواست بگذارید.

3 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید